Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä inhoan aina myöhässä olevia ihmisiä!!!

Vierailija

En käsitä ihmisiä jotka kerta toisensa jälkeen myöhästyvät sovitusta tapaamisesta.Ymmärrän jos lapsi paskoo housuun juuri kun ollaan lähdössä,että tulee pikku viivästys,mutta kroonisille myöhästelijöille ei heru ymmärrystä!!!!

Kommentit (11)

Vierailija

"naisia saa aina odottaa".... muistan tuon lauseen kotoa, koska meillä oli aina sama juttu (äiti huseerasi kotia ja lapsia lähtövalmiiksi, isä saapasteli autolle ja mäkätti sitten, kun äiti tuli sisältä viimeisenä).

Vierailija

mies on aina myöhässä! Ja mä oon taas mielelläni jokapaikassa hyvissä ajoin. Aina sanotaan että lasten kanssa lähteminen kestää mutta meillä kyllä se on niin että minä ja lapset saadaan AINA odottaa että mies saa itsensä valmiiksi!

Se ei vaan tajua paljonko mihinkin kuluu aikaa!

Seurustelumme akuaikoina otti aika koville kun otin miehen myöhästelyt itseeni kunnes tajusin että vika on krooninen. Ja kyllä, vieläkin hermo menee ja usein!

Vierailija

Olen itse ollut myöhästelijä mutta olen opetellut tavasta pois. Mietin nykyään etukäteen paljonko tarvitsen aikaa lähtö/ matkaan ja lisään vielä 10min. siihen.

Tosi raivostuttavaa kun on saanut vieraille ruuan viittävaille valmiiksi ja sit tulee TAAS se tekstari: "Sori ollaan vähän myöhässä, tullaan tunnin päästä".

Vierailija

Mutta yksi kavereista on tuollainen ikuinen myöhästelijä ja hänen kauttaan olen alkanut ymmärtää myöhästelijöitä. Kyse ei ole ylimielisyydestä tai vittumaisuudesta tai muusta sellaisesta!

Ainakin kyseisen ihmisen kohdalla kyse on yksinkertaisesti hajamielisyydestä ja siitä, että hänen on muussakin toiminnassa vaikea viedä prosesseja keskeytyksettä loppuun saakka. On onneksi aikakauslehdessä toimittajana, joten deadline ei paukkaa ihan sekunnissa niskaan ;-)

Hän tietää hyvin, että myöhästely harmittaa muita ja että se tulkitaan ylimielisyydeksi ja tökeryydeksi. Häpeää sitä ja yrittää parhaansa: esim. panee kännykkään hälytyksiä parikin kappaletta ja pitää kelloaan viisi minuuttia etuajassa. Mutta ei auta: kun pitäisi olla lähdössä jonnekin, saattaa alkaa hajamielisenä lukea jotain lehteä tai järjestää vaatteita kaappiin - olen seurannut tuota sivusta, ja siinä pitäisi olla koko ajan jonkun herättelemässä, että "HEI haloo, mitä sä nyt teet, sunhan piti lähteä ja HETI!"

Vierailija

Koko sukunsa ovat kroonisia myöhästelijöitä. Töihinkin mies menee aina tasalta tai minuutin yli. Minusta on tosi kiusallista olla aina myöhässä, mutta EN PYSTY aikuista ihmistä muuttamaankaan, enkä myöskään saa yksin viittä lasta ajoissa valmiiksi, kun mies valmistelee samassa ajassa vain itsensä...loppujen lopuksi myöhästyminen on minun syyni, kun en ole ehtinyt itse laittautua pitäessäni huolta toisten toimista.

Vierailija

kyllästyn odottelemaan aina myöhässä olevaa miestä, enkä pidä ollenkaan kiirettä sitten kun mies saapuu myöhässä ja johonkin pitäisi mennä.

Jos odotan jotakuta kahville tai syömään ja hän on myöhässä ilman että ilmoittaa syytä, en todellakaan odottele vaan tilaan itselleni ja pyyhin sitten muruset huuliltani kun myöhästelijä saapuu

Eli en ole kenenkään saapumisista riippuvainen, osaan aloitella itsekin

Vierailija

ja joka uusi vuosi lupaan itselleni että se loppuu, koska ymmärrän sen olevan muita kohtaan epäkohteliasta. Eikä mullekkaan kivaa. Mutta ei vaan onnistu- mun ajantajussa on jotain vikaa, enkä osaa varata tarpeeksi aikaa siirtymisille, enkä ottaa huomioon mahdollisia viivytyksiä.

Yritän kyllä parhaani.

Vierailija

Ihan vaan sen takia, että hoitolasten vanhemmat eivät koskaan tulleet silloin kun olimme sopineet. Nykyisin en aamulla odottele myöhästelijöitä. Lähdemme 9.00 ulos ja tulemme takaisin 10.30. Helpottanut kummasti työmotivaatiotani :)

Uusimmat

Suosituimmat