Miksi laivalla vanhemmat vievät myöhään illalla lapset baareihin??

Vierailija

Oli ihan järkyttävää katsoa kun ihan pieniäkin lapsia istutettiin tanssibaareissa kun vanhemmat joivat omia juomiaan...

Miksi pitää lähteä lasten kanssa laivalle jos se homma menee tuohon eikä mennä lasten ehdoilla??

Ihmeellistä....

Olimme muuten silja serenadella, jos vaikka jollain kolahtaisi omaantuntoon

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

vaan vedetään pää täyteen lasten nähden. Veisittekö lapsenne paikalliseen yökerhoon? ihan sama meno jos ei jopa hurjempi on iltaisin laivalla.

Viime syksynä oltiin miehen kanssa laivalla ja nämä tapaukset nyt ainankin jäi mieleen:

äiti aivan sekaisin, makasi diskon lattialla. Lapsi alle 10v huolestuneena yritti saada äitiään ylös ja pyysi, että lähdetään huoneeseen. Isä oli myös melko hilpeällä tuulelle ja käski lapsen jättää äiti rauhaan.

n. 13v tytöt minihameissaan dicossa puolen yön jälkeen. Pöytään tulee myös yli 30v miehiä tyttöjä jututtamaan ja lähentelemään. Tyttöjen äiti? tms. valvoja tanssii ympäripäissään tanssilattialla ja nuoleskelee useampaa miestä.

Ne jotka älähtivät miten miten kaikkea paheksutaan jne. niin oletteko olleet laivalla edes discossa tai ravintolassa puolen yön jälkeen?

Kyllä ihan hyvin voi ottaa muutaman drinkin ja lapset voi valvoa pitempään. Vaikka sinne puoleen yöhön asti, mutta vanhempien täytyy olla siinä kunnossa, että lapsista huolehditaan eikä heidän tarvitse pelätä tai jäädä yksin!

Vierailija

Lainaus:

minäkin ja ääneen monesti sekä laivalla että maissa. Ja olen se inhottava joka sanoo sen niin kovaa että vanhempien pitäs se kuulla.Itselläni on 6-v lapsi ja on aina hoidossa jos tiedän että en ole laittamasssa nukkumaan 8.30 aikaa.

Ja mitähän luulet sillä saavuttavasi jos nenä solmussa mulkoilet muita ja kovaan ääneen tuot julki oman mielipiteesi?

Et kuule yhtään mitään.

Löysää pipoa ja anna muiden ihmisten hoitaa asiansa omalla tavallaan.

Jos sinä et osaa ottaa laivan raflassaa alkoa hillitysti se ei tarkoita että muut eivät osaa.. :D

Ja kyllä se sun 6v. voi varmaan joskus valvoa yli 20.30?

Vierailija

Olimme tällä viikoll silja serenadella, ja kyllä 3 lastamme olivat tanssibaarissa meidän kanssa, kaikki alle kouluikäisiä.

Menimme sinne klo 22 jälkeen kun leikkipaikka sulkeutui eikä lapset olleet yhtään väsyneitä. Menimme istumaan siihen ravitolaan ja joimme yhdet juomat ja lapset yhdet limpparit. Katseltiin siinä tanssivia ihmisiä ja ihmeteltiin.

Oli siellä paljon lapsia, mutta yhtään örveltävää aikuista ei näkynyt, vajaa tunti siinä oltiin ja sitten nukkumaan.

Mun mielestä tuossa ei ollut mitää kummaa, kummatkaan vahemmat ei humalassa, kuhan vain istuskeltiin kun ei jaksa hytissäkään kökkiä.

Eriasia on sitten tosiaan kun puolenyön jälkeen biletys alkaa menemään aikuisille päähän, silloin ei enään lapsia saisi olla, mutta miksi ei alkuillasta??

Meillä lapset halusivat seuraavanakin iltana katsomaan tanssia ja silloin taisimme juoda molemmat kahdet oluet.....

Vierailija

Hohhoijaa. Sillähän sitä on aina perusteltu aikuisten oikeudet.

"Ymmärrä nyt, isi ottaa sihijuomaa ja on hauska. Voi perkele, vai on naama väärässä kun isi haluaa joskus pitää hauskaa. Annahan kun vetelen äitiäs turpiin niin oppii ymmärtämään, että raskas työ ja raskaat huvit"

Vierailija

samoja asioita ap:n kanssa.

Olimme asiakkaiden kanssa Tallinnan risteilyllä koulujen hiihtoloman aikaan. Jeesus sitä menoa laivan ravintoloissa :(

Karaokebaarissa arviolta 3-5 vuotiaat juoksivat känniläisten seassa kun vanhemmat dokasivat. Selviä vanhempia en nähnyt. Puolenyön aikaan olimme tanssiravintolassa ja tanssin yhden asiakkaan kanssa. Parketille konttasi alle vuoden ikäinen ja meinasimme tanssia pienen päälle. Onneksi en astunut korkokengällä pienen käden päälle. Baaritiskillä taapero oli nukahtanut äidin syliin. Äiti jou olutta ja taaperolle tilattu ihqu "drinksu" oli jäänyt juomatta.

Risteylyn loputtua n.10v piteli isäänsä takista pystyssä kun poistuivat laivasta. Äiti oli niin humalassa, ettei hänestä ollut auttajaksi.

Mukavia hiihtolomamuostoja varmaan :(

Vierailija

kun minä olin pieni, niin meillä oli tanssiravintola. saimme aina silloin tällöin valvoa myöhään ja keittiön oven raosta seurata ravintolan menoa. se oli hauskaa. ei ole jäänyt traumoja ollenkaan. eikä minua ole humalaiset ihmiset koskaan pelottanut. koska sen tiesi et ihmiset juovat itsensä kekkuliin ja rähisijät poistetaan ravintolasta. minusta ei ole tullut juoppoa ja olen korkeasti koulutettu.

Vierailija

muka hyvä äiti kun lapses on aina hoidossa? jos ne siellä laivan baarissa olevat on aina laittamassa lapset nukkumaan, huolehtii siitä itse ja hoitaa lapset eikä tyrkkää niitä muualle hoitoon ja sit kerran laivalla antaa lasten valvoa myöhään, niin pidän sellaisia parempina vanhempina kuin niitä, jotka kiillottaa sädekehää ja laittaa lapset hoitoon kun lähtee rilluttelemaan. on se rilluttelu nii-in tärkeää, ei lapset kärsi, ne laitetaan hoitoon!

Lainaus:

Itselläni on 6-v lapsi ja on aina hoidossa jos tiedän että en ole laittamasssa nukkumaan 8.30 aikaa.

Vierailija

pitää kotikasvattaa umpiosssa kouluikään asti ja täysi-ikäiseksikin asti vanhempien juoda alkoholia piilossa lapsilta aina,

ja sitten ihmetellään miksi suomalaisten alkoholinkäyttö on niin ongelmallista ja yliampuvaa...

mitäs jos ne olisikin saanut mallin sivistyneeseen ja avoimeen kohtuukäyttöön jo vanhemmiltaan....

ja ei ne lapset kuole ja traumatisoidu sen enempää sillointällöin ruotsinlaivan diskossa käydessään, kuin esim hulluilla päivillä tai tivolissakaan käydessään.

Vierailija

vahempiensa mukana syömässä illalla esim. klo 22 asti.

Suomessa alkoholikulttuuri on kuitenkin erilainen ja mua ottaa päähän, että täällä ei voi lähteä oikein mihinkään klo 19 jälkeen jos ei halua lasten näkevän kauheaa kännäystä.

Kyllä me silti silloin harvoin kun käydään laivalla ostetaan lapsille (koululaisia) ne alkoholittomat drinkit kun samalla itse höristään yhdet oluet. Liian tiukkapipoisesti ei mun mielestä kannata suhtautua. Minusta on ihan ok, että lapset näkevät omien vanhempian normaalia alkoholinkäyttöä.

Vierailija

vain suomessa tää asiallinen alkoholin juominen lasten läsnäollessa osataan ottaa näin tiukkapipoisesti ja pitää asiaa tabuna...

Vierailija

Alkuilta on ok, samoin jos ruokaillaan, mutta myöhempään illalla ei laivalla tarvitsisi tuoda lapsia baariin sen enempää kuin mitä tekisi kotikaupungissaankaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat