Miten näyttää kiitollisuus isovanhemmille?

Vierailija

meillä on tasan 2 lapsenvahtia. Eli mieheni vanhemmat. He auttavat lastenhoidossa melkeen aina kun pystyvät. Heistä on siis tosi suuri apu meille. Nyt aloin miettimään että miten sen kiitollisuuden vois nyttää. Tietenkin kiitetään aina kun ovat hoitaneet ja jos ollaan oltu josain reisussa niin tuotu tuliaisia mut miten muuten vois näyttää/kertoa miten kiitollisia oikeesti ollaan heidän avusta?

Kommentit (13)

Vierailija

Ainakin mun appiukko odottaa ihan tohkeissaan, kun viedään poikaa sinne leikkimään parina iltana viikossa. On luvannut pitää poikaa vielä enemmän, kunhan pääsee vaipoista. Suunnitteilla souturetkiä sun muuta kivaa.

Eli lämmin kiitos on riittävä.

Vierailija

voisin sen 8vuotiaan kanssa tehdä yhdessä. Pienempikin vois osallistua piirtämällä.

Tekis johonkin nättiin vihkoon ja jollekkin sivulle voi kirjoittaa jonkun kauniin runon.

t ap

Vierailija

Minun appivanhemmilleni (jotka hoitavat lapsiamme PALJON) tärkeää on se, että olemme yhteydessä usein. Ei vain silloin kun hoitavat lapsiamme/pyydämme heitä lastenvahdiksi, vaan muulloinkin. Pyydämme heitä aika ajoin meille sunnuntailounaalle tai vaihtoehtoisesti poikkeamme heidän luonaan lauantaikahvilla.

He ovat usein sanoneet, että heistä on mukavaa kun saavat olla mukana meidän ja lastemme elämässä. He eivät halua koskaan mitään korvauksia/lahjoja palkaksi hoidosta. Mutta tulevat mielellään meille syömään kun kutsumme.

Vierailija

valokuvakirjoja.

Esimerkiksi nyt tein kuopuksemme ensimmäisestä vuodesta, muutama sata kuvaa teksteineen. Ja sellaisia kuvia paljon mukaan, missä isovanhemmat ovat lasten kanssa.

Vie kukka ihan tavallisena päivänä tai nyt keväällä kimppu tulppaaneja. Kaunis ele.

Vierailija

Minkä ikäsiä he ovat? mun vanhemmat ovat lähemmäs 70-v ja olen ostanut heille teatterilippuja tai konserttiliput esim.katri-helenan konserttiin yms.tykkäsivät kovasti.

Vierailija

Asumme ihan vierekkäin joten lapset näkevät heitä usein. He ovat 50 vuotiaita.

Voisin kyllä isomman kanssa askarella jotain kivaa. Tietty pienemmänkin kädenjälki siinä pitää näkyä:)

Joku teatterilippu tai vastaava olis kyllä tosi kiva mut pappa ei oikein sillaisista pidä.

Olisko tyhmä idea jos painais t-paidat? Kirjoittais niihin mummu ja pappaja sit laittais vaikka lasten käden kuvat?

t ap

Vierailija

Siis itse kiitos-sanan lisäksi kertoa, miksi he ovat niin tärkeitä, kuinka tärkeitä jne. Kortit, kirjeet ja puhelinsoitot lapsenlapsilta niinä aikoina kun eivät muuten näe toisiaan. Ja kortteihin kirjattu lasten omasanaiset terveiset, heidän kiitoksensa ja välittämisensä. Kannustaa lapsiakin osoittamaan kuinka tärkeitä läheiset heille ovat.

Lähettäkää/antakaa lapsista kuvia isovanhemmille. Suurennoksia, kehystettyjä, valokuvakirja.

Voittehan te puolestanne järjestää isovanhemmille jokin hemmotteluhetki vaikkapa kylpylässä.

Vierailija

mummolleni matka syntysijoilleen antreaan.. Toki kaikki ei ole niin hyväkuntosia että pystyy reissuun lähtee,mut mulla onkin 76v teräsmummo joka hoitaa jo neljättä polvea,, =)

Vierailija

auttakaa vuorostanne heitä. vaikka ikkunanpesussa tai kaupassa käynnissä.

olette onnekkaita, kun on tuollaiset isovanhemmat. meidän lapsien isovanhemmista on vain 2 elossa, ja heistä toinen ei käy meillä koskaan lukuisista pyynnöistä huolimatta. tai no, ainoastaan ristiäisissä kävi. ja toinen puolestaan tulee silloin tällöin kylään, kun ollaan pyydetty. mutta oma-aloitteisesti ei pidä mitään yhteyttä.

Vierailija

Eivät varmaankaan pitäisi niitä julkisilla paikoilla. Tai riippuu tietysti isovanhemmista, mutta minun/mieheni vanhemmat eivät ainakaan pitäisi. Mutta meillä on ollut tosi suosittuja lasten maalaamat teekupit ja lautaset, niitä isovanhemmat käyttävät mielellään arkiastioina.

Kannattaisin enemmän tuota aikaisemman kirjoittajan ehdottamaa yhteistä lounasta. Ei mikään materia voi korvata yhteistä aikaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat