Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nyt ollut 2 viikkoa 2lk opettajan sijainen ja en ymmärrä miksi opettajat

Vierailija

valittavat , minusta palkkaus on kohdallaan ja opettettavat asiat ihan ok.

Työaikani on erittäin mukava 9-13 tai 9-14, sekä 8-12. Todella mukavat työajat, jää aikaa perheelle. En koe suunnittelua ja tehtävien muokkaamista yhdelle erityislapselle kovinkaan työllistäväksi työssäni. Muut opettajat miksi valitatte?

Itse olen koulutukseltani sosionomi, ja sain sijaisuuden 5kk ajalle.

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

todella paljon töitä ja pitkää päivää. Mutta minusta ainakin ne valittavat kollegat ja ne työtä paiskovat kollegat ovat eri ihmisiä.

ope

Lainaus:

Olin koulusiivoojana jonkin aikaa ja yksi opettaja veti ihan pultit mulle kun hänen piti olla koulussa jonkun jutun takia ihan neljään asti. 9-16 päivä oli ihan liikaa. Manasi kuinka raskasta ja vaativaa hänen työnsä on ja suuttui kun ilmoitin, että olen viiteen asti töissä, kun hän ei voi poistua kun koulu loppuu vaan täytyy olla suunnittelemassa tunteja ja mä kehtaan vaan lähteä kotiin kun työaika loppuu...

Vierailija

Yksi kymmenestä joka tarvitsee erityistätukea ja apua oppimiseen.

Jokainen noista 10 oppilaasta on erilainen oppija. Opettaja joutuu suunnittelemaan erikseen jokaisen tunnit. Siinä on varmasti haastetta. Kiitos vaan opettajalle joka on hyvä ja motivoitunut työssään.

Vierailija

voi myös tehdä kotona, tai kuten minä itse, hyppytuntien aikana keskellä päivää! Oma työviikkoni on hyppytunteineen 38tuntia (sis. 20 hyppäriä, opetustunteja 28), lisäksi joka toinen viikko kokous, johon menee kepoisesti 3-4tuntia. Itse korjaan kokeen, myös sairaslomilla. Ja mitä taas luokanvalvojana toimimiseen, silloin olen ollut vanhempien käytettävissä myös iltaisin.

Lyhytaikainen sijainen, kuten ap:kin on, ei todellakaan voi tietää koko totuutta opettajan työstä. Kuten ei myöskään siivooja...

Vierailija