Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Laitanko kaikille samaa vai kasvisruokailijalle eri ruoan?

Kommentit (12)

Sisään riisiä, papuja ja vaikka herne-maissi-paprikaa (tai muita vapaavalintaisia vihanneksia). Mausta kuten haluat, itse laitan cayennepippuria, tykkään tulisesta. Jos kyseessä ei ole vegaani, laita täytteen päälle juustoa. Kypsennä uunissa 225 asteessa, kunnes paprikat kypsiä (n. 20 min). Nam!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

verinen härän sisäfilepihvi ja totea perään, että rupea sinäkin syömään oikein ja kunnolla.

ps. kaikki vegetaristit ei syö kanamunaa.




Mitäs jos sinä lopettaisit ilmaston ja lastemme tulevaisuuden tuhoamisen ja aloittaisit kasvissyönnin ihan vapaaehtoisesti. Kohta se on sullakin kuule edessä (pakolla). Ikuisesti ei tolla linjalla voi jatkaa. Kasva aikuiseksi! Loppuu sulta se ummetuskin sitten samalla.

täytteeksi tietty tomaattikastike, sitten voit laittaa vaikka



- kesäkurpitsaa



- tuoreita herkkusieniä



- paprikaa



- oliiveja



- latva-artisokkaa



- vuohenjuustoa



- pestoa



- ranskankermaa



ja päälle sitten juustoraasteta



(niin ja en tarkoittanut että kaikkia noita samaan pizzaa, voit tehdä vaikka kahta erilaista...)

Maistuu sekä kasvis- että muillekin syöjille. Tee siis ihan tavallinen munakasrulla uunipannulla. Kun rulla jäähtynyt kaada siihen fetasalaatti, johon olet lisännyt purkin creme farichea ja mustaa pippuria rouhittuna, myös tuore basilika ok. Kääräise rullalle ja leikkaa valmiit viipaleet. Käy kahvin, teen tai viininkin kanssa. Ruokaisa HERKKU.

Vaikka jotain kasviskeittoa ja karjalanpiirakoita lisukkeeksi (jos se kasvissyoja kayttaa maitotuotteita). Tai esim. punajuuripihveja, jugurttikastiketta ja riisia. KAsvispizza tai kasvislasagnekin on hyva vaihtoehto.



Kuten huomaat, oletan, etta aiot tarjota tavallista kotiruokaa...

Pussillinen perunasipuliseosta, sopivasti raastettua punajuurta (tai pientä kuutiota), kermaa, halutessasi vähän sinihomejuustoa muruna ja uuniin. Herkullista.

Laitatko siis lämpimään pääruoan (suht. arkinen) vai haetko monen ruokalajin illallismenun tarjottavia?



Mites joku näistä:



* kasvis-vuohenjuusto lasagne (munakoisoa & kesäkurpitsaa tomaattikastikkeeseen)

* pinaatti-feta-pasta

* tomaatti- tai tattirisotto

* kasvissosekeitto (porkkanaa, kukkakaalia, perunaa, sipulia, jne.)

* kasvispiirakka (esim. fetaa, parsakaalia, sipulia, kirsikkatomaatteja) + salaatti

* paahdetut kasvikset (peruna, porkkana, sokeriherne, minimaissi) ja tofupihvit

* kasviswokkia nuudeleilla (peruna, porkkana, kukkakaali, paprika, sipuli, kookosmaitoa, cashew-pähkinöitä yms.)

* kasvispizzaa (tom., mozzarella, rucola) + salaattia

* kasviksilla ja riisillä täytetyt paprikat/tomaatit

* lämpimät voileivät pesto-kasvistäytteellä ja ehkä vuohenjuustolla/mozzarellalla + salaatti



Paljon hyviä reseptejä täällä:

http://reseptivihko.net/kasvisruoka/reseptit

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat