Mitä tarkoittaa "istukassa laguunoita"?

Vierailija

Mitä ihmettä ne ovat???

Ja onko niistä jotain haittaa?

Kommentit (7)

Vierailija

mulla oli kuopuksesta istukassa joku iso "kupla". Alkuun siis iso, niskapoimun aikaan vielä noin kolmannes istukasta, mutta kun muu ympärillä kasvoi, sen suhteellinen osuus pieneni ja lopulta kai hävisi kokonaan. Sitä seurattiin ylimääräisellä ultralla mutta ei mulle ainakaan mitään osattu sanoa siitä sen enempää eikä sille mitään voinut tehdä.

Enkä tiedä oliko varsinainen laguuni, eka kätilö sanoi ettei ole eläissään vastaavaa nähnyt.

Hiukan olin huolissani siitä, jälkeenpäin on tullut mieleen että onkohan ihan alkuraskaudesta ollut jotain häikkää joka sössinyt istukkaakin koska lapsella pari sellasta pikkuvikaa mitkä ei elämää haittaa mutta ovat saattaneet syntyä alkuraskauden aikana.

Vierailija

Mulla ei kyllä alkuraskaudessa sanottu mitään, mutta nyt olin ultrassa koska vauva on viikkoihin nähden liian pieni.

Eli vauva on pieni ja noita "laguunoita" oli, mutta en älynyt kysyä mitä ne on koska ultraaja ei sanonut mitään vaan vasta paperista luin. Mä vaan ihmettelin kun ultras istukkaa (sanoi sen olevan hyvässä kunnossa) mutta näin siinä kolme "mustaa aukkoa". Eli ne oli varmaan niitä laguunoita?

Mä vaan olen huolissani tuosta vaavelista kun on niin pieni :-(.

Toivon vaan että vika on istukassa ja vaavi on muuten terve.

T: ap

Vierailija

Vanha ketju, mutta vastaanpa jos joku vielä lukee.. Laguna istukassa on sama asia kuin kysta, eli "nesterakkula".  Joissain tapauksissa se saattaa heikentää istukan toimintaa koska virtaukset istukassa eivät pääse nornaalisti kulkemaan kystan ollessa virtausten tiellä. Tämä saattaa hidastaa vauvan kasvua kohdussa...ja tämän vuoksi seurataan kontrolliultralla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat