Työnantajan soitteleminen omaan kännykkään vapaapäivänä

Vierailija

Mitä mieltä olette siitä, että työnantaja soittaa mun omaan, yksityiseen kännykkään vapaapäivänäni? Olen nyt muutaman kuukauden tehnyt osa-aikaista viikkoa siten, että pidän perjantait vapaata. Tämä siis omasta tahdostani, halusin enemmän aikaa lapsieni kanssa. Työnantajalleni tämä sopi hyvin ja niin sovimme asiasta. Mua kuitenkin nyppii se, että lähes joka ainoana vapaaperjantainani hän soittaa mun omaan kännykkääni työasioissa (Mulla ei ole työn puolesta kännykkää lainkaan) ja jos en vastaa tai soita takaisin, niin taatusti kuulen siitä maanantaina. Onko tämä hyvinkin tavallista?

Kommentit (7)

Vierailija

Joku nähtävästi tekee töitäsi perjantaisin, hän tarvitsee siihen myös perehdytyksen ja kunnolliset työohjeet.

Meillä on päivystysluonteinen työ ja jokainen on vastuussa siitä että pitää hyvät ajantasaiset kirjalliset ohjeet töistään niin että loma- tai sairaustapauksissa sijainen pystyy hyppäämään helposti puikkohin. Se tuuraaja kun joutuu usein tekemään hommat omien töidensä lisäksi.

Vierailija

Mun pomo on sanonut että hänelle voi soittaa tarvittaessa vaikka on lomalla.

Kuuteen vuoteen ei ole tullut sellaista hätätapausta että olisi tarvinnut soittaa toiselle kotiin. Mutta on tavallaan turvallista, että mulla on hätätapauksessa mahdollisuus soittaa ja saada apua.

Itse olen antanut saman ohjeen alaisilleni ja saanut 0-2 puhelua kotiin vuodessa vapaapäivinä.

lähiesimies

Vierailija

Hoitelen vapaapäivinäni usein erilaisia asioita, joita viikolla ei muuten ehdi, ja haluan olla esim. sisarusteni ja äitini tavoitettavissa puhelimitse. No, siis ihan useimmiten jätänkin vastaamatta jos näen, että pomo soittaa, mutta joskus todella voi olla asioita joihin kukaan muu ei oikein osaa vastata.

Vierailija

Eli jos olet esimaloittanut jonkun työn ja joku toinen jatkaa sitä ja tämä tekijä tarvitsee vastausta johonkin kysymykseen, niin silloin ehkä voi soittaa, jos tialnne akuutti.

Mutta en kyllä periaatteessa ymmärrä vapaapäivän häirintää.

En myöskään niin päin, että työntekijä soittaa esimiehelleen.

Vapaapäivän perimmäinen tarkoitus kun kuitenkin on v-a-p-a-a-p-ä-i-vä ja se kaikille suotakoon.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat