Jos voisin nipistää 200 kcal päivässä laihtuisin 9 kg vuoden loppuun mennessä!

Vierailija

Eikös tuo kuulostaisi realistiselta tahdilta?

Miten helpoiten saisi tuon 200 kaloria päivässä kevennettyä - yhtä helppoahan on mässätä extraa jolloin lihon tuon 9 kg vuodessa!

Liikuntaa toki pitää lisätä, mutta toisaalta se myös lisää ruokahalua.

Mä syön joak päivä karkkia jossain välissä, en vaan voi olla syömättä; viimestään illalla tulee semmonen olo että pakko saada jotain karkkia/sipsiä tms. - siis vaikka olisin syönyt ihan kunnolla muutakin ruokaa.

Oon pyytänyt perhettä useasti tukemaan, että ei ostettais kotiin houkutuksia, mutta ei... pakko aina tuoda kaupasta jotain, ja mä en voi kerta kaikkiaan vastustaa kiusausta heikon hetken tullen.

Imetän nyt, ja sehän PITÄISI kuluttaa, muuta viimeksikin imetysaikana kilot lähti tosi nihkeesti. Aion kuitenkin imettää vielä n. tän vuoden loppuun, vauva ihan pieni.

Raskauskiloja siis jäljellä n. 5-6 kg, ja sitten ois kiva saada vielä muutama extra pois; painaisin silloin saman verran kuin viimeksi joku 10 v. sitten ;-). Se ois tavoite.

Kommentit (4)

Vierailija

Olen vaan havainnut tuon toimintamallini käytännössä... mistähän sitä itsekuria löytyisi paremmin.

Siis tosiaan luulisi, että jos vähennän herkkuja + lisään vähän liikuntaa + vielä imetys niin 200 kcal /pv kuulostaa tosi vähältä.

Mutta miksei se sitten ole ennenkään onnistunut?

Nyt yritän taas aloittaa ruokapäiväkirjan pitämisen, näkisi edes MITÄ sitä oikein syökään. Ei mulla ole oikein hajuakaan paljonko saan kaloreita päivässä. Ilmeisesti mun kokoinen tarttee vaan n. 1700 kcal/pv. normaalisti.

ap

Vierailija

Siinä kun merkkailee ruokiaan jonkun aikaa, niin tulee se realiteetti vastaan mitä voi syödä lihomatta. Itse olen nyt oppinut nauttimaan esim. kahdesta suklaapalasta. On ihanaa saada edes yksi suklaapala suuhun ja nauttia sen mausta.

Mut minäkin mietin silti, että mitä konkreettisia muutoksia tein ruokavalioon, että paino tosiaan pysyy poiss. Söin yleensä aina suklaapatukkana Kismetin. Nyt vaihdoin sen joko suffeliin tai minikismetiin. Ruualla syön leipänä hapankorpun (ja vain yhden). Leivällä syön kalkkunaleikettä ja vihanneksia. Juustoa harvoin. Juon maitoa ruuan kanssa 2dl, loput vettä (ennen join aina 4dl, päivässä tuli juotua maitoa aika reilusti). Aamulla syön puuroa ja marjoja (tätä olen tehnyt jo pidempään).

Itse olen kyllä normaalipainoinen (164/62), mutta haluan laihtua 3kg ja pitää painoin siinä. Ruokavalioni on siis ollut jo terveellinen, mutta nyt piti vähän sipistää annoskokoja pienemmiksi ja tosiaan vähentää suklaansyöntiä.

Vierailija

jotain kaloreita. Mutta ehkä se joillekin sopii, ei siinä mitään.

Multa lähti 5kk:ssa 10kg kun vähän katsoin mitä söin ja kuinka paljon ja lisäsin liikuntaa. Vähensin mm. karkin syöntiä (karkkipäivä siis enää vaan lauantaina). Söin n. kolmen tunnin välein, eli usein mutta vähän kerrallaan. Eli aamupala, välipalaksi joku hedelmä, lounas, välipala, päivällinen ja pieni iltapala.

Ja ennenkaikkea lisäsin liikuntaa.

Ei siinä mitään Painonvartijoita tarvinnut tai kalorin laskemista. Eikö sen jo järkikin sano mitä ja miten paljon sinne suuhun kannattaa evästä pistää.

Etkö ap nyt aluksi voi sopia perheesi kanssa että karkkipäivä pidetään kerran viikossa? Luulisi olevan ihan hyväksi muillekin ettei karkkia popsita harva se päivä.

Ja sitten vielä se että toki voit pyytää perhettä tukemaan painon pudotuksessasi mutta kyllä se motivaatio ja itsekuri pitää lähteä susta itsestä. Et voi syyttää toisia omasta mässäämisestäsi. Vaikka joku sun vieressä nassuttaa sipsejä niin sun vaan pitää karaista itsesi ja olla ottamatta. Ja haet vaikka voileivän tai porkkanan. Niin se vaan menee.

Vierailija

jos sen on perheen namin oston syy ja tukemisen puute niin sinä pysyt kiloissasi. Todennäköisesti lihot lisää.

Ei minusta ole oikein että toiset joutuu piilossa naminsa syömään sen takia että sinulla ei ole selkärankaa.

200 kcal päivässä poistuu erittäin helposti jos lopetat selittelyn. 200 kaloriin ei tarvita kuin 3 konvehtia tai jotain Fasu-palaa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat