Pienipalkkaisen miehen vaimo ei voi olla hoitovapaalla!

Vierailija

Ainoastaan ankarasti köyhäilemällä se voi onnistua.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

meillä miehelle jää käteen kk 1600e.. kaksi lasta olen kotona hoitanut melkein 5v.

Hyvin ollaan pärjätty. Asuntovelattomia ollaan näin 8v jälkeen, omakotitalossa asutaan ja kaksi autoa omistetaan

Vierailija

ja menot suhteutettu siihen.

Minusta pienipalkkaisen naisen on mahdollista jäädä kotiin, kun taas isopalkkaisen ei. Riippumatta miehen tuloista.

Onhan eri asia, jos tulot yhtäkkiä tippuvat vaikkapa 2500e/kk kuin jos ne tippuisivat 500e/kk

Vierailija

Mikä on pointtisi, kun en nyt ollenkaan tajua. Miksei se mies sitten voi olla hoitovapaalla? Lapsen kannalta se on aivan yhtä hyvä ratkaisu. Voipi toimia koko perheenkin parhaaksi - mies oppii kantamaan vastuuta perheen asioista ja luo läheisen suhteen omaan lapseensa.

Meillä minä ansaitsen hiukan paremmin kuin mies, mutta ero on pieni. Ollaan molemmat oltu hoitovapaalla.

Vierailija

Tällä hetkellä meillä on viisi lasta, 2 alaikäistä.

Jokaisen kanssa olen ollut sen 3v kotona. Putkeen 9v ja 5v. Pärjäsimme ihan mukavasti.

Vierailija

meillä niin päin että mulla (äidillä) jää käteen noin 1200e kuussa ja mies jolla jäis kaksinkertaisesti on silti hoitovapaalla. uhrauksia tehtiin, mutta hyvin on pärjätty ja lapsista huomaa miten paljon he on saaneet. kysymys on valinnoista, joita kaikki ei toki oo valmiit tekemään.

Vierailija

ei ole iso ero. Ja hyvin pyyhkii varsinkin jos nainen on parempipalkkainen.

Kuutosen mies ei muuten ole erityisen pienipalkkainen. Pienempiäkin on paljon.

Vierailija

Määrittele pieni palkka? Riippuu kyllä ihan kokonaistilanteesta, onko paljon velkaa/tai onko omaisuutta/muita tuloja/säästöjä.

Mun mies tienasi 1500€/netto/kk ja olin hoitovapaalla kahdesta lapsesta yht. 2v2kk, välissä vanhempainvapaa. Säästöjä oli jonkin verran.Tein keikkatyötä hoitovapaan ohessa. Pärjättiin ok, ei nyt herroiksi, mutta raha riitti kuitenkin kaikkeen tarpeelliseen.

Vierailija

Lainaus:

Tällä hetkellä meillä on viisi lasta, 2 alaikäistä.

Jokaisen kanssa olen ollut sen 3v kotona. Putkeen 9v ja 5v. Pärjäsimme ihan mukavasti.

mutta miehesi ei olekaan pienituloinen.

Vierailija

Ei kyllä ole hoitovapaalla, kunnes lapsi 3v, mutta jonkin aikaa kuitenkin. Sen jälkeen tuo pienipalkkainen isä jää hoitovapaalle.

Tällä vaimolla jonkin verran suurempi palkka kuin miehellään, mutta kyllä uskoisin sen onnistuvan pienipalkkaiselta vaimoltakin. Vaatii toki talouden suunnittelua ja tietysti jostain luopumista (=säästämistä). Eihän ne menot voi olla hoitovapaalla samat kun tulotkaan ei ole.

Vierailija

Riippunee varmaan vähän siitä, mitä elämässä pitää tärkeänä. Mä pidin tärkeänä olla 2 vuotta lapsen kanssa kotona, ja mies sattui oppisopimuksessa tienaamaan 1070€/kk. Eipä jääny vuokran ja laskujen jälkeen hirveästi käteen, mutta pärjättiin ihan ok, ja lapsi oli onnellinen. Kyllä sitä selvittiin, nyt lapsi on 3 ja molemmat meistä töissä. Mukavaa kun voi taas hankkia ylimääräistäkin.

Vierailija

mun tulot on 60 000€ vuodessa, miehen 25 000€. Ja minä aion jäädä 2 vuodeksi hoitovapaalle. Esikoisen kanssa mies jäi hoitovapaalle, nyt jään minä. Ollaan kyllä säästetty tätä varten.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat