Potkut! mistäs rahaa elämiseen ennen kuin saa liitosta rahaa?

Vierailija

Ensin lomautus ja sitten potkut, tämä lama saa aikaan ihmeitä. Mtä on tälläkin kanavalla on miettinyt, että mites sitten toimentulo. Sitä meilläkin mietitään ja hartaasti ainakin minä. Kumppanini on työmarkkinatuella ja minä ilman tuloja kunnes liitosta alkaa rahaa tulemaan, hassua että elää pitää sekin aika kun ei niitä tuloja ole. 4 vko eka täyttelen liiton lappua ja kuulemma saa toisen 4vko vähintään oottaa edes päätöstä.

Joulukuussa olin töissä ja kun kuulin, että lomautukset tulee aloin tietenkin ajatella tätä kohtalokasta aikaa ja maksaa mahollisimmat paljon laskuja. Ettei sitten liiton rahoja odottaessa kovin monta karhukirjetä posti meille kantas. No hyvin se sujuikin, kunnes tein noin 500€ virheen laskelmissa. Viimeisen palkkani laskin suuremmaksi kuin sitten se olikaan, tammikuun vuokra sitten jää maksamatta ja lääkäri laskujakin on kertynyt.

Ajattelin että sosiaalitoimisto ehkä voisi edes osan maksaa vuokrasta, niin jostain sen loput vippaisin. Sieltä tulikin tyly ei! Olen joukukuussa saanut palkkaa ja sen on katsottu riittävän tällekkin kuulle. Olin tyrmistynyt, vaikka tiliotteesta näkyy että olen pientä palkkaa saanut viimekuussa. Niin siitä on mennyt paljon laskuja, sekin näkyi siinä.

Tulin siihen tulokseen että saadakseni sossusta edes vähän rahaa tälle kuulle, minun on alettava alkoholistiksi. Samoin kumppanini. Lasta meijän on koheltava huonosti, ehkä näin saamme apua. Kun saisi vaikka vaan vähän apua, ennen en ole apua pyytänyt. Olemme olleet mallikansalaisia. Naapurissa ongelma perhe, sossu makso heille auton, lapsille tietokoneen jouluksi. Nainen lisääntyy kuin kani, ettei työelämään tarviis mennä ja tekee lapsia jokaiselle miehelle jotka vastaan tulee. Tälle kaikki sossu antaa kuin tarjottimella.

Miksi sossu ei auto niitä, jotka ovat ajautumassa karikolle elämässä. Miksi eivät pysäytä syöksykierrettä??

Menomme ovat minimissä, tarvitaan vaan vähän apua mäessä.

Kommentit (12)

Vierailija

miksi ihmiset täällä puhuu puuta heinää?

Ihmettelen seuraavia seikkoja:

- miten voi saada potkut tosta vaan ellei oo harjotteluajalla? sillonkin pitää olla syy

- irtisanomisajan palkka

- kuinka jokainen mukamas on just harjotteluajalla jos työsuhde mukamas loppuu just tähän?

- ei töitä välttämättä oo mutta sillon pitää maksaa silti palkka

- kai ap:llä ollut tiedossa jo pitempään miehen työmarkkinatuella olo?

-

Viimeseks sanon että --TUTTAA teidän kitinä. viime yönä kävin kattomassa mol.ssa ja siellä on paljonkin työpaikkoja avoinna vielä sellasia johon ei työkokemusta tarvita. jos on niin saamaton lapanen ja tossukka niin sit saa rauhassa käpertyäkin sohvannurkkaan.

näitä luuseriksi nimiteltäviä on täällä nykyään päivittäin.

JOS ON TYÖNSÄ HOITANU ERINOMASESTI EI VARMAN TARVI OLLA EES NYT TYÖTTÖMÄNÄ!!

mun miehelle soitettiin taas eilen lisää uusia työkohteita. sillä on työmoraali ja nopeus kohallaan eikä oo työttömänä joutunu hilluun. PISTE

Vierailija

Kannattaa mainita sossuun että joudut laittamaan lapset lastenkotiin tai perhekotiin, koska laskut pitää suurimmaksi osaksi maksaa, kuten vuokrakin eikä ruokaan riitä rahaa,

Kumpi tulee yhteiskunnalle halvemmaksi, sossusta maksettu vuokra ja tarvittava ruokaraha vai sijoittaminen johonkin kodin ulkopuolelle.

Ainahan puhutaan kuinka kallista sijoittaminen on. Siitäs saavat ajateltavaa. Minä ainakin käyttäisin tätä. Kai ne ottaisi sellaisiltakin vanhemmilta lapset pois jotka eivät anna ruokaa, saatika sitten kun itse kertoo ettei ole mitä annettaisiin.

Vierailija

ihmisiä hekin ovat ja ymmärtävät tilanteesi aivan varmasti hyvin. Soitappa uudelleen sinne sossuun ja pyydä virkailijalta uusi aika, hae ennaltaehkäisevää toimeentulotukea, se on tarkoitettu juuri teidän tilanteeseen.

Vierailija

kaupalla. :O Tämä tuli tuttavan kautta esille tässä muutama vuosi sitten. Ilman muita apuja olisi tämä hlö ollut kadulla, sossu ei välitä. Mutta! Kaikki ne pakolaiset ja siirtolaiset kyllä tarkkojen säännösten ja lakien mukaan hyysätään. Jep,jep, tätä maata joskus.

Vierailija

Sain sen irtisanomisajan palkan, hienoo sai joulukuun maksettua. Jaa jos sitten sanomista että mitäs törsäsittä niin alle satanen meni jouluun..

Firma eka lomautti ja sen jälkeen 2vko töihin ja pois töistä kokonaan. Kyseisessä firmassa on 130 työntekijää joista 90 sai potkut loput jatkoi lomautuksena, koska koko paikka on kiinni. Ne jotka jäi ne ovat olleet firman kirjoilla yli 15v parhaat yli 30 vuotta, minä talossa vain 3 vuotta.

Kyllähän työmarkknatuki kumppanilla tiedossa on ollut, mutta minulle luvattiin että jokunen työntekijä jäisi taloon. Toisin kävi, se että jossain päin on töitä, ei sano että sitä olisi kaikkialla. Ei ole tämmöisenä aikana niin sanottua että töitä on, vaikka kuinka olis hyvä tekiä. Hienoa jos jollain on!!

Jos jokin juttu on vaikeaa luvettavaa täällä että se niin vituttaa ja tuntuu että kaikki kitisee!! Ei sitä pakko ole lukea, ei kenenkään itkuja ole pakko lukea. Tänne vain kaikki kirjoittelee hädässään, surussaan, epätoivoissaan. Minäkin kirjoitin ja onneksi sain hyviä vastauksia ja ajatuksia.

Vierailija

Seurakuntien diakoniat voivat ehkäpä auttaa teitäkin, niin ainakin meitä. Melkolailla sama tilanne, sossustahan ei saa muut ku alkoholistit apua.

Sieltä diakoniasta saimme vuokrarahatkin ja vielä vähän elämiseenkin, ettei tarvii kynsiä syyvä. Kysy sieltä! Luulen että edes jotenkin voisivat auttaa, eihän kenenkään oma vika ole tämä lamakaan.

Vierailija

Montako työhakemusta olet oikeasti laittanut? Monessako haastattelussa käynyt? Ei ne työpaikkasi ongelmat ole päivässä tulleet.

Ottakaa itseänne niskasta kiinni ja oma elämänne haltuunne. Sen sijaan että kulutat energiasi sossuun käytä se uuden työpaikan hankkimiseen!!

Olette itse vastuussa elämästänne!! Lopeta se ruikuttaminen!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat