Perheneuvolan parikäynneistä, kuka käynyt, mitä kokemuksia??

Vierailija

Meillä kriisi avioliitossa, kaksi lasta, 7 ja 6 vuotiaat. Saatiin pariaika perheneuvolaan. Asioita yrittetty itse ratkoa, mutta emme kaksin siihen pysty. Ero yksi vaihtoehto, toinen parisuhteen korjaaminen. Millaista apua saitte? Mitä teemoja oli keskusteluissa?

Odotan käyntejä kuin hukkuva pelastusrengasta...

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

lapsiperheitä. Muuten on vaikea päästä, jonot ovat pitkiä.

Eikä tarvitse olla uskonnollinen, mutta jos on tosi allerginen sille, että on kirkon ylläpitämää toimintaa, kannattaa valita jokun muu auttajataho, ettei käynnit mene sen pohtimiseen, yritetäänkö teitä käännyttää vai ei.

Yksityiset perheterapeutit maksvat ihan kiitettävästi, mutta tulevat halvemmaksi kuin avioero.

Vierailija

Ihanaa on että kriisimme aikana olemme pystyneet keskustelemaan asiallisesti ilman (suurempaa) riitaa, mutta jotenkin keskustelut ovat jääneet junnaamaan paikalleen. Tuntuu pitkästä aikaa tosi hyvältä, kun tiedän että pääsimme kiireellisenä läpi ja aika on jo ensi kuun alkupuolella!

Ehkä jaksamme siihen saakka...

Vierailija

Meillä ongelmana on, että mies ei usko mihinkään hömppään vaan on sitä mieltä että jos suhde on huono ei sille mitään voi. Ei halua erotakaan, mutta ei myöskään usko, että tämä tästä enää koskaan paranee.

Mua riepoo, kun tavallaan päätös erosta sysätään näin minulle, vaikka itse olisin valmis yrittämään vielä terapian avulla. Nyt mun on kuitenkin joko katseltava karkeraa miestä loppuelämäni tai oltava se, joka panee eropaperit vetämään ja siis hajottaa perheen.

En tiedä miten saisin tuon ukon suostumaan keskusteluihin.

Vierailija

jo sanana se saa monien karvat nousemaan pystyyn. Sanokaa että mennään keskustelemaan meidän asioista... Meillä toimii tämä. Kuka nyt herran jumala haluaa käydä TERAPIASSA!!! ;o)

Vierailija

Jos on (vielä) kykyä tulla yhdessä ryhmään ja ottaa huomioon muita ryhmäläisiä, tätä voi kokeilla kahdenkeskisen perheterapian sijaan tai ohella. Ryhmissä on vertaistuen voimaa, kun kaikki muutkin räpeltävät samojen polttavien kysymysten kanssa: Ollako vai eikö olla? Saako tästä romusuhteesta enää korjattua tyydyttävää suhdetta? Milloin on aika luovuttaa ja erota vai onko viisautta vain taistella suhteen puolesta ja luottaa, vaikkei siltä tuntuisikaan, että suhteessa voi joskus vielä olla molemmilla hyvä olla?

Vierailija

päähän ekasta puhelinsoitosta. Ehkä olisimme päässeet nopeamminkin, mutta emme olisi pystyneet järjestämään töitämme niin että pääsisimme.

Perheneuvola on ilmaista palvelua.

ap

Vierailija

että millä tavoin miehen saisi "houkuteltua" tuohon terapiaan?

Meillä on suurperhe ja mies on päätäny erota!:/ Tuntuu että mies muutunut ihan eri ihmiseksi kuin mitä on ollut ja tuntuu ettei hänellä ole enää "järjen hiventäkään" asian suhteen...eikä siis suostu mihinkään terapiaan kun eihän hän omia ongelmiaan lähden kenellekään ulkopuoliselle kertomaan...

Vierailija

- perheen tarina

-mitä toimintamalleja olet halunnut tuoda parisuhteeseen lapsuuden kodistasi ja mitä et

- parisuhteen kipukohdat ja millä niistä pääsee yli...

- Kuinka jatkaa pettämisen jälkeen...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat