Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen töissä, mies työttömänä kotona... miten lapsi hoidossa? vai onko ollenkaan?

Vierailija

Meillä miestä uhkaa irtisanominen ja mietin lapsen hoitopaikkaa. tyttö on nyt 3v. itse teen vuorotyötä, aamua ja iltaa.

miten mut olette tehneet? jos toinen joutuu työttömäksi...

Kommentit (11)

Vierailija

Meillä lapset ovat pysyneet hoidossa sillä jakso oli 6 kk ennen eskarin alkua. Katsoimme parhaaksi ettei rytmi ja rutiini mene rikki. Lisäksi kyseessä on "erikielinen" päivähoito ja koulu, joten sekin puolsi siellä pysymistä.

Eskarin ja koulun alettua, mies hoitaa lapset sen jälkeen. En enää tässä vaiheessa heitä laita maksulliseen hoitoon, kun isä on vapaalla ja halukas.

Jos halukkuus puuttuu .... en tiedä miten olisin asian järjestänyt.

Vierailija

Kokemusta ei ole, mutta me kyllä varmasti otettaisiin lapsi pois hoidosta noilla teidän spekseillä. Saahan sen lapsen viedä tarvittaessa tuntiveloituksella sitten vaikka sinne hoitoon ja jos sinä kerran teet vuorotyötä, niin saatathan sinäkin olla kotosalla joskus päivisin.

Vierailija

Mies lomautettuna ja minä töissä. Lapset ovat osa-aikaisesti sekä osapäiväisesti hoidossa ja mies saa sillä aikaa hakea rauhassa töitä sekä TEHDÄ KAIKKEA SITÄ MITÄ MINÄKIN TEKISIN JOS OLISIN YKSIN KOTONA eli tehdä sellaisia asioita joihin ei muuten aika riitä. Me ei edes harkittu lasten poisottamista hoidosta, sillä haluttiin pitää heidän elämänsä mahdollisimman muuttumattomana, varsinkin kun tämä on toivottavasti väliaikaista.

Vierailija

Itse olen töissä (päivätyö) ja mies työttömänä kotona. Lapset 4v ja 6v ovat suht normaalisti hoidossa. Toiveissa tietysti on, että miehelle löytyisi pikaisesti uusi työ, mutta tässä hakemisen aikana on nyt sitten opiskellut. Tunnit on kyllä iltaisin, mutta paljon sitten tekee päivisin erilaisia harjoitustöitä, lukee kokeisiin... ja tietysti kirjoittelee työhakemuksia ja käy tarvittaessa haastatteluissa.

Me emme missään vaiheessa harkinneet hoitopaikasta luopumista. Alueellamme on hurjat jonot päivähoitoon ja ainakaan meidän päiväkotiin ei oteta lapsia "tuntiveloituksella" hoitoon. Ovat kuitenkin tarhassa lyhyempää päivää, kuin aikaisemmin.

Vierailija

Miehen täytyy vaan yrittää tosissaan hakea uutta työtä. Riippuu paljon missä asutte.

Itse olin muutaman kuukauden työttömänä Helsingissä ja silloin 2 lasta oli hoidossa.

Ravasin joka päivä haastatteluissa ja eipä siitä mitään olisi tullut jos olisi lapset olleet kotona.

Riippuu siis ihan siitä onko työtä oikeesti saatavilla vai ei!!

Vierailija

eikait sitä kannata ottaa lasta hoidosta pois.

Mutta jos hän jää kotiin pidemmäksi aikaa aikomatta mennä töihin niin samahan sen lapsenkin on olla kotona, ja säästyy rahaa

Vierailija

Meillä täällä päin on päivähoitopaikat täynnä ja hirvittävän pitkät jonot, joten en missään tapauksessa antaisi hyvää hoitopaikkaa pois. Uutta kun ei mahdollisesti saa samasta paikasta ja se voi olla kaukanakin tai muuten vaan "huonompi".

Vierailija

toivon ettei olisi pitkää aikaa kotona työttömänä mutta se on helpommin sanottu kuin tehty... näinä aikoina ku n kaikkialta vähennetään ja lomautetaan yms...

Vierailija

Näin saatte pidettyä hoitopaikan, ja toisaalta mies saa aikaa työnhakuun. Hakemusten väsääminen ja haastatteluihin meneminen kun ei onnistu lapsi kainalossa.

Uusimmat

Suosituimmat