Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiselle lapselle vielä riittää pikaruokapaikan lastenateria?

Vierailija

Meidän hyvän ruokahalun omaavalle 6-vuotiaalle vielä onneksi riittää, mutta kuinkahan kauan menee kun poika haluaakin jo normaalin aterian..?

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

ellei ole älytön nälkä.

Vanhin on 11v, sitten 8v ja 6v.

Nuorin syö kananugetit ja ranskalaisia jää aina syömättä, vaikka pitää niistä kovasti.

Vanhin syö kyllä melkein aina koko lastenaterian, mutta ei se jaksa aikuisten ateriasta kuin sen hampurilaisen syödä. Niin ja juomana on aina mehua tai maitoa, sillä ne ei jaksa juoda limpsaa niin paljon kuin ateriaan kuuluu.

Hesessä saa sen juotavan jogurtin lisäksi ja ne ollaan aina viety kotiin juotavaksi.

Oikeasti ärsyttää kun rahaa menee hukkaan, kun sanovat olevan kova nälkä ja haluavat kokoaterian ja sitten ei jakseta syödä läheskään kaikkea.

Vierailija

Tajuatteko kuinka naurettavaa on lukea noita joidenkin kommentteja. Siis on se nyt jumalalauta ihan karseeta jos muutaman kerran vuodessa syö jossain koko aterian. Voi herrankuukeli sentään. Ja mitä sitten vaikka ne ranskalaiset on epäterveellisiä. Kasvattakaa ne lapsenne sillä tavalla että siitä ei tuu ongelma. Ei mun lapset käy yksin mäkkäreissä syömässä vaikka sen ikäisiä jo ovatkin että voisivat koulun jälkeen mennä. Ja silti ollaan muutaman kerran vuodessa lapsia viety KOKO ATERIALLE!!! Ei hyvää päivää täällä on sitten taas lyöty fiksut päät yhteen...

Vierailija

ja itse syön jonkun tavallisen kokoisen (aikuisten)aterian.

Olemme kaikki hoikkia ja tutkitusti terveitä, hampurilaispaikoissa käydään n. kerran kuussa tai harvemmin, eikä silloin todellaakaan niuhoteta eikä kenenkään tarvitse jäädä nälkäiseksi!

Vierailija

ja lapseni haluaa sen lastenaterian, jossa on lelu tms. Eli meillä tilataan yleensä lastenateria + sitten ne 6 nuggettia lisäksi, joista poika syö osan ja loput syö vanhempi.

terv. se vastaaja, jonka 6-vuotiaalle ei enää riitä lastenaterian nuggetit

Vierailija

Meillä 8 ja 5v pojat syövät aina omat ateriat, koska toiselle pitää olla hampparin välissä salaatti ja toisella pelkkä ketsuppi, ei kelpais eikä riittäis yhteinen ateria. Molemmilla kasvukausi menossa, ruokaa kuluu...

Käydään n.6vko:n välein uimasta tullessa, jolloin on kova nälkä.

Pitää kyllä olla aika niuho rasvojen suhteen, jos ei kärsi syödä kasviöljyssä paistettuja herkullisia ranskalaisia vaikka kerran kuussa.

Missä on ne mammat jotka syövät aterioita kerran viikossa, ei ainakaan näiden 40:n joukossa.

Vierailija

Esim, Hesen ateriassa tulee vielä juotava jogurtti mukaan. Maha pinkeenä ehkä jaksaisin itse syödä koko lastenaterian.

Pikaruokaloissa olen kyllä katsonut silmät ymmyrkäisinä millaisia annoksia aikuiset vetää ja vielä extrat päälle. Huh!

Kohta tänne varmaan rantautuu jenkkilä megahyper-ateriat millä ruokkisi jo pienen kylän.

Vierailija

6-vuotias jaksaa max puolet hampurilaisesta ja melkein kaikki ranskalaiset.

Molemmat lapset pitkiä ja hoikkia. Niin tuo kuopus ei muuten tuon puolikkaan hampparin + ranskisten jälkeen jaksa mitään syödä koko loppuiltana...

Vierailija

jos niitä syödään harvoin, mutta kyllä on perheitä joissa hampurilaisella käydään joka viikko. Me taidetaan käydä harvemmin kuin kerran kuussa ja silloin 5v. ja 1v. syövät ranskalaisia. Hampurilaista ei kumpikaan suostu syömään, joten jos lastenateria otetaan, niin hampurilainen jää joko isälle tai äidille (äiti tosin syö yleensä salaatin).

Ne jotka mesoavat yksistä ranskalaisista, niin olisi kiva nähdä mitä heidän lapset syövät kotonaan. Kenties shipsejä, makaronia, spagettia jne. Ovat muuten ihan yhtä huonoa tavaraa ravintoarvoltaan. Saatikka sitten ne karkit.

Meillä ei kotona syödä eineksiä ja noita pasta yms. ruokiakin kohtuudella, joten en todellakaan koe huonoa omaatuntoa jos joskus lapsemme syövät ranskalaisia.

Vierailija

Syö lastenannokset ja joskus kärkkyy jätskiä jälkkäriksi, eli ei kai riitä.. ;)

Itte syön tavallisen annoksen ja siitäkään ei meinaa mennä nälkä. Pari tuntia syömisestä olen taas jääkaapilla, sitä ne tyhjät kalorit kai tekee?

Meillä lapset kasvaa ihan nätisti omilla käyrillään. Mutta liikkuukin ihan näppärästi, vaunuja ei olla käytetty koskaan jos ei pidempään lapsi ole jaloillaan ja silloinkin kävelee paljon eikä istu passattavana.

Viikko sitten käytiin viimeksi mäkkärissä ja sitä edellinen kerta oli vissiin kolmisen kuukautta sitten.

Enempi olen huolissani saako lapsi laadukasta ja vaihtelevaa ruokaa muuten. Siis riittävästi kasviksia, kalaa, maksaa jne.

Nopsaa te ihmiset syötätte esim. nakkeja ja makkaraa "liikaa" tenavillenne. ;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat