Koira sisäsiistiksi??

Vierailija

Meillä 1,5v mittelspitz tyttö, eikä edelleenkään ole sisäsiisti. Yöllä pissii matolle. Millä saan tuon tavan pois??

Päivisin on vapaana ulkona ja muutaman kerran viikossa käydään lenkillä. Illalla aina pissatetaan ja katsotaan, että pissaa. Ei ole edes 6 tuntia, kun jo yöllä päästää matolle. Olen pessyt maton monta kertaa, ettei haisisi ja taas tarvitsisi koiran "merkata". Onko mitään keinoa saada tuo ikävä tapa pois kitkettyä?? Päivällä ei pissaa, vaikka olisi useammankin tunnin sisällä..

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Mattoon jää helposti pissan hajua, vaikka sen putsaisikin kunnolla. Ja jos hajua jää, koira pissailee sitten siihen koko ajan. Ota matto pois kokeeksi vaikka yhdeksi yöksi (tai mielellään kaikki matot tilasta, jossa koira yöpyy).

Vierailija

Esim. kylpyhuoneeseen koiralle matto ja ovi kiinni yöksi. Tai sitten jos mielummin pidät sen lähelläsi niin tosiaan remmillä kiinni sängynjalkaan, tuskin pissaa silloin sisälle, tai ainakin heräät ja voit vähän läksyttää jos niin tekee. Tai sitten heräät ja päästät sen ajoissa ulos.

Tuo ei ole mielestäni mikään elimellinen juttu, vaan koiran "kapinointia" jostain. Kun kerran päivisin ei tee sisälle, niin jostain se näyttää mieltään öisin. Meillä koira ei tee mitään öisin (vapaana asunnossa) eikä päivisin kun ollaan kotona mutta jos lähden vaikka vartiksi ilman koiraa kauppaan niin se syö kenkiä. Joten laitan sen häkkiinsä (1mx1mx1m häkki eteisessä) jossa se saa olla aina kun emme ole kotona. Ja olen kotona lähes aina, kotiäiti kun olen, mutta kauppareissut on käytävä ilman koiraa.

Vierailija

ja nukkuu yleensä meidän makuuhuoneessa sängyn alla tai siinä makkarin oven suussa.. välillä nukkuu olkkarin sohvalla yöllä, eli vaihtelee paikkoja.

Viedään noin klo 6 aamulla pissalle ja illalla pissatetaan noin klo 12.. eli koiralla on joku helkutin tapa vaan pissata!?? Ei ole ymmärtänyt, että sisälle pissiminen on kiellettyä, vai mikä ihme juttu toi on??

Pitääkö eristää yöksi johonkin huoneeseen vai miten toimin??

Neuvoja, jos joku osaisi antaa.. en enää tiedä miten toimia..

Vierailija

Tiedän monia Mittelspitz ja kleinspitz rotuisia koiria, yleensä narttuja, joilla on tuota ongelmaa. Meillä itsellä oli kleinspitz-nartulla todella suuria vaikeuksia pidätellä, esim aamulla se oli pakko kantaa ulos, muuten se pissi lattialle jos lähti kävelemään itse. Samoin koira piti pissattaa joka kerta juuri ennen kun tuli vieraita, muuten lorotti lattialle.

Harmi kyllä, mitään keinoja "tavan" poikitkemiseen en osaa antaa.

Vierailija

Kai olet käyttänyt sen eläinlääkärillä ja pissanäyte on tutkittu tulehduksen varalta? Koiralla voi olla myös joku muu elimellinen vika, ettei se pysty pidättelemään tuon pidempään.

Jos se on steriloitu narttu, niin sillä voi olla virtsankarkailua jota niille aika usein tulee.

Jos koira on tutkittu eikä se ole sairas, kokeile laittaa se pienempään tilaan yöksi. Vaikka kiinni omaan sängynjalkaan (koiranpeti siihen viereen) tai häkkiin. Kun se herää pisuhätään, voit laskea sen ulos. Eli opetat sen yösiistiksi.

Tuo voi olla myös nuoren koiran murkkuikää. Jos narttu, niin ennen ekaa juoksua voi esiintyä sisälle pissimistä.

Ole rauhallinen, älä hermostu, kyllä se siitä ohi menee:)

Vierailija

Ongelmat alkoivat 1v sitten kun tuli pentu taloon. Öisin nukkuvat samassa huoneessa, en tiedä paljonko tuo nuorempi häiritsee.

01-05 välillä pahimmillaan kaksi kertaa tuo isompi koira raapii ulospääsyä.

Hermo meinaa mennä, ihan kuin talossa olisi vauva.

Rusakoita liikkuu öisin pihallamme, en tiedä vaikuttavatko noihin koiriin.

Vierailija

tai makuupaikka? jos on niin eristä se yöksi sinne. ei varmasti kuse makuupaikalleen... aamulla sitten viet heti sieltä suoraan ulos

Vierailija

En ole käyttänyt eläinlääkärillä, koska on tehnyt tuota pennusta saakka.

Matot olen aina välillä ottanut pois ja ei pissaa silloin lattioille. Olen pessyt matot painepesurilla ja mäntysuovalla, joten luulis ettei jää hajua. Jouluksi pesin taas tuhannennen kerran matot ja pistin ne muutamaa päivää ennen joulua lattialle. Koira oli pesuhuoneessa ehkä 5 yötä, kun oli ne puhtaat matot lattialla ja sitten päästin sen taas koko asuntoon. Meni noin kuukausi ja taas aloitti pissimisen. Oli siis täysin sisäsiisti kuukaudenpäivät!! Joskus jopa 9 tuntia, ennekuin pääsi aamulla ulos.

Eli olen sitä mieltä, että koira ei ymmärrä, ettei saa pissiä sisälle! Tai kyllä on hieman nolona ja menee sängyn alle kun minä siivoan mattoa ja motkotan!

Ainut konsti on siis teljetä koira loppuelämäkseen öiksi pesuhuoneeseen!! :( Ikävää, kun mielelläni antaisin sen olla meidän kanssa yöt, jos jotenkin saisin sen sisäsiistiksi öisin..

Ja juoksuja koiralla on ollut jo 2, viime vuoden helmikuussa ja syyskuussa, nyt kohta varmaan taas on juoksuaika.

Ymmärtäisipä koira puhetta, kun vaan kieltää pissimästä ja se olis siinä!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat