En tahdo imettää. Mitä teen jos ne synnärillä

Vierailija

tarttuu mua tissistä kiinni ja yrittää pakottaa imettämään? Läppäsenkö kädelle vai sanonko että I do it in my own way ja lykkään pullon suuhun? Miten ne suhtautuu äitiin joka ei halua imettää? Saanko olla rauhassa vai joudunko kuuntelemaan moraalisaarnoja?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Niin jos olet aivan varma, ettet halua imettää, pyydä heti lapsen synnyttyä estolääke, niin säästyt vähemmällä. Sano, että olet asian miettinyt moneen kertaan - itse sanoin vain, ettei ajatus imettämisestä tunnu hyvältä eikä "omalta". Meilläkin on ihan neljä lasta elossa, enkä ole kertaakaan yhtään tippaa maitoa heille itse tuottanut :D Esikoisen kohdalla vanha ja rempseä kätilö yritti tuputtaa lasta rinnalle ja uskalsin vasta parin päivän päästä sanoa, etten halua imettää. Ymmärsi päätökseni tosi hyvin (toisin kuin av-mammat näköjään).

Vierailija

näppärämpi antaa sitä rintaa kuin lähteä hakemaan ja lämmittämään pulloa. Eihän siihen imettämiseen edes herää, toisin kuin siihen, kun lähtee niitä pulloja hakemaan keittiöstä ja lutrailee maitojen kanssa.

Ja kyllä minulla on kokemusta molemmista. Jouduin imetyksen keskeyttämään välillä lääkekuurin vuoksi, ja ainakin minulle pulloruokinta oli PALJON rankempaa kuin imetys. Siksi ihmettelen, että joku valitsee pullot omaehtoisesti ilman, että edes yrittää imettää.

En minä valintaasi tuomitse. Olen vain hämilläni, että joku tekee noin ilman perusteltua syytä.

Vierailija

Eikö olisi parempi tehdä tällaiset päätökset vasta vauvan syntymän jälkeen? Et voi tietää sitä tunnetta ja sidettä, joka muodostuu vauvan synnyttyä. Sen jälkeen voikin olla, että haluat imettää omaa lastasi, vaikka muuten ajatus imetyksestä ei tunnukaan "omalta".

Tietysti, jos sinulla on jokin sairaus, joka estää turvallisen imetyksen, niin sitten asia on selvä.

Vierailija

En imettänyt esikoistakaa. Ja ajatella, hän on TERVE ja ELOSSA! Ja suhteemmekin on läheinen ja lämmin vaikkei olla oltu tissi pitkällä.

Ap

Vierailija

ne ymmärtää ettet halua/voi imettää, jos sinulla on esim. kova psyykelääkitys päällä tai vaikutat viinaan menevältä.

Omat ovat tissisi, mutta olisi tietty fiksua ekat päivät edes yrittää imetystä lapsen terveyden ja vastustuskyvyn takia.

Vierailija

Ainakin minun on vaikea käsittää ihmistä, joka ei imetä tai edes yritä sitä. Se on paljon helpompaa, vaivattomampaa, halvempaa ja terveellisempää kuin pullosta juottaminen. En myöskään ymmärrä sitä, että fanaattisesti meuhkataan tällaisesta asiasta ennen kuin se on ajankohtainen. Sama juttu joidenkin synnytystapojen kanssa (vaaditaan ammetta, ...). Eikös se ole parempi edetä sen mukaan, miltä asia tuntuu valinnan hetkellä?

Toki sun tissit on sun omat, mutta lainasitpa kohtuasikin lapsellesi monen kuukauden ajan, mikset lainaisi niitä tissejäkin. Ainakin kun se helpottaa elämää järkyttävään pullorumbaan verrattuna.

Vierailija

Etkä perheesi tiskejä pesemään? Siinä ne samassa kuule menee muutamat tuttipullot. Eikä kukaan vaadi rinnalle puolentoistatunnin välein, eikä herättele yöllä. Kyllä se vaan niin on, että pulloruokittu tenava on tyytyväisempi (ja äiti levänneempi ;) )

Lainaus:

Ainakin minun on vaikea käsittää ihmistä, joka ei imetä tai edes yritä sitä. Se on paljon helpompaa, vaivattomampaa, halvempaa ja terveellisempää kuin pullosta juottaminen. En myöskään ymmärrä sitä, että fanaattisesti meuhkataan tällaisesta asiasta ennen kuin se on ajankohtainen. Sama juttu joidenkin synnytystapojen kanssa (vaaditaan ammetta, ...). Eikös se ole parempi edetä sen mukaan, miltä asia tuntuu valinnan hetkellä?

Toki sun tissit on sun omat, mutta lainasitpa kohtuasikin lapsellesi monen kuukauden ajan, mikset lainaisi niitä tissejäkin. Ainakin kun se helpottaa elämää järkyttävään pullorumbaan verrattuna.

Vierailija

ap:n kohdalla vain tulee väkisinkin miettineeksi mikä on todellinen syy jättää imetys kokonaan väliin.

mutta sehän ei taas minulle kuulu.

Vierailija

Juma, totta kai hoidan vauvaani ja rakastan sitä. Enkä taatusti ole viinaan menevä tai käytä edes huumeita. En vaan halua imettää. Katsokaas, lastaan voi rakastaa myös ilman tissiä. Ja ensimmäinen lapseni on jo reipas ja terve murkku, vaikkei ole sitä saamarin tissiä saanutkaan. Te fanaatikot voitte ihan rauhassa ruokkia lapsenne tissillä vaikka lukioikään asti. Minä en. Siitä on ihan turha vetää hernettä nenään.

Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat