Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä, olenko liian vanha äidiksi??

Vierailija

Siis minulla on 5kk:n ikäinen tytöntyllerö sekä 12v tyttö ja 8v poika ja nyt kova vauvakuume jälleen..

Ajattelin, että tämä pikkulikka tarvitsisi vielä sisaruksen, olisi vähän niinkuin kaksi sarjaa..

Itse täytin juuri 39vuotta! Ja juttu menee heti näin, kun puhuin vauvakuumeestani, että eiköhän jo riitä, kun olet jo tuon ikäinen!

Kommentit (14)

Vierailija

jos jättää niissä hormoonihuuruisissa vauvakuumeissa lapsen

tekemättä. Mulla oli kanssa ihan hirmuinen vauvakuume pari vuotta

kolmosen syntymän jälkeen, mutta mies ei halunnut lisää lapsia.

Nyt kolmonen on 7 vuotias ja mulla ei ole vauvakuumetta ollut vuosiin.

Elämässä on uudet tuulet ja nautitaan tästä koululaisperheen elämästä

täysin siemauksin. Varmasti olisin ollut onnellinen, jos olis se neljäs

lapsi tullut, mutta todella onnellinen olen näinkin. Ja toisaalta, sitähän

ei tiedä, mitä kaikkea stressiä se neljäs lapsi olisi tuonut.

Mutta alkuperäinen kysymys oli, että onko liian vanha. No, ei varmaankaan.

Riippuu mitä elämässäs haluat muuta tehdä, kun kaitsea lapsia.

Vierailija

muuten kadut ikuisesti että et tehnyt sitä yhtä vielä.

Meillä lapset 6, 3 ja 3kk ja haluaisin vielä yhden tähän samaan putkeen nuorimman kanssa. Mies ei suostu - ei vaan halua enempää ja lisäksi sanoo, että olen liian vanha. Olen 33 v...

Vierailija

Toinen kaveri 40v. odottaa iltatähteä. Eri asia, jos olisit ensikertalainen, mutta ei sekään ihan mahdoton ajatus olisi. Jos vauvakuume on kova, ja nyt jätät vauvahaaveet, niin muutaman vuoden päästä kadut.

Vierailija

Ehtoa laihtua 20 kg ja parantaa kuntoa. Nyt ymmärrän, että se pikku lapsi rumba kestää vain aikansa ja pian ne lapset ovat jo koululaisia.

Pojat 7v. ja 5v.

Nykyään moni 40v. tekee lapsia, niin se vaan on.

Jaksoin herätä hyvin öisin ja olin melkein 39v. kuopuksen syntyessä.

Nyt 43v. en usko, että yö heräämiset ovat enään helppoja.

On mukavaa olla lasten kanssa ja en odota, että he lentävä't pesästään pois.

Vierailija

Lainaus:

Jos vauvakuume on kova, ja nyt jätät vauvahaaveet, niin muutaman vuoden päästä kadut.

Ihan yhtä hyvin sitä voi muutaman vuoden päästä olla onnellinen että se pikkulapsirumba on takana.

Ap:n ongelmaan en osaa sanoa, eihän tuo riipu niinkään iästä vaan esim omasta kunnosta ja jaksamisesta... aika realistiselta kuulostaa :)

Vierailija

ja olen 30-v. Äitini ystävä sai juuri esikoisen ja täytti samaan aikaan 42. Pullaa uuniin vaan :)

Niin ja mieheni äiti oli 45-v, kun sai tuon iltatähden (yllätyksenä).. Hyvin on kaikki mennyt ja anoppi vieläkin porskuttelee kovaa vauhtia, vaikka ikää jo 80-v

Niin.

Uusimmat

Suosituimmat