Vierailija

leikkaan eka siitä leikastavasta kuvasta sen mitä haluat leikata ja sitten siirrät sen sen toisen kuvan päälle. eli eka sulla on kuvat erillään ja sitten leikkauksen jälkeen latat ne päällekkäin.

Kommentit (10)

mutta vaikka mulla kuvat on vierekkäin, niin en saa silti siirrettyä leikattua osaa toiseen kuvaan. Se leikattu osa liikkuu vaan kuvan rajojen sisäpuolella :(, ei siis suostu siirtymään kuvan ulkopuolelle ja siitä toiseen kuvaan.

Mikä "lukko" mulla on päällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en kyllä osaa neuvoo jos et saa raahattua sitä toista kuvaa toisen päälle niin että samassa kuvassa on kaksi layeria päälekäin.

tosiaan vaikee selittää, mutta kyllä sä hokaat kohta kun muistat miten tulee

mulla sama ongelma välillä kun on pitkään käyttämättä ei osaa :)

eikä muista edes perusjuttuja.

otin siis kopion alkuperäisestä layerista ja leikkasin siitä, ei ole lukossa.

Toinen kuva ei myöskään ole lukossa ja mulla käytössä CS3 Extended mutta kyllähän niissä samat ominaisuudet on.

En vaan ymmärrä mikä mättää, mulla siis ne tiedostot ei tule ollenkaan allekkain tuonne layer-listaan vaan ovat omilla "sivuillaan". Siinä varmaan siis ongelma, mutta miten saan kuvat saman layerin alle?

ja eikös flatten image vaan yhdistä kaikki layerit yhdeksi.

Mulla ongelmana on se, että kun aukaisen yhden tiedoston

file - open ja se ilmestyy siis myös pikkukuvana vas.alanurkan layers-palettiin.

Sitten aukaisen toisen tiedoston samalla tavalla ja se ilmestyy samalla tavalla mutta ne ei siis mene allekkain,saman layer-paletin alle.

Voi kun tänne vois laittaa print screenin, ois niin paljon helpompaa :)

No, täytyy vaan miettiä ja muistella.

Moi,

olen varmaan ihan onneton, mutta en nyt muista miten saan aukaistua

kaksi eri kuvaa Photoshopiin niin, että voin siirtää toisesta kuvasta leikkaamani osion toiseen kuvaan.

Nyt kuvat ovat auki eri "layereissa" ja en pysty siirtämään kuvasta toiseen.

APUA, kiitos!

Valitse taso, jonka haluat siirtää toiseen kuvaan aktiiviseksi. Paina CTRL -näppäintä ja A-näppäintä yhtäaikaa, eli siis valitse kaikki (siis tämä kyseinen layeri). Sitten paina CTRL-näppäintä ja C-näppäintä yhtäaikaa eli kopioi taso. Nyt aktivoi ikkuna jossa on tuo kuva jonka päälle haluat toisen kuvan tuoda, (eli määrität näin mihin haluat kopion viedä). Paina sitten CTRL-näppäintä ja V-näppäintä, eli käsket ohjelman liittää tason kuvan päälle.

Nyt sinulla pitäisi olla samassa tiedostossa tuo kopioitu kuva ja alkuperäinen kuva omina tasoinaan.

Samat näppäin käskytykset löytyvät myös ylävalikosta, jos näppäinkomennot tuntuvat vierailta.

Onnistuuko?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat