G: Mitä mieltä olet a) synnytyksestä ilman lääkkeellistä kivunlievitystä ja

Vierailija

b) suunnitellusta kotisynnytyksestä ja

c) polikliinisesta synnytyksestä?

Kommentit (12)

Vierailija

samaa mieltä kuin seiska.

Lainaus:

Mitään ehdoin tahdoin kärsivää "sankarisynnyttäjää" en kunnioita.

b) Onhan se vähän älyvapaata touhua, ellei paikalle ole kätilö ja sairaala ihan vieressä.

c) Ihan hyvä vaihtoehto, jos ei viihdy sairaalassa. Minä kyllä olen mielelläni siellä valmiilla ruoilla muutaman päivän.

Vierailija

A= Jokaisen oma asia.

B= Jokaisen oma asia.

C= Ei ensisynnyttäjille. Omalla kohdalla ok. Jos vauva/äiti terve voi hyvin niin miksi kökkiä sairaalassa?

Vierailija

a) Kaksi kertaa itse koettu, mutta jos olisin voinut valita ts. ehtinyt, olisin jotain ottanut. Ok valinta vahvoille ihmisille

b) en suosittele kenellekään

c) Kyllä kiitos, jos vaan asuttaisiin lähempänä sairaalaa, jotta olisi päässyt käyttämään vauvaa tarkastuksessa helposti. Mitä sitä sairaalassa makailemaan jos kaikki on kunnossa itsellä ja vauvalla?

Vierailija

mutta ei ole mahdollisuutta valita polikliinistä synnytystä? Uskomatonta! Miettikääpä jos ne äidit jotka muuten synnyttäis polikliinisesti, synnyttääkin kotona kun ei saa lupaa siihen ensisijaiseen toiveeseen!

Ja muutenkin. Onhan kotisynnytyksen riskit varmasti moninkertaiset verrattuna poliklinikkaan!

Vierailija

a) jos mahdollista saada helpotusta, miksei sitä ottaisi? Siis ei minulle ainakaan mikään tavoite!

b) aivan järjetön juttu

c) miksipä ei jos uudelleen synnyttäjä, itse kyllä olen mielelläni sairaalassa muutaman päivän

Vierailija

Mitään ehdoin tahdoin kärsivää "sankarisynnyttäjää" en kunnioita.

b) Onhan se vähän älyvapaata touhua, ellei paikalle ole kätilö ja sairaala ihan vieressä.

c) Ihan hyvä vaihtoehto, jos ei viihdy sairaalassa. Minä kyllä olen mielelläni siellä valmiilla ruoilla muutaman päivän.

Vierailija

a) toimi mulla. Btw, mistä sen sitten erottaa, olenko ehdoin tahdoin kärsivä sankariäiti vai pärjäänkö muuten vaan ilman? Mikä noi erottaa (paitsi vastaanottajan reaktio kuullessaan jonkun synnyttäneen ilman kl)?

b) en uskaltaisi. Mitä vaan voi mennä pieleen ihan normaalin synnyttäjän normaalissa synnytyksessä.

c) mikäs siinä, kuka haluaa. Ei ensisynnyttäjille munkaan mielestä. Itse nautiskelin sairaalan rauhasta.

Vierailija

a) jokainen tekee miten tahtoo

b) ei missään tapauksessa

c) ok uudelleensynnyttäjälle

Yksi syntynyt ilman kivunlievitystä ja kaksi seuraavaa ilokaasulla.

En pidä täysjärkisten puuhana synnyttää kotona sillä koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu ja pahimmassa tapauksessa vauva/äiti tai molemmat kuolee, vauva voi vammautua pysyvästi, ehkä sairaalassa nämä olisi voitu estää.

Jos äiti on hyvissä voimissa niin polikliininen synnytys on ok kunhan huolehditaan äidin ja vauvan tarkastuksista suositusten mukaan.

Vierailija

a) Ei itsetarkoitus, mutta jos homma toimii niin miksei. Itse olen "tehnyt" kolme ilman kivunlievitystä koska ovat tulleet vauhdilla.

b) vain uhkarohkeille, hullua hommaa

c) Jos joku näin haluaa niin ihan ok. Itselleni yksi lepopäivä sairaalassa on ollut ihan ok.

Vierailija

Kivunlievityksestä kieltäytymissä en näe mitään erityistä arvoa. Ok jos synnytys on niin helppo ettei tarvitse, mutta jos ei ole niin eipä siitäkään kannata huolta kantaa.

Kotisynnytystä en lähtisi tekemään ilman että olisi vastaavat lääketieteelliset palvelut siinä oman sängyn ympärillä. Eli siis jos olisin tosi rikas niin tietenkin synnyttäisin mieluummin kotona kuin sairaalassa. Mutta kun en ole niin en ole valmis riskeeraamaan lasteni elämää oman mukavuuteni takia.

Polikliininen synnytys olisi mulle tosi hyvä vaihtoehto, jos vauvan kunto vain antaisi myötä. Itse en lähde näitä arvioita tekemään, kun en ole lääkäri.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat