Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin maitohappobakteerit + imetys -> vauvan vatsavaivat?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen syönyt muutaman päivän ajan Gefilus-jogurtteja. Viime yönä poika (n. 7 kk) itki kolme tuntia ja hänellä oli ilmavaivoja.

Onko kukaan kuullut, että maitohappobakteerit aiheuttaisivat imetyksen kautta vauvalle vatsavaivoja? Niidenhän pitäisi toimia just toisin päin.

Vai johtuuko öiset vaivat sittenkin muusta, esim. eilisistä kiinteistä (perunaa, banaania, omenaa, luumua)?

Kiitti vastauksesta etukäteen!

Kommentit (1)

Vierailija

Minä olen huomannut, että jos mulla itsellä on ilmavaivoja, on niitä myös vauvalla eli hän saa silloin "paukkumaitoa". Jos taas mulla ei ole ollut ilmavaivoja ja hänellä on, johtuvat ne jostain muusta syystä. Voisiko esim. tuo omena tehdä ongelmaa? Me ei olla sitä vielä uskallettu kokeilla pian 7-kuisella. Minä käytän päivittäin Rela-piimää ja satunnaisesti Probiootti plus maitohappobakteerikapseleita ja Gefiluksen tehojuomaa, mehua tms. eikä niistä ole tullut mitään ongelmia.

Meillä vatsavaivoja tulee myös siitä, jos maha ei ole toiminut säännöllisesti eli kakan tulo takkuaa. Myös hampaiden tulo voi olla ilmavaivojen ja itkun syy...

Uusimmat

Suosituimmat