Vierailija

Onko painonvartijoilla jotkut imetyspisteet? Pikaista tietoa? Harkitsen liittymistä.

Täysimetän. Váuva on kohta 3kk. Ylipainoa on minulla 10kg. Matkaa raskautta edeltävään painoon 15kg. Voiko painonvartijoissa laihduttaa, kun imettää?? Neuvolassa sanottiin, että voin laihduttaa 0,5-1kg viikkovauhtia. kokemuksia?

Kommentit (14)

Johtui varmaan siitä, että energiaa meni siinä imetyksessä itsessään ja aina en ehtinyt syömään säännöllisesti. Eli aamupala tuli joskus syötyä keskipäivällä kun aamu oli mennyt karjuvaa vauvaa kanniskellessa.

Apino putosi n. 10 kg, hiukan alle lähtöpainon. Mulla ruokavalio oli seuraavan tyylinen

aamulla puuroa iso annos, jotain 4 dl, maitoon tehty ja sen kanssa marjoja ja/tai mehokeittoa. Kahvi ja usein joku pullantapainen. Joskus puuron sijaan leipää pari viipaletta, päällä levite+liha/juustoviipale ja vihanneksia.

Keskipäivällä iso kuppi teetä, pari kappaletta leipää/karjalanpiirakkaa tai eilisen iltaruoan jämiä, pullaa tai muuta makeaa jos on (sellainen kahvila-annos)

iltapäivällä jugurtti+marjoja/mysliä, joskus kahvi pullalla, jos ei ole jo päivällä syönyt.

17-18 maissa ruoka, normaalia kotiruokaa, välllä kevyempi keitto, joskus pizzaa tai muuta rasvapommia ;) maitoa ruokajuomaksi. Joskus jälkiruokana suklaata tai jätskiä (2-3 krt/viikko)

illalla kuppi teeetä, jugurttia raejuuston ja marjojen kanssa. Joskus teen kanssa joku keksi tai kaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että söin tossa aamupalaks kaks ruisleipää oivariinillä ja puol litraa vedellä laimennettua mehua, mustikka jogurttia ja suklaata... tosi epäterveellistä!

ja multakin ylipainoa kyllä löytyy...

sektion jälkeen olin heikossa kunnossa ja ruoka ei maistunut moneen viikkoon ja vieläkin pitää pakottaa itseni syömään.

Nyt jouduin pitkään pakottaa itseni syömään kun söin antibioottia joka piti ottaa ruokailun yhteydessä.

Sulle vinkkinä! Syö säännöllisesti vaikka niin että kun olet imettänyt niin syöt itse sen jälkeen aina vähän jotain. Jos teidän vauvalla siis joku suht hyvä rytmi. Meidän vauva syö 4h välein ja sehän on hieno väli myös aikuisen syömiselle...

Eli paino oli 2 viikkoa synnytyksen jälkeen 68kg. Vuoden imetyksen jälkeen 57kg.

Täysimetysaikana söin

Aamulla kahvia, 2 ruisleipää höysteillä, pullaa tai keksiä, jugurttia.

Lounaalla normaalia kotiruokaa iso annos, näkkäriä. Yleensä santsasin vielä.

Päiväkahvilla pullaa, keksiä, jäätelöä tai suklaata

Päivällinen kuten lounas

Iltapalla leipää, jugurttia, maitoa, hedelmää (siis kaikkea näitä)

Lisäksi päivittäin karkkia tai jätkskiä tai pullaa (myös noiden edellä mainittujen lisäksi ;)), jos kuuma kesäpäivä niin saattoi mennä kolmekin jätskiä päivässä... Viikonloppuisin vielä extra-mässäilyä.

Osittaisimetysaikana (eli 6kk-12kk) vähensin päivittäistä herkuttelua, eli noiden listalla lukevien lisäksi ei sitten kuin viikonloppuna extraa. Normaalit syönnit samansuuntaisia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat