Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1v 1kk yöunet

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Miedän neiti on tarkalleen 1v 1,5kk ja on jo jonkin aikaa nuo yöunet olleet ongelmana. Ennen ei ollut.

Nukahtaa syliin kuten aina syntymästä asti, mutta kun laskee niin heti herää. Ei auta silitykset. Tai viimeistään kun olen poistunut makuuhuoneesta, herää. Jos nousen yöllä vessaan, herää, vaikka ihan hiljaa menen. Koska siis vaan herään niin hän herää, vaikka nukkuisi sikeästi täysillä.

NYkyään siis pidän illalla sylissäni nukkumassa kun katson vielä tv:tä ja mennään yhdessä nukkumaan. Siinäkin hän herää, mutta nukahtaa heti koska mennään samaan sänkyyn. Nukkuu siis meidän välissä.

En muista 3v esikoiselta tälläistä.

Onko muilla? MIlloin saan takaisin pienen oman aikani illalla. =)

Kommentit (6)

Vierailija

Meidän kuopus on aiemmin myös käynyt hyvin nukkumaan. Nyt reilun kk on ollut uni ja nukahtamisvaikeuksia.

Itse en nukuttaisi syliin koska lapsi tottuu siihen tosi nopeasti ja tavasta voi olla vaikea päästä eroon.

Lempeä unikoulu lienee paikallaan. Eli myö käydään silittelemässä ja rauhoittelemassa kunnes lapsi nukahtaa.

Voisiko lasta yrittää nukuttaa jo omaan sänkyyn?

Vinkkejä en kyllä juuri osaa tarkemmin antaa, vertaistukea vain! Meillä myös herkkäuninen lapsi. Nukkui puoli vuotta omassa huoneessaan hyvin mutta nyt oli otettava samaan huoneeseen kun yöt meni juoksuksi.

Auttaisikohan teillä jos nukkuisi ihan eri huoneessa niin ei heräisi pieniin ääniin?

Vierailija

Tarkemmin kun aloin miettimään niin tällä meidän kuopuksella alkoi univaikeudet juuri tuon ikäisenä. Mitä lie yleistä levottomuutta ilmassa? :)

Toki osasyynä meillä se että tekee hampaita mutta miusta tuntuu että tytölle tuli vaan turvattomuuden tunne. Nukkuu nyt siis meidän huoneessa toistaiseksi, katsotaan milloin taas menee omaan huoneeseen.

Niin ja eihän toki syliin nukuttamisessa mitään pahaa ole :) Olen vain ymmärtänyt näin että jos lapsi nukahtaa johonkin muualle kuin mistä sitten herää niin hätääntyy. Siis jos vaikka nukahtaa autoon ja siirretään sJotänkyyn

ja lapsi herää niin saattaa hätääntyä. Olipa kehnosti selitetty :/

Mutta tutkimattomia ovat nämä lapsien aivoitukset, miekin olen kokeillut vaikka mitä. Aiemmin nukkumaan, myöhemmin nukkumaan, lyhyemmät päikkärit, pidemmät päikkärit jne. Jotkut lapset nukkuu aina hyvin ja meillä nämä kaksi eivät. Esikoinen oli reilut 2v kun nukkui yöt....että ehkä tämäkin vajaan vuoden päästä :-P

Vierailija

Voihan olla kun nyt sitä maailmaa valloitetaan kävellen niin kovin ja meillä on niinpaljon töuhua päivässä tai kun on siis isovelikin niin vauhtia piisaa niin sitten yöllä on sitä läheisyyttä "tankattava".

Olen kuullut että sitten voisi hätääntyä jos nukahtaa eri paikkaan kun herää mutta meillä ainakin molemmat ovat yöunille nukahtaneet tissille ja siitä nostettu sänkyyn ja imetyksen loputtua olen sylissä laulanut ja nukahtanut siihen. En pidä pahana ollenkaan sitä että lapsi "pitää" nukuttaa, koska se on minusta ihan normaalia, että lapsi nukutetaan. Tosin ei kaikkia tarvitse.

Odotan kun kuopuskin kasvaa ja ovat isoveljnen kanssa samass huoneessa ja luen heille iltasatua yhdessä ja sinne jäävät. =)

Ehkä tämä tosiaan helpottaa kun pienet kasvaa ja ymmärtää enempi tai nytkin ymmärtää jo vaikka mitä. =)

Joskus vain on pinna herkällä ja hermostuu kun samperi voisi katsoa televisiota tai istua koneella että toinen nukkuisi, kun tosiaan niin aiemminoli. No..

Vierailija

Ja samaa sylittelyä öisin käydään täällä. Aika monelta olen kuullut, että tässä iässä moni rauhallinenkin vauva alkaa yöheräilyt. Meillä nukuttu vauvasta asti hyvin ennen tätä..Ja poika oppi käveleen jo tuossa 10kk iässä, mutta onhan kai sitä muutakin opittavaa vielä. Yrittää tavata kovasti sanoja ja matkia vanhempia. Ja nyt lisäksi tuohon levottomuuteen on ilmestynyt joku kumman ihottuma! Ei ilmene selvästi maidosta tai jostain tietystä ruoka-aineesta..vaan vaikuttaa jotenkin atooppiselta ihottumalta.

.

Vierailija

Kiitos vertaistuesta..

Olen syntymästä asti nukuttanut molmmat syliin tai en nyt 3v enää vaan hän nukkuu omaansa, mutta syliin on niin ihana nukuttaa kun pieni siinä nukkuu.. =)

Olen miettinyt omaan sänkyyn nukuttamista, mutta en ole "jaksanut". Laiska olen, heh.

Unikouluakaan en jaksaisi. hih.

Eli mikä siis on ongelmani. =) NO kaipa se tästä sitten kun tyttö kasvaa.

Viime yönä kipeä esikoinen huusi huoneestaan ja nyt ei neiti herännytkään kun lähdin siellä käymään, ihme.

Samaan huoneeseen en vielä viitsi isoveljen kanssa laittaa ja nukumme yläkerrassa ja siellä kaksi makuuhuonetta.

NO ehkä aikansa nyt tätä.. =)

Uusimmat

Suosituimmat