Keskiraskauden jaksaminen työkomennuksella, mielipiteitä?

Vierailija

Hei, ja suokaa anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta aprikoin nyt tällaista jo etukäteen: Vauvaa on toivottu ja samalla sain tarjouksen työkomennuksesta Keski-Eurooppaan 2,5 kuukaudeksi. Jos nyt heti raskautuisin, komennus päättyisi noin 7 raskauskuulla.

Onko ihan mahdoton ajatus yrittää yhdistää tämä työkeikka ja puolivälissä oleva raskaus? Ensimmäinen tulossa, kuten arvannette.

Kommentit (8)

Vierailija

Ensinnäkin, jos jokin lähtisi menemään pieleen (esim. joudut sairaalalepoon rv 25), niin sitten projekti jää kesken. Harmillistahan se on, mutta so what? Tärkeämpää on kuitenkin lapsen hyvinvointi. Ja kun ette matkusta sen kauemmas kuin Keski-Eurooppaan, niin siellä toimii sairaanhoito ihan hyvin. Ainoa vaan on, että jos joudut vuodelepoon, niin lapsi syntyy sitten siellä eikä Suomessa.

Toisaalta pidän todennäköisempänä, että et ole vielä raskaana (en tietenkään toivo), jolloi olisi harmillista jättää hyvä tilaisuus hyödyntämättä. Mutta kyllähän niitä ulkomaille lähdön mahdollisuuksia tulee jatkossakin eteen, jos vain olet silmät ja korvat auki.

Vierailija

hankalan tilanteen tullessa pystyisit jäämään sairaslomalle. Mutta eihän se kovin todennäköistä ole. Suurin osa sairaslomista ajoittuu varmaan ihan loppuraskauteen, ja sitten osa alkuun. Varmaan hyvin pieni osa tuohon keskivaiheille.

Vierailija

Joillakin on taas kaikenlaisia vaivoja ja väsymystä ja saikkua saikkua päälle, enkä sano tätä itseäni ylentääkseni mitenkään, totean vain mitä olen havainnut.

Vierailija

Totta kai lähdet ja sitten jos raskaus alkaa, niin teet sitten päätöksiä kulloisenkin vointisi mukaan.

Muista sekin, että sitten kun on lapset, niin on vaikea lähteä varsinkin lyhyille komennuksille, koska päivähoitojärjestelyt sun muut on hankalia.

Vierailija

On ehkä tyhmää pohtia tätä etukäteen, kun vielä ei ole sellaista tilannetta, että olen raskaana ja ulkomailla. Kenties olen vain ulkomailla. Lento Helsinkiin on 2 h ja koneita kulkee. Työnantaja järjestää siellä terveyshuollon eli ilmeisesti joku yksityinen lääkäriasema. Työtä voisi tehdä tarvittaessa paljon Suomestakin, mutta hauskempaa ja helpompaa olisi olla siellä. Tekisi kovasti mieli lähteä. Tosiaan on kyse siitä, että jäisi hyvä tilaisuus hyödyntämättä, ja tämä olisi ammatillisesti tosi kiva juttu. Pienen lapsen äitinä en haluaisi lähteä, eli se on now or never.

ap

Vierailija

Minulla ei ole ollut tuossa mitään ongelmia, mutta joillakin on raskausmyrkytystä ja muuta, siinä on sitten leikki kaukana.

Riippuu kai siitäkin, miten vakava juttu olisi, jos joutuisit sairaslomalle. Se kuitenkin on täysin mahdollista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat