APUA!!! Oon kantanut vauvaa väärin liinassa!

Vierailija

Siis ostin kantoliinan kun vauvani oli n. kuukauden vanha. Nyt hän täyttää piakkoin kolme kuukautta. Oon siis käyttänyt liinaa melkein pari kuukautta. Vasta nyt jotenkin tajusin, miten sen lapsen pitää siinä liinassa olla! Siis nyt sain laitettua sen kunnolliseen sammakkoasentoon niin, että sen jalat n vyötätön ympärillä ja peppu navan yläpuolella. Tää asento tuntuu ihan erilaiselta kuin miten olen sitä aiemmin kantanut. Nyt mua pelottaa, että olen saanut sille aikaiseksi jotain selkävaurioita, kun olen kantanut sitä niin, että jalat on enemmän roikkuneet, siis vähän samalla tavalla kuin rintarepussa. Voi apua, mitä mä voin tehdä???

Kommentit (7)

Vierailija

Siis oon mä tietty ihan huolissani vieläkin, mut ei kai sen elämä nyt sit ihan pilalla vielä ole. Kiitos rauhoitteluistanne!

Ap

Vierailija

Ihan vauvat ns. sikiöasennossa (ehjeen mukaan) ja isommat jalat roikkuen. Eipä noilla mitään vammoja ole, ja neljällä lapsella aktiivisesti käyttänyt sekä että kantoliinaa ja rintareppua.

Vierailija

Mä oon käyttänyt sitä liinaa tosi paljon, oon kävellyt, tanssinut, pomppinut jumppapallolla sen kanssa. Ja nyt n. viikon vauva on ollut tavallista itkuisempi, mitä jos sillä onkin selkä kipee??? Voi kiesus... Ja mä kun oon yrittänyt olla niin hyvä äiti ja nyt jos oon pilannut sen koko elämän niin että se joutuu kärsimään epämääräisistä selkävaivoista koko ikänsä enkä mä koskaan uskalla kertoa sille tai sen isälle mitä oon tehnyt.

Ap

Vierailija

rintareppuvauvatkin pärjää tosiaan ihan hyvin, samoin ne, joita kanniskellaan kaiket päivät sylissä mitä kummallisimmissa asennoissa, jossa ne vauvat vaan suostuvat olemaan. Nekin pärjäävät, joita istutetaan vain rattaisssa ja sittereissä eikä kanneta ollenkaan.

Sun lapsesi ruumis ja selkä kehittyy vielä pari vuosikymmentä parempaan suuntaan. Sen jälkeen alamäki taas on varma. Sillä on siis aikaa sekä parannella näitä mahdollisia (aika pieniä) vaurioita ja selän/vatsanseudun lihaksistohan alkaa kasvaa oikeastaan vasta leikki-iässä. Enempi tässä ergonomiassa nyt on kyse siitä, että lapsella olisi hyvä NYT.

Tuon ikäiset lapset ovat muutenki njoka viikko ihan erilaisia, ihan normaalin kasvunsa takia. Mutta JOS nyt tuo itku joshtuisi selkäkivuista niin kyllä ne varmasti paranevat sillä että tästä eteenpäin pidät vauvaa oikeissa asennoissa. Eikä ehkä ole ihan välttämätöntä pitää koko päivää yhdessä ja samassa asennossa, oli se sitten miten hyvä tahansa...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat