Onko ketään steriilisaation teettäneitä paikalla..?

Vierailija

ei sattunut, enkä katunut

Kommentit (5)

Vierailija

Veikkaan että et ikinä tule tuon ikäisenä saamaan sterilisaatiota vaikka kolme lasta oliskin.

Itselle tehtiin kun olin 32v, ja kolme lasta. En ehtinyt miettiä kaduttaako vai ei, kun heti seuraavassa kierrossa sterilisaatio petti ja meille tulee sitten vielä se neljäskin lapsi... Itselle tehtiin päiväkirurgisesti (tai piti tehdä, tuli kaikenlaisia komplikaatioita) nukutuksessa (jos tehdään kirurginen sterilisaatio siinä nukutetaan) eikä sattunut kuin vasta jälkikäteen (komplikaatioista johtuen). Edellisestä synnytyksestä oli puoli vuotta ja toimenpide tehtiin tähystyksellä.

Sterilisaatio pitää tehdä 1-2 vrk synnytyksestä, jolloin kohtu on niin korkealla että munanjohtimiin pääsee helposti käsiksi tai jos tehdään sektio niin siinä sitten samalla. Tai siis sitten pitemmän ajan päästä synnytyksestä tähystyksellä.

Mun kohdalla sterilisaatiossa meni pieleen ihan kaikki mikä vaan voi mennä pieleen, mutta olen silti menossa kyseiseen toimenpiteeseen uudelleen kunhan tämä neljäs on syntynyt.

Vierailija

Minkä ikäisenä teetit?

Montako lasta oli?

Onko kaduttanut?

Sattuiko?

Jos joku kertois myös kun neuvolassa ei osannut sanoa, että pitääkö olla väh.kolme lasta TAI 30vuotias? Vai riittääkö toinen noista perusteista? Mulla ei ikä riitä,mutta lapsia on kolme ja olen 99%varma etten enään lapsia halua..

Vierailija

Mulle tehtiin sektion yhteydessä, 4. lapsen syntyessä, ikää oli 35v. Sterilisaatioon vaaditaan lupa, eli neuvolasta haet kaavakkeen jonka lääkärin tulee allekirjoittaa. Sitten se toimitetaan sairaalaan, jotka laittoivat sen johonkin käsittelylautakuntaan tms..

Katunut en ole koska en olisi saanut enää tehdä lapsia, kohtu ei kestäisi, mutta henkisesti on toisinaan ollut vaikeaa kun tiedän olevani "hedelmätön" :(

Vierailija

Olin 31v

Lapsia 5

Ei ole kaduttanut, vaikka toisaalta onkin haikea mieli, että tämä nykyinen vauva on viimeiseni.

Ei sattunut, tehtiin synnytyksen yhteydessä

Vierailija

ja olen jo kolmatta yrittäessä ollut sitä mieltä että seuraavaksi sterilisaatio.. Moni sanoo että älä tee ja sitten toiset että kannattaa.. Varmisti 10 vuoden päästä tulee htki, kun muut on isoja että haluan vauvan,mutta sit pitäs muistaa tää kun pienin on 6 viikkoinen.. Kuinka kauan synnytyksen jälkeen sen voi tehdä?

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat