Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksikää meille illaksi joku hyvä ruoka!

Vierailija

Halutaan tehdä näin perjantai-illan kunniaksi jotain vähän "spesiaalia", usein ollaan tehty esim. fajitaksia, sisäfilepihvejä, omatekoista pizzaa, lasagnea... Nyt olisi kiva kokeilla jotain uutta välillä, ei siis tarvitse mitään hienoa olla, mutta ei kuitenkaan ihan makaronilaatikko-linjaakaan. Olisko teillä jotain maukkaita ehdotuksia, ei mitään kamalan monimutkaista kuitenkaan... Heitelkää ideoita, mulla lyö pää ihan tyhjää.

Kommentit (8)

Vierailija

ja meillä suositaan myös tortilloja monipuolisilla täytteillä ja kaveriksi juustosalaattia. Monesti olen tehnyt tuon salaatin ns. välimeren juustosta. Jos ei pidä suolaisesta fetasta, sellainen pahvipakkaus Apetit-merkkistä välimeren juustoa on hyvä vaihtoehto. Se on mieto ja ei ole suolainen.

Juomaksi tumma alkoholiton olut. Suosimme Nikolaita, maku on erinomainen ja ei tarvitse pitää lukua, paljonko voin ottaa ja voinko ajaa autoa.

Vierailija

Meksilainen piirakka:

pohjaksi voi- / lehtitaikinaa (paista pohjaa noin 15 min ennen täytteen lisäystä).

täytteeseen paistettua jauhelihaa 300 g, 1 paprika, 1 kesäkurpitsa, ananasta, 1-2 chiliä ja 1 purkki maustamatonta tuorejuustoa + mausteeksi soijaa ja rakuunaa.

Täyte esipaistetun taikinan päälle ja uuniin vartiksi.

Vierailija

vaikka juustokermaperunoita ja uunilohta. Loheen laitan vähän kermaa, purjoa sekä sulatejuustoa....NAM. Ja toi lohi ei ainakaan ole vaikea tehdä.

- sitten me tehdään tortilloja tai tacoja ja paljon täytteitä kippoihin ja jokainen tekee mieleisensä.

- Ja ehdottomasti mun lemppari...tää sit ei todellakaan oo mikään hieno ruoka mutta makkarakastike ja perunamuussi. Ja makkarakastike oikein kunnolla rasvassa jauhot ruskistettuna. Tämän takia mun herkkuruoka kun on niin rasvanen, että tulee tehtyä varmaan kerran vuodessa.

- Sit vois olla jotkut hyvät uunileivät, kinkkua, suolakurkkua, paljon juustoa...

- Täytetyt patongit esim. tonnikala täytteellä (ranskankermaa yms.)

- Joku hyvä ruokaisa salaatti

no nää oli tietty vaan mun makuun nää ruoat joten toivottavasti keksitte jotain kivaa!!!

Vierailija

Piti olla MEKSIKOLAISTA piirakkaa.

Lainaus:

Meksilainen piirakka:

pohjaksi voi- / lehtitaikinaa (paista pohjaa noin 15 min ennen täytteen lisäystä).

täytteeseen paistettua jauhelihaa 300 g, 1 paprika, 1 kesäkurpitsa, ananasta, 1-2 chiliä ja 1 purkki maustamatonta tuorejuustoa + mausteeksi soijaa ja rakuunaa.

Täyte esipaistetun taikinan päälle ja uuniin vartiksi.

Vierailija

Broilerinsuikaleita, kasviksia suikaleina oman maun mukaan (meillä kesäkurpitsa, sipuli, paprika, valkosipuli, porkkana) wokataan, keitetyt nuudelit sekaan, maustekastikkeita (soija, chili, hapan-imelä) tarpeen mukaan.

Vierailija

Pihvien, kalan ja kanan lisukkeeksi ovat ihania omat lohkoperunat öljyllä, suolalla ja mustapippurilla sekä samaan uunipeltiin kuutioina porkkanaa ja lanttua ja näiden päälle runsaasti hunajaa.

Vierailija

Uuninpellille juureksia maun mukaan, meillä bataattia, porkkanaa, lanttua, kesäkurpitsaa, sipuleita puolikkaina ja kokonaisia valkosipulinkynsiä.

Siihen omatekemä mausteöljy päälle, sekä joku dippikastike.

Meillä sellainen perjantai-iltojen herkku. Lisänä sitten vaikka oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja, kasviksia tai vaikka kananjalkoja, ihan oman maun ja kukkaron mukaan. Pari erilaista dippikastiketta tehdään itse, ja herkkua on vaikka simppeliä ja edullista.

Uusimmat

Suosituimmat