Olen NIIN pettynyt ihmisiin, ilkeyteen ja juoruiluun!

Vierailija

Kerta kaikkiaan mitta on täynnä! Kuinka ihmisiin mahtuukin niin paljon ilkeyttä ja halua mustamaalata, haukkua muita! On juoruilua ja selän takana puhumista ja kaikenasteista negatiivisuutta.

Olen niin pettynyt.

Kommentit (8)

Vierailija

Minä kyllä uskon ihmisten hyvyyteen. Itse olen huomannut, että olemalla reilu ja hyväntahtoinen, kerää hyvää "karmaa" ts. elämä ON paljon helpompaa kun ei takerru negatiivisuuteen. Itse olen saanut yllättäviä apuja/palveluksia ihmisiltä joita en edes tunne niin hyvin, että heiltä apua voisi odottaa, koska olen itse kohdellut heitä reilusti tai joku toinen on vihjannut, että tarvitsisin sitä tai tätä.

Vierailija

Sinusta tuntuu nyt tuolta, mutta varmaan ymmärrät, että ei se mikään universaali totuus ole, että kaikki olisivat aina ilkeitä ja negatiivisia. Joko sinulle on osunut kauheita tuttavia ja huono ajanjakso tai tulkitset jostain muusta syystä tilanteen synkemmin nyt kuin normaalisti.

Kyllähän osa ihmisistä ON hurjan kovia juoruilemaan. Ja osa voi olla kateellisia ja siksi kovin ilkeitä. Tai ilkeilevät, koska oma elämä on niin kauheaa, että sitä pahaa oloa on pakko purkaa.

Älä hyvä ap silti hukkaa uskoasi siihen, että maailmassa on paljon kilttejäkin ihmisiä, jotka toivovat lähimmäisilleen hyvää.

Minusta tuntuu, että ilkeys poikii lisää ilkeyttä ja lisää omaa pahaa oloa. Negatiivinen ihminen on siis negatiivisuuden kehässä. Kun etsii muista vain huonoja piirteitä ja ikäviä asioita, hävittää vähitellen kyvyn nähdä omassakin elämässä kauniita ja hyviä asioita.

Vierailija

mutta viimeisten vuosien kokemusten jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että olen pumpulissa kasvanut eikä keneenkään voi luottaa. Juoruilun ja ilkeilyn lisäksi ihmiset ovat epärehellisiä, välinpitämättömiä ja saamattomia.

Vierailija

En nyt jaksa kertoa, mitä on tapahtunut, mutta viimeisen sanotaanko nyt puolen vuoden aikana niin monta kertaa on vetäisty matto jalkojen alta, että en enää jaksaisi. Ihmiset, joihin olen luottanut ja kuvitellut, että ovat ihan fiksuja, ovatkin kaikkea muuta. Kyse on juoruilusta, ilkeästä vihjailusta, selän takana puhumisesta, ja osittain myös päin naamaa haukkumisesta. Ehkä on juuri kyse tuosta negetiivisuuden kehästä, johon vielä tiettyjen ihmisten vaikutuspiirissä alkaa lipua muitakin. On semmoinen kuhiseva juorukerho, josta sinkoilee ilkeyden nuolia ympärille.

Kunpa voisinkin valita ihmiset, joiden kanssa olen tekemisissä. Mutta tässä tapauksessa olisi vain pakko sietää. Ja silti jaksaa uskoa ihmisten hyvyyteen. Vaikka tällä hetkellä olen sitä mieltä, että mätää vain löytyy sisuksista...

Vierailija

että olen liian kiltti ihminen ja hyväuskoinen. Olen kanssa saanut viime aikoina melkoista ilkeilyä osakseni ja tuntuu todella pahalta. Tulee ne ajat mieleen, kun olin ala-asteella ja minua ei huolittu porukkaan... Onneksi on olemassa muutama ihana ystävä ja oma perhe, muutoin olisin varmaan tehnyt itselleni jotain pahaa. Itkettää, mutta eipä se itku auta. Välillä sitä miettii, että pitäisikö sitä alkaa itsekin käyttäytymään röyhkeämmin ja omaa etua tavoittelevasti?

Vierailija

Itse olen huomannut, että ne juoruilevat ja ilkeät ihmiset ovat usein hyvin tyytymättömiä omaan elämäänsä. He yrittävät pönkittää omaa egoaan ilkeilemällä toisille. Negatiivinen maailmankatsomus kyllä usein kääntyy itseään vastaan: on varmasti tosi vaikea elää itsensä kanssa jos näkee kaiken negatiivisena eikä elämssä ole mitään hyvää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat