Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Millaiset kädet sinulla on? Miten hoidat niitä? Mitä työtä teet?

Vierailija

Tuli mieleen kun katselin omia, kärsineitä käsiäni..

Käteni ovat päältä punertavat ja ahavoituneet.. Jos olen pakkasessa hetken ilman hanskoja niin iho alkaa pian halkeilla ja vuotaa verta. Kämmenpohjat ovat sileät ja pehmeät.

Kynnet ovat lyhyet ja ilman lakkaa mutta aina putipuhtaat.

Olen perhepäivähoitaja ja joudun päivän mittaan pesemään käsiäni niin paljon (jopa 5-10 kertaa tunnin sisällä) että ne ovat kuluneet pahasti. Kesäisin ongelma ei ole näin paha mutta pakkasaikaan kädet menevät ihottumalle ja vuotavat verta.

Muistelen kaiholla sinkkuaikoja jolloin kädet olivat ihan sileät ja kynnet huolitellut...

Kommentit (7)

Vierailija

Lainaus:

Tuli mieleen kun katselin omia, kärsineitä käsiäni..

Käteni ovat päältä punertavat ja ahavoituneet.. Jos olen pakkasessa hetken ilman hanskoja niin iho alkaa pian halkeilla ja vuotaa verta. Kämmenpohjat ovat sileät ja pehmeät.

Kynnet ovat lyhyet ja ilman lakkaa mutta aina putipuhtaat.

Olen perhepäivähoitaja ja joudun päivän mittaan pesemään käsiäni niin paljon (jopa 5-10 kertaa tunnin sisällä) että ne ovat kuluneet pahasti. Kesäisin ongelma ei ole näin paha mutta pakkasaikaan kädet menevät ihottumalle ja vuotavat verta.

Muistelen kaiholla sinkkuaikoja jolloin kädet olivat ihan sileät ja kynnet huolitellut...

Vierailija

hoidan käsiäni siten että rasvaan ne iltaisin paksusti ja annan rasvan imeytyä.. päivisin yritän myös rasvata mutta siitä ei ole juuri apua kun pitää kokoaika läträtä vedellä..

Vierailija

Kynnet on epätasaiset ja/tai pureskellut, kynsinauhat halkeilee. Kynsilakasta ei tietoakaan. Kuten varmaan tajuatte, en hoida niitä kuin vedellä ja saippualla. Rasvailen kyllä päivittäin, mutta kun joutuu koko ajan kastelemaan käsiä pyllypyykin tai tiskauksen yhteydessä, suurta apua ei rasvasta ole.

Joskus mulla oli rakennekynnet ja silloin kädet näytti jopa hienolta, mutta nyt ei ole varaa pitää sellaisia.

Vierailija

naarmuja kissojen kynsistä ja kynsivallintulehdus vaivaa lähes kokoajan aina jossain sormessa (staf. aureuksen aiheuttama).

hoidan käsiäni milloin milläkin käsirasvalla.

olen maatalouslomittaja, siitä tuo aureus, kun en ennen käyttänyt lypsyssä hanskoja. nykyään rasvaan kädet ja laitan puuvillahanskat+kertakäyttöhanskat käteen ennen lypsylle menoa. kädet vähän paremmassa kunnossa.

Vierailija

Ihan hyvässä kunnossa,kynnet kivan malliset ja pituus hyvä.Kynsinauhat hoidetut ja nyt ei ole haavoja päässyt tulemaan vaikka meillä pentu kissa onkin. Olen kosmetologi ja työn takia "pakko" pitää kädet kunnossa,sitä tietenkin edesauttaa hieronta rasvan jatkuva käyttö kun päivittäin on asiakkaita joita hieron.

Vierailija

vähän kuivat ja sisäpuolelta sormenpäivstä ryppyiset (niin kuin olisi olleet kauan vedessa). Kynne ttällä hetkellä lakatut ja vähän liian pitkät.

TÄllä hetkellä mä en oikeastaan hoida niitä. SAunanjälkeen rasvaan vähän. lyhennän kynsiä kerran viikossa ja lakkaan jos viitsin.

Mutta mulllaki noli aika kun kädet oli kuten sun. Iho kuivui ja sitä pahensi vielä jatkuva peseminen. Mä olen jossain määrin onnistunut vähentämään yletöntä pesemistä (mulla oli silloin fobia jossa pesin käsiäni) Mutta siihen on vaikuttanut myös se, etten aina enää pese saippualla, vaan joskus ihan vain perusrasvalla. lisäksi mä syön tätä nykyä kalaöljykapseleita. Mulla on myös pari kiloa enemmän painoa, mikä näkyy mun hiuksissa ja ihossa selvänä parannuksena.

Uusimmat

Suosituimmat