Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko tiukkapipo?

Vierailija

MIes käy 2-vuorotyössä lopun ajan minkä on kotona nukkuu tai on tietokoneella. Asista olen huomauttanut monesti ja alkaa todella ärsyttää,mitään kotitöitä ei saa tekemään..Ymmärrän että työpäivä on raskasta mutta itse nukun todella paljon vähemmän hyvänäyönä 7 tuntia, mies nukkuu 9-10 tuntia yössä+1,5-3h päiväunia ja silti valittaa väsymystää koko ajan ja sitä että ei saa nukkua...Mitä pitäisi tehdä??

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Muuten jos miehes nukkuukin liikaa? ideaali olis se 8 tuntia aikuisella jos nukkuu paljon niin väsyttää vielä enemmän.

Mä luulen että sun miehellä ei taida olla mikään säännöllinen elämänrytmi? Se tekee myös väsyneeks ja ärtyneeks.

Vierailija

koska ei ole poikaansa edes kavattanu vaan on asunut isällään vanhempien eron jälkeen.. Yritän odottaa että mies tarttus tuohon imuriin ihan ite mutta kun en siedä kattoa viikko tolkulla sekasta kämppää

Vierailija

Jos olet kotona, voi olettaakin, että teet hiukan enemmän kotitöitä. Mutta ei sentään 100% - miestä voi ja pitääkin vaatia osallistumaan yhteisiin töihin vapaa-ajallaan.

Minustakin (kuten monesta muusta tässä ketjussa) tuollainen apaattisuus johtuu jostain. Eli en usko, että miehesi on noin naatti ilkeyttään. Kannattaa jutella vakavasti miehen kanssa siitä, miksi jopa 13 h yöunet eivät riitä. Onko kenties tosiaan masentunut. Tai onko muuten ryytynyt arkeenne ja parisuhteeseenne.

Vierailija

puhua nätisti ja välillä aivan huutamalla et tekis jotain mutta mittään ei tapahdu..Kun olemme jossain pois kotao ei nuku niin paljoa vaan on meidän kanssa mutta arki todella tulee kun kotiin päästään reisuusta ja taas arki pyörii kun passaan..Sanoin tossa eilen et enhän ole unohtanut siivouspäivää kun olin sopinut menoa,,imuri ei toimi jos en ole kotona

Vierailija

Miehesi on vaan tottunut, että sinä teet loppupelissä kuitenkin kaiken.. Sano että alkaa osallistumaan, jos ei niin älä pese enää miehen pyykkejä jne, eiköhän mene viesti perille!!

Vierailija

niin sit pitää alkaa puhua vähemmän nätisti. Kukaan meistä ei kaipaa miehestä ylimääräistä lasta muiden lisäksi. Passaaminen seis heti. Ei sun hommaas ole aikuista miestä palvoa. Lopeta siivoaminen, jos mies huomaisi parin viikon jälkeen ryhtyä oma-aloitteisemmaksi. Jos ei, niin tilaat sen siivoojan sitten.

Kasvatus aiheuttaa tota varmaan paljon - syytät vaan anoppia poikansa pilaamisesta ;-D. Meinaan vaan sitä, että miehen voi olla aika vaikea tajuta tekemättömyyttään, kun on tuohon jo kotonaan ehkä tottunut. Pistät vaan kova kovaa vasten!

Vierailija

Kaksivuorotyö ei ole mitenkään erityisen rankkaa, jos ei ole yö-vuoroja (ainakaan mulla). Normaali yöuni riittää. Liika päivällä nukkuminen aiheutta juuri tuollaista apaattista haahuilua - aina väsyttää, eikä yöuni riitä. Miehesi pitäisi ehdottomasti harrastaa liikuntaa, eikä roikkua tietokoneella. Sovitte vaan selkeät siivousvuorot (laitat listan tehtävistä jääkaapin oveen), kerrot ohjeet ja velvoitat hoitamaan hommat vuoroviikoin. Tai sitten tilaat miehen laskuun siivoojaan. Ei sun tarvi kaikkea jaksaa yksin. Lisäksi laitat sen ukon vitamiinikuurille ja hankit kirkasvalolampun (oikeesti!).

Mun isä on just tommonen ja lisäksi kittaa kahvia iltamyöhällä ja valittaa, kun ei oikein saa nukuttua riittävästi.

Vierailija

sanoa nätisti ja välillä huutamalla että tekis jotain. Olo on välillä kuin yksinhuoltajalla ( vielä vuosi sitten olin,joten tiedän mihin verrata). Monta kertaa sanonu että en pese hänen vaatteita mutta siitähän riita vasta syntyy..:( meidän imuri ei toimi jos en ole kotona,joten siivous päivänä on oltava kotona minun mutta mies saa kyllä olla muualla.. Ärsyttää varsinkin tällä hetkellä on olisi mukavaa viettää normaali arkea ihan kotona mutta toinen vaan kuorsaa ja ärjyy jos herätetään

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat