Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soitin hammaslääkärille ja on vissiin normaalia et leikatun viisaudenhampaan kolo mätii

Vierailija

Se sanoi et voi kestää pari viikkoa et tulee pahaa makua suuhun. Hiukka kivaa!

Onko teistä ihan normijuttu? Siis et koko suu haisee mädälle ja joutuu sitä nieleskeleen koko ajan? Leikkauksesta 10 päivää. Luuta poistettiin.

Kommentit (15)

Vierailija

Lainaus:

tiedättekö muuten koska kipu lakkaa? tänään siis 10. päivä ja eka päivä ilman buranaa. sattuu kuitenki niin paljon et tekis mieli vielä syödä jotain viikko neljä buranaa päivässä, sillai vihloo.

ap

Ei pitäis enää vihlota niin että tarvit 4 buranaa päivässä. Suuremmissakin suun alueen leikkauksissa kipulääkkeen tarve on poistunut noin viikossa(ilman tulehdusta)

Vierailija

multa on 3 viisaudenhammasta poistettu, ja haju on ollut aivan järkyttävä JOKAISEN poiston jälkeen, vaikka kuinka pesis tai purskuttais.. tässä ollaan nyt vuoden päivät etsitty 2 viikon "lomaa" jonka aikana ei tarvis ketään nähdä eikä suutaan aukasta, ni sais ton vinoon kasvavan 4. hampaan kans revittyä irti.. ei se mulla kipeä ole ollut, parilla buranalla selvitty, mutta kun haju on sitä luokkaa, että kaverilta valuu kyyneleet silmistä jos sinne päin hönkäsee, niin ei se kivaa ole kenellekään.

kukaan hammaslääkäri ei ole mitään apua antanut. 1 ehdotti jotain desinfioivaa nestettä, jolla purskuttaa, mutta arvatkaa auttoko....

Vierailija

leikkauksen takia voidaan joutua avaamaan ientä reilustikin, ml. kaikki muu kiva poraus ja kaivelu, ja lopputulos suussa on myös sen näköistä.

mulla on kiskottu kolme, kaikki parani hienosti, mutta viimeinen oli hankala leikkaus ja se päätyikin tulehtumaan vielä kahden viikon päästä. silloin koko ien turpoaa, sitä on vaikea olla huomaamatta. silloin on hyvä mennä nopeasti lääkäriin ja syödä antibioottia, koska sieltä suusta tulehdus voi levitä helposti jopa sydämeen.

mulla oli tapana purskutella voimakkaasti vedellä ja hammasharjalla varovasti tökkiä sitten kun on jo haava ehtinyt hieman parantua niin ruuanpalat pois

Vierailija

Söin jo yhden antibioottikuurin heti poiston jälkeen. Olis ehkä fiksua jos ne informoisi asiasta etukäteen. En nimittäin pidä normaalina sitä että haisen kun rankkitynnyri. En voi töissä edes puhua ihmisille kun heti ku avaa suun niin ilma haisee mädälle, no pari viikkoo eristyksissä ihmisistä kait sitte.

ap

Vierailija

tiedättekö muuten koska kipu lakkaa? tänään siis 10. päivä ja eka päivä ilman buranaa. sattuu kuitenki niin paljon et tekis mieli vielä syödä jotain viikko neljä buranaa päivässä, sillai vihloo.

ap

Vierailija

mulla teki tuota. meni kyllä ajan kanssa ohi mutta kun menin tikin poistoon sanoi hoitaja että siihen olisi voinut hakea kuurin. tai hae päivystyksestä jos eivät hammaslääkäristä kirjoita. jos siis tosissaan märkii ja on tulehtuneen tuntoinen. pahaa makua tulee vaikka ei olisikaan tulehtunut..

Vierailija

kiva, viimeks mulla meni aina täyteen ruokaan se reikä. eikä ne tosiaan millään purskuttelulla lähe. miten saitte ne ruuat pois vai kuuluuko ne muhia siellä viikkokausia?

ap

Vierailija

se ei ole kipeä, kaikki ok. Paha maku ja haju poistuu aikanaan, kun kuoppa paranee. Jos on kipeä --> mene näytille. Poistoalueella tod.näk. kuivakuoppa eli ei ole parantunut ja luu jäänyt paljaaksi. Siihen saat paikallishoidon hammashoitolassasi.

Vierailija

jolla sain aina vettä ruiskutettua suoraan siihen aukkoon ja näin ei jääny ruuat pitkäks aikaa. Mulla ei verihyytymä pysyny siinä ja nt on vuosi poistosta ja vieläkin joskus jää ruokaa aukkoon.

Vierailija

Sama ongelma, yläviisureis ei mitää mutta nyt on menneyt alaviisurin poistosta 2 vko hirveet kivut buranaa ja panadolia menee säännöllisesti yksi päivystyskäynti takana. Kolossa ei ollut verihyytymää joten luu oli siellä näkyvissä, kaikki pöplt ruuat menee sinne ni alkoi hajut eikä muute lähe purskuttamalla hajut. Hamnaslääkärissä putsasivat kolon ja sorkkivat että saatiin hyytymä. Kipua jatkuu..

Uusimmat

Suosituimmat