Kummastelen suuresti ruoan terveyssuosituksia!! OV

Vierailija

Nykyään kovasti käsketään välttää rasvoja, ja mm. painonvartijoissakin annetaan lupa syödä "vapaasti" 3 pisteellä pastaa suuret läjät, pasta tunnetusti sisältää paljon hiilareita.



Kuitenkin kun asiaan perehtyy niin rasva, hyvä sellainen, on tuiki tärkeää!! Niin aivoille kuin muullekin elimistölle. Sen sijaan hiilarit ovat täysin nykymaailman tuottamia tekemällä tehtyjä turhuuksia, kuten pasta, vaalea leipä, pullat, keksit jne..



Miksi suositukset ovat näin pielessä? Kuitenkaan näillä suosituksilla syödä kevyttuotteita ym ei tosiaan ole mitään saavutuksia saatu, päinvastoin ihmiset vaan lihoo.



Alun alkaen ihminen on syönyt lihaa, kasveja, marjoja, pähkinöitä. Ei teollisesti tehtyjä makaroneja.



Summa summarum, se mikä kasvaa maasta on terveellistä!

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

minkä takia Painonvartijoissa saa syödä pastaa ja muita hiilareita lähes mielin määrin? Ja sitten korostetaan myös sitä, että aina silloin tällöin pitää myös herkutella. Arvasitko?



Kyllä vaan. Niinhän se on, että se laihduttanut ex-ylipainoinen palaa takuuvarmasti taas parin vuoden päästä samaan ryhmään laihduttamaan, kun kuvittelee, että jotain voi syödä mielin määrin lihomatta. Se on painonvartijoiden businessidea.

Vierailija

ihmettelen, että osin myös virallisterveelliset ruokasuositukset mutta varsinkin yleinen ASENNE sallii ihmisille tolkuttomat määrät sokeria. Ajatelkaa vaikka lapsia: aamu aloitetaan sokerisilla muroilla ja sokerojogurtilla ja paremmassakin tapauksessa puurolla, joka sekin nostattaa verensokeria nopeasti. Sitten syödään lounaalla ja päivällisellä pastaa, riisiä ja perunoita, jotka nostavat verensokeria nopeasti. Jälkiruoaksi syödään sokeriherkkua, joka nostaa verensokeria nopeasti. Välipalaksi syödään herkkuja tai hyvässä tapauksessa hedelmiä, jotka nekin nostavat verensokeria nopeasti (täh, alanko toistaa itseäni). Sitten syödään vielä iltapala ja mahdollisesti johonkin väliin napsaistaan muutama karkki tai muutama karkkipussi ja limpparia, jotka nostavat ve...



Ja sitten päivitellään, miksi suomalaiset lihoo, miksi diabetes räjähtää käsiin, miksi väsyttää, vaikka rasvaa on vältetty viimeiseen asti.

Vierailija

Olen vasta perehtymässä vähä hiilihydraattiseen ruokavalioon, tarkoitus olisi oppia tekemään koko perheen ruuista ihan ok, terveellisestä, todella terveelliseksi. Vinkkejä otan siis vastaan. Tuli vaan tuosta jugurtista mieleen, että mites sitten nämä rasvattomat jugurtit? Esim. Ingmanin jugurtissa ei ilmeisesti ole itse sokeria lisätty, hiilareita muistaakseni 6,8g (??). Onko se hyvä vai huono? Maketettu sitä oli, kumpi painaa enemmän vaakakupissa, ei makeutusaineita vai mahd. vähän hiilareita?

Vierailija

maustamatonta jugurttia, se on parasta. Monet karpit taitavat käyttää makeutusaineita joten luulisi sellaisella makeutetun jugurtinkin sitten käyvän, mutta itse vältän turhien hiilarien lisäksi myös mahdollisimman paljon keinotekoisia makeutusaineita ja lisäaineita sun muita, joten syön maustamatonta jugurttia





Lainaus:

Olen vasta perehtymässä vähä hiilihydraattiseen ruokavalioon, tarkoitus olisi oppia tekemään koko perheen ruuista ihan ok, terveellisestä, todella terveelliseksi. Vinkkejä otan siis vastaan. Tuli vaan tuosta jugurtista mieleen, että mites sitten nämä rasvattomat jugurtit? Esim. Ingmanin jugurtissa ei ilmeisesti ole itse sokeria lisätty, hiilareita muistaakseni 6,8g (??). Onko se hyvä vai huono? Maketettu sitä oli, kumpi painaa enemmän vaakakupissa, ei makeutusaineita vai mahd. vähän hiilareita?

Vierailija

sydän- ja verisuonitauteja.



MIelestäni pitäisikin enemmän kiinnittää huomiota siihen hiilarien LAATUUN kuin siihen onko hiilarit hyvästä vai pahasta. Eli täysjyväviljatuotteet on ihan eri asia kuin valkoisista vehnäjauhoista leivotut tuotteet tai sokeri.

Vierailija

Niinpä, tuo jatkuva sokerin vetäminen on kauheeta. Nimenomaan diabetekseen liittyy tuo että vedetään vuosikaudet sokeria, hiilarienkin muodossa, plus sitten jogurtit, murot ym.



Mitä enemmän hiilareita käyttää sitä enemmän insuliinia erittyy haimasta. JA ylimääräiset hiilarit imeytyy nimenomaan vyötärölle rasvasoluihin.



Ajatelkaa miten terveitä ovat mm. välimeren ihmisiet kuin myös aasialaiset. Toki syövät riisiä ym mutta pääosin kasviksia ja lihaa ja kasvirasvaa.

Vierailija

Ensinnäkin jousto pastasta menee neljä pistettä ja toiseksi kyllä painareissa painotetaan edelleen niinkuin myös kahdeksan vuotta sitten rasvan saannin tärkeyttä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat