Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitolapsi, alle 2v, joka ei syö juuri mitään! =/

Vierailija

Hoidossa omien lasten lisäksi tyttö (täyttää alkukesästä 2v), joka vanhempiensa mukaan syö ihan samaa normaalia ruokaa kun aikuisetkin... (mitä tämä sitten tarkoittaa kotona, en tiedä).

Hoidossa ei juuri mikään maistu! Puuroa ei syö aamulla, leipää kun antaa niin sitä vähän järsii reunasta ja kaapii margariinia sormella päältä, leivänpäälliset syö kyllä, jugurttia ei oikeen suostu syömään, banaani menee ok, makarooniruuat menee jollain lailla (= tyttö syö 4-5 lusikallista), sellaiset ruuat joissa perunaa on ei mene oikeastaan ollenkaan! Maitoa juo aika paljon ja sillä se maha vissiin täyttyy...?

Tarkkaa ruokarytmiä ei ole ollut kotona (vanhempien mukaan) ja sen huomaa siinä, että jos itse olen vähänkin keittiössä jotain tekemässä niin tyttö on heti vailla esim hedelmäsosetta (oman 1v:ni), banaania, leipää yms. pikkunaposteltavaa...

Miten tällaisen ruokatottumuksia alkaisi muuttamaan? Vai pystyykö muuttamaan, jos kotona se rytmi vesitetään kuitenkin?

t. epätoivoinen hoitaja =D

Kommentit (7)

Vierailija

on kyse vanhempien laiskuudesta "osallistua" lapsen syömiseen. Tiedän tasan samanlaisen tapauksen ja siinä voi kyllä syyttää suoraan äitiä ja isää.. Lapsi pomppii pöydästä pois, käy välillä ottamassa sen 1-2lusikallista ja lähtee taas pois pöydästä, Olisi aina syömässä "pikkupaloja", koska ruokarauhaa ei tunneta. Ei noin pienen kanssa auta muu olla kuin vain kärsivällinen. Jaksamisia Ap!!! Niinkuin sanoit että äiti voivotteli ettei lapsi ole syönyt, johtuu ihan vain omasta laiskuudestaan, ettei jaksa huolehtia lapsen syömisestä.

Vierailija

olen alkuperäiseltä ammatiltani kokki ja ihan hyvin osaan laittaa ruokaa.. toki jokaisen kotikokin ruoka varmaan maistuu erilaiselle, mutta silti.

niin, ei meillä sitä maitoa lipitetä jatkuvasti vaan saatan ulkoilun jälkeen antaa pikkuisen mukin pohjalle.. useimmin kuitenkin vettä silloin ja maitoa ruuan kanssa.

tunnen itseni kamalan ilkeäksi, kun esim teen ruokaa keittiössä (tai laitan esille tms.) ja pieni tyttö kinuaa jalan juuressa että "anna, anna".. kun ei ole koko aamuna syönyt juuri mitään!

yhtenä aamuna tuli klo 9 hoitoon ja äitinsä valitteli, kun ei ole tyttö mitään vielä syönyt, kun halusi kuulema kokoajan katsoa vaan telkkaria aamulla... =/

ap

Vierailija

ruoka-ajoilla ja ulkoilun jälkeen olen antanut, mutta en kauhean paljon...

ruoka-ajoissa olen yrittänyt kyllä pysyä ihan, ei ihan minuutilleen mutta hyvin kuitenkin.

ap

Vierailija

jolla on säännölliset ruokailuajat 5 kertaa päivässä ja tarjolla monipuolista ruokaa. Apuja otetaan täälläkin vastaan, ruokailu ollut aina vaikeaa, poika nyt 3v. 3kk.

Vierailija

Älä täytä sitä mahaa maidolla, vaan pysy täysin ruoka-ajoissa ja jos ei aterialla ruoka maistu niin seuraavalla aterialla varmaan maistuu jo paremmin.

Uusimmat

Suosituimmat