Jos paastosokeriarvot 5.2 mutta syömisen jälkeen pitkään korkealla niin mistä

Vierailija

tämä voi johtua? Mitä voisi tehdä etteivät ne jäisi niin korkealle? Eilen tunti iltapalan jälkeen oli vielä 10.2, kunnon ruoan jälkeen vielä varmaan korkeampikin kun pukkaa väsyttämään kamalasti lounaan jälkeen. Mitä tuo siis meinaa että paastoarvo on normaali mutta syömisen jälkeen jää korkeaksi

Kommentit (12)

Vierailija

Lainaus:

miksi paastoarvo on normaali, mutta ruuan jälkeen ei...

Minulla raskausaikana paastoarvot norm. mutta 2 h lounaan jälkeen vielä 12.

Ihan turhaan noita sokerirasituksia tehdään kun ne eivät näytä totuutta. Minullakin huomattiin vasta vahingossa sairaalassa, että raskausdiabetes on.

Sitä ennen olin tehnyt 3 tosi suurta vauvaa ja koskaan ei rasituksessa mitään näkynyt. nytlääkärit epäilevätkin, että joka raskaudessa on ollut r.diabetes, mutta noita sokeriarvoja olisi pitänyt mittailla pitkin vuorokautta, että se olisi huomattu.

Vierailija

Hiilariruoat tosi vähälle. Syö paljon kasviksia, lihaa ja kananmunia. Sokerit eli perunat, riisit pastat ja leivät (vaalea ja tumma) pois. Sokeriarvot laskevat taatusti ja väsymystä ei tule syömisen jälkeen. Suosittelen, että tutustut Antti Heikkilän teoksiin.

Vierailija

diabetes vai ei. Jos insuliinieritys heikkenee, niin voit sitä hetkellisesti korjata ruokavaliolla, mutta kyllä sulle lopulta diabetes tulee. Tuo 4 tunnissa 6,9 on aika korkea..

Vierailija

tyypin 2 diabeteksen puhkeamiseen nimenomaan elintavoilla, tästähän on jo runsaasti tutkittua tietoa, mm. suomalainen DPS-tutkimus. Tyypin 1 dm on sitten toinen juttu, mutta sen puhkeamiseen liittyvät oireet luullakseni olisivat rajummat. Mieti ensin onko sinulla ylipainoa (- > insuliini ei tehoa), se on keskeisin riskitekijä.

Vierailija

4 tunnissa kuitenkin 6.9???

Mitä mä voisin tehdä ettei nyt kehkeytyisi mitään sokeritautia? Koulussa syön normaalisti ja muutenkin ruokavalio ihan ok, karkit ja herkut vain ovat minulle se huono juttu

Ajattelin tänään kokeilla lounaan jälkeen kuinka korkeaksi nousee ja kuinka nopeasti laskee takaisin normaaliksi. Iltapalan jälkeen ei edes väsyttänyt, niinkuin lounaan jälkeen yleensä alkaa ihan älyttömästi väsyttämään (en siis ole koskaan vielä mitannut miten lounaasta nousee)

Vierailija

Minulle sanottiin neuvolassa että paastoarvo tulisi olla alle 5 ja päivällisen jälkeen alle 7 puoli tuntia ja tunti syönnin jälkeen.

tämä siis raskaana ollessa

Vierailija

paastoarvot eli olet ollut ravinnotta 12 h niin sen jälkeen mitattu arvo tulisi olla alle 6, eli 4-6 on hyvä arvo jos sille välille menee

minulla sis menee insuliinit

ja ohjeeksi olen saanut, että mittaa sokeroiarvo juuri ennen syömistä, sen tulee olla sen arvon all 8 mielellään

syöt ja sitten 2,5h päästä mittaat uudelleen, sen arvom tulisi olla alle 10

ennen insuliinia minulla oli arvo jopa 20 !! siis syömisen jälkeen vielä 2-3 tunnin kuluttuakin

eli ei tartte todellakaan olla terveelläkään alle 6 sokeriarvon päivällä, jolloin syödään tiheään milloin mitäkin

tottaon kuiotenkin, että 2 tyypin diabetes ei jää kiinni pelkällä paastoarvojen mittauksilla, minullakin ne arvot on ihan aina ollut hyvät, jopa matalat tyyliin 4.2- 4.9

eli mittausta pitkin päivää tarvitaaan, jotta selviää onko dabetes vaiko ei

ali ap jatka mittausta ja merkkaa tulokset kellonaikoinenn ylös ja se onko syöty just vai paasto arvoja, ja mikä aika on kulunut syömisestä

'ja näytä ne arvot lääkärille, hän tietää kyllä jos tarvetta toimenpiteisiin on

lopeta makean syöminen

laihduta, jos ylipainoa on

liiku reippaasti, liikunta lisää insuliinineritystä

syö kasviksia ja hedelmiä, marjoja siis terveellisesti ja monipuolisesti

näin voit omalta osaltasi edesautta omaa terveyttäsi ja mahdollisesti estä tai viivästää diabeteksen syntymistä

Vierailija

tuli nyt tosi paha olo, kun ajattelen asiaa. Itse olen aikaan saanut sen jos diabetes tulee, kaikki se karkkien ja herkkujen mässäily =(

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat