kuka TEISTÄ pääsee kuperkeikan?

Vierailija

ei ole pelkästään lasten ongelma, ettei pääse kuperkeikkaa. Minäkään en ole ikinä päässyt, aina menee jotenkin vinoon ja seän yli menemisen sijasta kipahdankin jotenkin kyljelleni tai vastaavaa. Näin on ollut lapsesta asti. ENkä silti ole mitenkään vammainen tai edes poikkeuksellisen epä-liikunnallinen. Omalla lapsellani näyttää olevan sama juttu.

Kommentit (13)

Vierailija

täytyy tuota kokeilla (just nyt en voi, olen töissä ja toimistohuone on liian pieni;))

Voi tämä kyllä johtua siitäkin, että mulla on aina ollut vähän vino asento. Pää kallistuu helposti aina toiseen suuntaan, toinen käsi ja jalka on vahvempia ja toinen rintakin sitä myöten vähän suurempi. Kai aika monillla on...

Vierailija

Just eilen kokeilin. Ulkonakin onnistuu. Ja kärrynpyöräkin onnistui (no ehkä ihan hitusen vajaasti), vaikka en ole urheillut mitään viiteen vuoteen. Olen 30-v. ja 2 lasta.

Vierailija

Eikä onnistunut lapsenakaan oikein millään, ei eteen eikä taakse. Tuntuu pahalle jos yritän. Liikuntaa harrastan kuitenkin ihan reilusti ja olen hoikka, eli ei pitäisi mitään kummaa fyysistä estettä olla, olen vaan jotenkin kömpelö

Vierailija

Se, että kierähdät sivulle johtunee todennäköisesti siitä, että kun käyt kuperkeikan "alkuasentoon" niin pääsi on liian kaukana jalkateristä (mahdollisesti kädet myös) ja eteenpäinb kaatuamisen sijaan kepahdatkin sivulle. Kokeile näin: laita jalat olkapäiden levyiseen "auki-asentoon". Laita kämmenet maahan niin että ne ovat n. 20-25cm päässä jalkateristä. Laita leuka rintaan kiinni, koukista polvet. Voit laittaa pääLAENmaahan kiinni (ei siis otsaa, vaan ihan päälaki ja mahdollisimman takimmainen osa) ja ponnista. Jos vieläkin menee kumoon, niin voit pitää pään irti maasta (leuka rinnassa) ja hypähdä vaikka hieman antaaksesi kuperkeikalle vauhtia. Pään ei välttämättä tarvitse koskettaakaan lattiaa, vaan kuperkeikkasta laskeudutaan niska-hartija seudulle. Ei koskaan päälle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat