Hukassa vanhempainrahojen ja muiden tukien kanssa

Vierailija

Olen esikoistamme odottamassa (laskettu aika kahden viikon päästä) ja olen aivan päästäni pyörällä Kelan tukien kanssa. Päästäni pyörällä ja kauhuissani. Antakaa vinkkejä paljon tukea te saatte ja paljon teidän vuositulonne on ollut ennen tuille jäämistä, auttaisi suurusluokkien ymmärtämisessä. Luin aikaisempia keskusteluja ja tulin vaan enenmmän sekaisemmaksi, ja siis epätoivoiseksi. Näillä näkymin nettotuloni tippuvat 1000 euroa, ja Kela toteaa asiaan, "No ei näiden olekaan tarkoitus vastata palkkatuloja"... Daa... En kuvitellutkaan näin olevan, mutta kuvittelin vanhempainrahan olevan sitä paljon puhuttua 70% palkkatuloista. Ja sitten luen, että täällä jotkut saa tukia 75-85% palkkatuloista. Minne tälläisestä voi ottaa yhteyttä. Ja ennenkaikkea kiukuttaa nämä "Jääkää kotiin hoitamaan lapsianne ja kansoittakaa kotikuntanne" -jutut!!

Kommentit (8)

Vierailija

Äitiyspäivärahan ja vanhempainrahan suhteellinen osuus palkasta laskee radikaalisti tietyn vuositulorajan jälkeen. Siihen asti se osuus on kai jotain 65 prossaa bruttotuloista. Sen jälkeen laskee siis jyrkästi, jos sun vuositulot on muistaakseni yli 50000 euroa.

Mulla itselläni oli noin 70000 euron vuositulot, jolla sai muistaakseni päivärahaa n. 130 euroa. Tästä on joku vuosi aikaa, joten voin muistella hiukan väärin

Vierailija

... ja sitten siellä ei oteta kaikkea huomioon. Niihin isketään vielä tulovähennyksiä päälle. Ja kaikkea ei lasketa mukaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat