Suosittavatko kätilöt ja lääkärit aina silti alatiesynnytystä, vaikka epäilisivätkin että

Vierailija

äidillä saattaa olla jotain kenties rakenteellista poikkeavuutta lantiossa tai jotain ongelmaa joka hidastaa/vaikeuttaa synnytystä?

Itse olen synnyttänyt kaksi lasta, vaikeita imukuppisynnytyksiä. Ponnistamisen tarpeesta en tiedä mitään. Mielestäni vauvat ei ole edes laskeutuneet. Uskon itse vakaasti että lantiossani on jotain hämminkiä. Kävin asian takia jopa yksityisellä gynellä reilu vuosi sitten ja hän suunnilleen nauroi minut ulos, teki sisätutkimuksen ja väitti että on "käteen hyvä" lantio, ei ottanut todesta minua ollenkaan. Käsitti, että olin tullut vaatimaan sektiota mistä ei suinkaan ollut kyse, vaan olisin halunnut oikeasti selvittää onko lantiossa jotain.. mutta ei tuon kummempia tutkimuksia tehnyt ja silti sain maksaa itseni kipeäksi käynnistä (puhkesin jopa itkemään gynen töykeän ja vähättelevän käytöksen takia).

Nyt odotan kolmatta.. enkä todellakaan tiedä mitä teen. Haluaisin synnyttää alakautta mutta pelkään ihan hirveästi sitä ponnistamista :´(

Että luotanko omiin tuntemuksiini vai kätilöitten ja lääkärien mielipiteisiin?

Kommentit (5)

Vierailija

eli varaat sen ajan ja keskustelet asiasta siellä

jos sektion haluat niin sen saat ihan varmasti

mutta miksi sitä imukuppia käytettiin,

Vierailija

vastaanotootaikaa,

silleä oerehtyvät asiaaan ja saat tietoa ja tukea

miksi imukuppia tarvittiin molemmissa synnytyksissä, se on mielestäni olennaisin asia ja siitä sitten jatkoselvitykset, jos tarpeen

mutta tukea tarvitset

Vierailija

Ajatus pelkopolille menostakin ahdistaa jotenkin. Ja synnytyksen miettiminen yleensäkin. Pelkään alatiesynnytystä mutta niin pelkään sektiotakin, pelkään olisinko sitten hirveän pettynyt sektion jälkeen kun en uskaltanut alateitse yrittää.. monenlaisia ajatuksia risteilee mielessä.

ap rv 19+

Vierailija

Ja siltikin kesti vuoden pelkopolilla käynnistä ennen kuin uskalsin ryhtyä vauvaprojektiin....

Keskustelin siellä todella kauan lääkärin ja kätilön kanssa erikseen. Ja itkin sielläkin. Loppulausunto tuli minulle kotiinkin. Ja lääkäri on siihen kirjannut että mikäli synnytyspelko sitten raskaana edelleen yhtä voimakas, voidaan synnytystä suunnitella sektionakin. Ja että asiasta on konsultoitu muita lääkäreitä. SILTI joudun sektioon päätyessäni VIELÄKIN perustelemaan asiaa pelkopolilla :(( ennen synnytystä. Sanoi lääkäri.

En tiedä mitä teen.

ap

Vierailija

synnyttämään, vaikka olisi minkälaista riskiä. Miettivät klinikan budjettia: sektiot on kalliita. Tiedän yhden 180-kiloisen naisen, joka pakotettiin alatiesynnyttämään (miten niiden läskien läpi muka saa mitattua edes sikiön sykettä? Ei mitenkään!) kaksoset! Siis alakautta kaksoset 180-kiloiselle!

Toinen kuoli ja toinen vammautui vakavasti, aivoille hapenpuute :/

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat