Te joilla käy kotona siivooja

Vierailija

ja kyllä lelut kasataan meillä pois.

Eihän siivojaa voi tietää minne mikin tavara meillä kuuluu... enkä haluakaan, että hän alkaa kaappeja penkomaan :-)

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Ja sitä kerättävää riittääkin, sillä meillä on paha tapa jättää tavaroita ja vaatteita sun muuta lattialle lojumaan. Yllättävän paljon menee aikaa tuohon etukäteissiivoukseen ja välillä kyllä vähän ottaa päähän, kun pitää siivota ennen kuin siivooja tulee, mutta jos tuota pakkoa ei olisi, niin enpä usko että saisimme sitä muuten tehdyksi. Edes kerran viikossa koti siisti ainakin puoli päivää... :)

Vierailija

Oman ja kavereiden kokemuksien perusteella voisi ehkä tehdä yleistyksen, että firmojen siivoojat ovat hieman mitä sattuu, mutta jos on yksityinen siivooja, eli siivoojalla on oma toiminimi, niin yleensä jälki on parempaa. Meillä on ollut jo pian kymmenen vuotta sama siivooja, joka on todellinen helmi. Ikinä en saa taloa yhtä siistiksi ja raikkaan tuntuiseksi kuin hän. Laadulla on tekijänsä.

Vierailija

tai siis helpottaa siivoojan työtä. Jos hän keräisi teillä kaikki tavarat pois ensin, niin kyllä siinä menisin paljon aikaa itse siivoamiselta.

Meillä käv siivoja 2 kertaa kuussa ja etukäteen pistän kaikki lelut ja vaatteet paikoilleen. Lisäksi nostan lastenhuoneissa lelulaatikot yms. lattialla pidettävät tavarat valmiiksi sängyille ja pidän huolen, ettei esim. kodinhoitohuoneessa tai keittiössä ole ylimääräistä rojua tasoilla. Nämä siksi, että haluan maksaa vain itse siivoamisesta (pölyjen pyyhintä, imurointi, mattojen tamppaus, lattioiden pesu), enkä siitä, että joku järjestelisi meidän tavaroita.

Vierailija

mihin ne teidän siivoojat aikaa käyttää, jos ei mitään tarviikerätä pois ja silti alle 200m2 taloon menee aikaa yli 3h??

Minä, kotisiivooja selviän alle 3h 200m2 siivouksesta. ja usein myös nostelen tavarat lattioilta.

pyyhinpölyt pesen lattiat ja vessat. vien matot pihalle jne... kun hommassa on tietty rytmi selviää isostakin talosta nopeasti ja siistiä on.

Ja mitä tavaroiden keräämiseen tulle, jos haluaa että siivooja kerää se sovitaan. useinolen sitten itse ehdottanut että hommaavat yhden ison korin leluille, johon voin ne kerätä, koska tosiaan en voi tietää mikä kuuluu mihinkin.

Vierailija

Itse oman firmansa ainoa työntekijä, joten tekee laadukasta työtä. Meillä noin 160 neliötä ja aikaa menee 3h. Ei vaihda lakanoita.

Raivaamme yleensä iltaisin lelut/tavarat/tiskit/vaatteet paikoilleen, samoin siivoojan tuloa edeltävänä iltana. Tarkastan lastenhuoneessa myös sänkyjen ja lipastojen aluset, ettei sinne jää pikkutavaroita.

Vierailija

kun meillä siivoan minä eikä palkattu siivooja, mutta ihmetyttää, kuinka puhdasta ja perusteellista jälkeä voi tulla noilla tuntimäärillä.. itse olen mielestäni tehokas ja nopea siivooja, mutta silti saan kulumaan 4-5 h reilun 100 neliön asuntomme viikkosiivoukseen. Vähemmällä tuntimäärällä en pääsisi edellyttämääni lopputulokseen. Eli aika pintapuolisia huiskaisuja taitavat siivoojien käynnit olla, vai onko ammattilainen oikeasti noin paljon tehokkaampi??

Vierailija

Lainaus:

kun meillä siivoan minä eikä palkattu siivooja, mutta ihmetyttää, kuinka puhdasta ja perusteellista jälkeä voi tulla noilla tuntimäärillä.. itse olen mielestäni tehokas ja nopea siivooja, mutta silti saan kulumaan 4-5 h reilun 100 neliön asuntomme viikkosiivoukseen. Vähemmällä tuntimäärällä en pääsisi edellyttämääni lopputulokseen. Eli aika pintapuolisia huiskaisuja taitavat siivoojien käynnit olla, vai onko ammattilainen oikeasti noin paljon tehokkaampi??

Kyllä tulee ihan puhdasta jälkeä.

Minullakin menee oman kodin siivouksessa kauemmin aikaa, kuin muiden. Koska kotona takertuu pikkuasiaoihin kuten muovipussikaapin takaseinään tai niinkuin minä viimeksi siivouskomeron siisitmiseen.. joo siinä meni aikaa kauan.. Mutta kun ollaan töissä ei takerruta pikkuaisoihin, eihän minun kuulu siivota kenekään kaappeja tai täytellä tiskikonetta. vaan pestä lattiat vessat ammeet jne.. Taatusti lattioilta voi vaikka syödä, kun olen käynyt, mutta ne eteisen kaappien sisukset ovvat vielä ihan samassa asennossa, kuin tulin taloon. kaapit ovat ihmisten henkilökohtaisia paikkoja ne eivät kuulu perus siivoukseen.

Vierailija

Meille ovat sanoneet että ihan mielellään voivat keräillä niitä, ei se ole mikään ongelma.

Lainaus:

Siivooja ei ole velvollinen keräilemään leluja lattialta.

Vierailija

Moni ei halua maksaa lelujen keräämisestä, vaan haluaa että siivooja pääsee "oikeisiin" siivoushommiin heti. Toiset taas maksaa mielellään siitä, että ei tarvitse itse tehdä mitään. Kyllähän se siivooja mielellään tekee maksua eteen enemmänkin. Meillä esim. siivojalle ei kuulu normaalisti lelujen keräys eikä tiskien laitto koneeseen tai sen tyhjentäminen. Joskus saatan laittaa lapun, että tekisi em. hommat. Se on sitten pois toisesta päästä, eli joku ns. normaalirutiineihin kuuluva homma jää pois siltä kerralta.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Meillä menee siivoojalla muutenkin 3½ h viikkosiivoukseen (2 kerroksinen talo, 180 m2). Ei haluta että käyttää aikaa vielä tavaroiden keräilyynkin. Kyllähän siivooja kiillottaa vaikka hopeat joka viikko, mutta se maksaa.

Eli meillä siivooja käyttää viikkosiivoukseen 3,5 tuntia 3 tasossa olevassa ok-talossa, jossa on 350 neliötä...

Tuo käytetty aika. Meilläon käynyt kaksi eri siivojaa kahdesta eri firmasta ja aika on mennyt suunnilleen samoihin. Meillä on aika perusteellinen siivous.

Vierailija

Lainaus:

Lisäksi ennen ammattilaisen tuloa on järjestelty tavaroita, joka on aika vievää puuhaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat