Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihastunut väärään mieheen. Niin ihastunut.

Vierailija

Miten pääsen tästä tunteesta eroon, kokonaan. Miten saan sen pois?

Kommentit (4)

Vierailija

Millä tapaa mies on väärä?

Ja miksi siitä tunteesta pitäisi päästä eroon. Ihastumisia tulee ja menee ja niiden kanssa vaan pitää oppia elämään ja niistä nauttimaan.

Vierailija

Minä olen nytkin ihastunut. Ihanaa tuntea taas sama kihelmöivä tunne pitkästä aikaa. Sydän hakkaa kahtasataa kun hän on lähellä ja niin tekisi mieli tehdä asialle jotain, mutta ei. Kotona on sama vanha kaljuuntuva ukko ja lapset. Niitten kanssa eletään ehkä tylsää ja tunteetontakin arkea, mutta se on helppoa ja mukavaa omalla tapaansa. Saa olla täysin oma itsensä kun toisen mielipide ei merkitse enää mitään.

Vierailija

kun eräs ihminen kertoi psykologisukulaisensa sanoneen,että "pakkomielle on keino olla ajattelematta jotain muuta asiaa".

Olin ihan kivuliaan, ahdistuneen obsessoitunut yhdestä tyypistä. Silloin tajusin, että se ei niinkään johtunut siitä kuka tai millainen se oli, vaan siitä että omassa elämässäni ja itsessäni oli monta juttua aivan vialla. Pakenin niitä siihen hulluun, kaikkinielevään ihastumiseen.

Siitä sain sitten askeleetet eenpäin: rupesin tekemään muita asioita, harrastamaan, kokeilemaan kaikkea jännittävää, hoitamaan mielenterveysongelmiani ja vaikka mitä. Ryhdistäydyin siis ja laitoin elämäni kuntoon. Samanaikaisesti annoin ihastuksen vain olla. Aina kun asia alkoi pyöriä mielessä, totesin että jaahas, taasko aivoni lähtivät jauhamaan tätä lenkkiä.

Vierailija

joten miksei nauttia siitä aikansa? Se on kuitenkin ohimenevää.

Ihastuminen on biologinen keino varmistaa, että ihminen viitsii nähdä paljonkin vaivaa päästäkseen suhteeseen ihmisen kanssa, jota ei oikeasti edes tunne: siksi toisesta pitää muodostua riittävän ihannoitu kuva.

Ihastuminen laittaa kemiat jylläämään, onhan se luonteeltaan seksuaalista. Mutta ihastumisen "biologinen päämäärä" on luoda mahdollisuus rakastumiselle - kaikkiin ihastuksiin ei kuitenkaan rakastuta vaan ihastuminen tarjoaa pelkästään näkökulmaa erilaisille vaihtoehdoille... Ja onhan se niinkin, että ihastuminen auttaa ihmistä suuntaamaan katseensa kohti uutta. Se on suorastaan nerokas ilmiö.

Se mitä ihastumisensa suhteen kannattaa tehdä, on asia erikseen. Valtaosa ihastumisista kannattaa ottaa pelkkänä piristyksenä. Mutta tee itsellesi selväksi mitä se sinua hyödyttää. Älä pilaa mitään pysyvästi pelkässä himon huumassa! Kyllä se voimakkain ihastumisen tunne siitä laantuu ajallaan ihan itsestään, joten nauti tunteesta omilla ehdoillasi.

Uusimmat

Suosituimmat