Saatteko käyttää lasta työajalla lääkärissä?

Vierailija

Jos kyseessä joku akuutti vaiva...

Kommentit (13)

Vierailija

Mutta se ei ole minulle palkallista työaikaa, vaan periaatteessa pitäisi tehdä sitten pitempi päivä ko. päivänä tai myöhemmin. Toki työtilanteesta riippuu, tarvitseeko pidempää päivää lopulta tehdä.

Onneksi sentään tällainen mahdollisuus on, kun en ole asiakaspalvelussa tms työssä, joka edellyttäisi aina ehdotonta läsnäoloa työpaikalla tiettyyn kellonaikaan.

Vierailija

En tiedä "virallisesta" linjasta, mutta teen kyllä niin työajalla. Sehän on vähän sama kuin muutenkin lapsen sairaus - saa jäädä alle 10-vuotiasta hoitamaan 3 päiväksi ilman lääkärintodistusta. Lapsi menee mulla ainakin aina työn edelle, joten menen työaikana myös kasvatuskeskusteluun päiväkotiin, käyn neuvolassa/päivystyksessä, haen pois päikystä jos on soitettu, et on kaatunut, oksentaa jne.

Jos työnsä hoitaa hyvin, ei meillä ainakaan jokaista minuuttia kytätä.

Vierailija

tänäkin aamuna kävin 13 v kanssa lääkärissä. Minutteja eikä tunteja meidän työspaikassa kytätä. Varsinaista työaikaa meillä ei ole. Välttämättä ei tarvitse tulla koko päivänä työpaikalle jos työtilanne on sellainen. Palkka on sama tulenko töihin vai en.

Vierailija

Mulla esim. aiemmassa työpaikassa oli kiinteä työaika, ja sinä aikana sai olla palkallisesti pois lasten lääkärikäyntien jne. takia jos niitä ei voinut hoitaa muulloin (ja julkisella puolellahan ei voi kuin 8-16). Nykyisin mulla taas on liukuva työaika, ja saa tulla ja mennä miten haluaa, mutta se aika mikä noihin käynteihin menee, pitää periaatteessa tehdä toisena ajankohtana sitten takaisin.

Vierailija

Lainaus:

tänäkin aamuna kävin 13 v kanssa lääkärissä. Minutteja eikä tunteja meidän työspaikassa kytätä. Varsinaista työaikaa meillä ei ole. Välttämättä ei tarvitse tulla koko päivänä työpaikalle jos työtilanne on sellainen. Palkka on sama tulenko töihin vai en.

Vierailija

mun teoriassa pitäis ottaa palkatonta sitä varten, mutta koska siitä seuraa hirveä byrokratia (siis mun pitää teoriassa ANOA VIRKAVAPAUTTA niiksi pariksi tunniksi) niin sitä ei palkalaskenta eikä hallintohenkilkunta suosittele. Ollaan mieluumin kaikki niin kuin mä en olis ollutklaan poissa...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat