Kumman pitäisi tässä asiassa joustaa, minun vai miehen??

Vierailija

Mies käy päivätöissä 7-16, ma-pe.

Minä olen kotona kolmen alle 5 vuotiaan kanssa. Kaksi isompaa käyvät 3 krt viikossa kerhossa pari tuntia kerrallaan.

Itse käyn koulua iltaisin, 4-5krt viikossa, 2-4h kerrallaan.

Talouden hoidosta on nyt siis kysymys. Minulla menee päivä siihen kun vien isommat aamulla klo 9 kerhoon, sen jälkeen kuopuksen kanssa ulkoillaan tai käydään kyläilemässä sen pari tuntia kun isommat ovat kerhossa.

Kun tullaan sitten kotiin koko konkkaronkka laitan ruuan ja pienemmän nukkumaan.

Päikkäriaikaan opiskelen, ja kuopus nukkuu sen 1-2h. Yleensä vielä teen siinä päivän ruuan ja jotain siivousta, mutta pääsääntöisesti opiskelen.

Kun mies tulee klo 16 kotiin, lähden kouluun josta siis kotiudun sen 2-4 h päästä.

Olen pyytänyt miestä osallistumaan talouden hoitoon, minulla kun menee ´kaikki vapaa-aika opiskeluun. Nyt mies sanoi että onhan mulla aamupäivät aikaa kun olen juniorin kanssa kahden.

Eli kumman pitäisi teidän mielestä joustaa, miehen vai minun?? Minun kohdalla se tarkoittaisi sitä että isompien kerhoon viemisen jälkeen kotiin ja siivoamaan. Ulkoilu ja kyläily saisi jäädä, mitkä ovat minulle henkireikä, en jaksa päivääkään neljän seinän sisällä.

Minun mielestä miehen pitäisi osallistua enemmän, mutta sehän on tietenkin minun mielipiteeni, nyt tarviinkin ulkopuolisen näkemystä asiaan....

Kommentit (12)

Vierailija

mitä miehesi tekee silloin kun sinä olet koulussa? Käykö hän kylässä jossain, ulkoileeko lasten kanssa? Onko hänellä joku henkireikä (kuten sulla kylässä käynti aamupäivällä) jota ilman hän ei selviäis?

Mietin, että kahtena aamunahan sulla on myös isommat lapset kotona, mitä silloin teette? Ette kai joka aamu käy jossain kylässä ennen päiväuniaikaa?

Äkkiseltään kuullostaa, että kummallaki ois vähän jouston varaa. ;) Kyllä mun mielestä miehenki pitäis tehdä kotihommia, kuitenki sullaki on lähes kokopäivä"työ" opiskelussa + lapset päälle. Jakakaa niitä kotihommia silleen, että kumpiki ehtii tekemään jotain omaa työn ja opiskelun lisäksi.

Vierailija

Enhkä ole mikään siivousaddikti, mutta perussiistiä olisi kiva olla.

Keittiö on aina iltaisin ihan järkyssä kunnossa, samoin olkkari, eteinen ja kylppäri. Mitään ei jaksa korjata, kaikki jää siihen mihin se on jäänyt....

ap

Vierailija

Lainaus:

mitä miehesi tekee silloin kun sinä olet koulussa? Käykö hän kylässä jossain, ulkoileeko lasten kanssa? Onko hänellä joku henkireikä (kuten sulla kylässä käynti aamupäivällä) jota ilman hän ei selviäis?

Mietin, että kahtena aamunahan sulla on myös isommat lapset kotona, mitä silloin teette? Ette kai joka aamu käy jossain kylässä ennen päiväuniaikaa?

Äkkiseltään kuullostaa, että kummallaki ois vähän jouston varaa. ;) Kyllä mun mielestä miehenki pitäis tehdä kotihommia, kuitenki sullaki on lähes kokopäivä"työ" opiskelussa + lapset päälle. Jakakaa niitä kotihommia silleen, että kumpiki ehtii tekemään jotain omaa työn ja opiskelun lisäksi.

Harvemmin lähtee mihinkään, ja ei edes ulkoile lasten kanssa. Istuu siis vain kotona ja pelaa pokeria tai istuu netissä..

Sehän tässä rasittaakin että kun mitään ei tapahdu, kävisi edes jossain niin en valittaisi.

Olisin onnellinen jos oikeesti tekis lasten kanssa jotain, antaisin anteeksi sillä paljon....

Vierailija

Sitten kun siellä on perussiistiä, on tosi helppo ja nopea homma pitää se kunnossa. Ehdit hyvin tehdä sen juniorin kanssa vaikka kyläilisitte/ulkoilisitte. Kun siivoaa keittiön joka syönnin jälkeen välittömästi, siihen ei montaa minuuttia mene.

nimim kantapään kautta oppinut

Vierailija

iltaisin.

Lainaus:

Sitten kun siellä on perussiistiä, on tosi helppo ja nopea homma pitää se kunnossa. Ehdit hyvin tehdä sen juniorin kanssa vaikka kyläilisitte/ulkoilisitte. Kun siivoaa keittiön joka syönnin jälkeen välittömästi, siihen ei montaa minuuttia mene.

Vierailija

Kyllä hän joskus ulkoilee ja varsinkin kesä ja kevät aikaan todella paljon, mutta nyt talvella ei lähde mihinkään jos ei ole aivan pakko.

Hyvä ja osallistuva täysipainoitteinen isä hän on,mutta olisi niin kiva joskus tulla suht siistiin kotiin eikä tarviisi ensimmäisenä alkaa raivata keittiöön että pääsisi läksyjen tekoon.

ap

Vierailija

Niin että et ihan joka ikinen päivä kyläilisi, vaan vaika pari kertaa viikossa käyttäisit sen aamun kotitöihin. Mies vastaavasti voisi tulla vastaan myös, koska suoraan sanottuna sulla on aika hurjan paljon noita hommia.

Vierailija

Lainaus:

Ja siivoan joka ruuan jälkeen, paitsi aamupalan kun on aika kiire siinä yleensä lähteä kerhoon.

Kun isommat eivät ole kerhossa, heräilemme ihan rauhassa ja silloin aamuisin kyllä siivoilen, mutta kyllä me ulkoillaan ihan joka päivä vähintään sen pari tuntia. Isommat menisi seinästä läpi jos eivät ulos pääse, ja alkaa tämä 2v olemaan myös päivittäisen ulkoilun tarpeessa. Isommat ovat siis 4,5v ja 3,5v.

Ei ole kiva lapsillekkaan jos täytyy vaan kotona olla että äiti saa siivota...

Vierailija

Jos kerta viikkoon siivoo keittiön ja imuroi. Joskus ehkä kaksi.

Mutta kyllä minun mielestä voisi tehdä joka ilta keittiön siivouksen kun on iltapalat antanut....

Viikonloppuisin sitten siivotaan kyllä yhdessä enemmän. Mutta nyt on kyseessä tämä jokapäiväinen siivoaminen johon ei kyllä kauheasti heru apuja, sotkua tulee kuitenkin kolmen näin pienen kanssa aika tavalla

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat