Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä vuoden aikana on kivointa olla raskaana?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

la ennen joulua:

- raskaan ollessa mulla oli tosi kuuma/hiki, eli talvella olin t-paidassa ulkotakin kanssa ja oli ihanan vilposaa

- mulla oli a-linjanen ulsteri joten se meni hyvin viimeiseen asti, ei tarvinnut ostella äityisvaatteita

- vauva syntyy juuri ennen joulua niin ei tarvii hösätä joulu juttujen kanssa vaan voi keskittyä hyvällä omallatunnolla vauvaan

- vauva on juuri kesäksi sen verran iso että istuu pikku altaassa ulkona ja viihtyy hyvin

Vierailija

ja tästä toisesta syyskuusta-kesäkuuhun,ja ehdottomasti voin sanoa ,että mukavempi oli odottaa tuota ekaa.nyt viikkoja 20+2 ja mulla ei mahdu enää mitkään takit päälle,kauhulla odotan lopputalvea ,et miten mä tarkenen ulkoilla ,kun ei mistään löydy toppatakkia kokoa iso maha:) kesällä oli ihana odottaa kun sattui vielä oikea hellekesä,niin t-paita ja jotku pöksyt jalkaan ja menoksi...mutta josko tänä vuonna sattuis oikea helle toukokuu,et sais laittaa kesävaatteet päälle tämänkin raskauden aikana...

Vierailija

syyskuu-kesäkuu. Maha ei ehdi tässä talvitakkikautena kasvaa niin paljon että pitäis uusia talvivaatteita ostaa, vaikka mulla on kyllä jo löysä takki käytössä kun se on lämpimämpi. Synnytys on ennen mahdollisia helteitä tai muutenki ennen ku tulee kuuma.

Vierailija

Kuopus syntyi vieläpä elokuun lopussa (esikoinen huhtikuussa), mutta mielestäni loppuraskaus lämpimään kesäaikaan oli ihanaa, kun ei tarvinnut yritttää ahtaa päälleen paljoa vaatteita, pihalla voi kävellä paljain jaloin jne. Mulla tosin ei ole ollut kummassakaan raskaudessa erityisiä turvotusongelmia tms.

Vierailija

Olen aina ollut hirvee vilukissa ja kerrankin tänä talvena ei ole palellut. Myös alkuraskaus heinä-elokuussa meni mukavasti. Olin ekaksi itse kesälomalla ja sen jälkeen kollegat lomailivat ja yksin töissä. Sain peitettyä koko alkuraskauden juomattomuuden, kun kollegat olivat lomilla eikä mitään "hei, lähdetään töiden jälkeen yksille" -tilaisuuksia ollut koko kesänä.

Nykyisen muodin aikana, joka tarjoilee mammamuotia tunikoineen sun muineen kaikille naisille, ei ole vaikea löytää sopivaa puettavaa töihinkään kohtuu hintaan. Mulle sopii vieläkin S-kokoinen Joutsenen toppatakki ja vähän helmasta reilummat villamekot ja tunikat. Masuni on kiinteä ja pienehkö, mutta en silti haluaisi esitellä sitä ohuissa kesävaatteissa.

Vielä en kärsi turvotuksista, joten käytän samoja saappaita ja muita kenkiä kuin ennenkin.

Vierailija

Mä sain ekani heinäkuussa ja nyt tokaa odotetaan syntyväksi helmi-maaliskuun vaihteessa. Uskokaa tai älkää, mä tykkäsin enemmän raskauden viimeisistä hetkistä kesällä. Ei paljon paineita, mitkä kengät mahtuu jalkaan ja tai saako enää takkia kiinni kun pakkasta -15. Ei pelkoa liukastuuko ulkona ison mahan kanssa.

Oli kiva jäädä esikoista odottaessa aikaiselle kesälomalle, kun ensin piti kesäloman ja sitten alkoikin äippäloma. Oma ä-lomani alkoi nyt, taivaan kiitos. Alkoi jo tulla kalliiksi pukeutua tyylikkäästi töihin, kun oma olemus muuttuu kokoajan enemmän muumimammaksi :). Koiraparka saanut kärsiä, kun äiti hiihtelee hiljaa ulkona, kun pelkää kaatuvansa. Ja sitten vielä palelee kiitos kävelyvaihdin, ja sen ettei mitkään lämpimät housut ole mahtunut hetkeen :).

Vierailija

ekan kerran raskaana syyskuusta toukokuun loppuun ja vauva syntyi sitten kesän alussa. Tokan kerran olin raskaana toukokuusta (?) helmikuuhun. Molemmissa raskauksissa olin ekat 12-15 viikkoa tosi pahoinvoiva ja se oli helpompaa syys-marraskuussa kuin kesä-heinäkuussa... Ekassa raskaudessa oli kiva, kun omat normaalit talvitakit mahtuivat koko talven kiinni ja keväällä, kun maha oli isompi, ei takin tarvinnut välttämättä olla enää kiinni. Tokassa raskaudessa oli talvella vaikeaa löytää sopivaa takkia isolle mahalle. Ekan raskauden loppuaika oli ihanaa, kun kesä oli jo alkamassa, mutta mitään helteitä ei kuitenkaan ehtinyt olla. Sandaalit sai paljon helpommin jalkaa loppuraskaudessa kuin talvikengät. Ekassa raskaudessa sai "esitellä" mahaa keväällä, tokassa raskaudessa maha oli piilossa viimeiset 3-4 kuukautta talvitakkien alla. Kesävauva oli periaatteessa helpompi kuin talvivauva, mutta silloin sattui olemaan kunnon hellekesä, joka ei ollut vastasyntyneen vauvan kanssa kovinkaan kiva. Kesä meni myös aika "ohi" vaativaa vauvaa hoitaessa. Talvella syntynyt vauva oli ihana laittaa vällyihin rattaiden kantokassiin, mutta hiki ois tullut, jos vauva ois pukiessa aina huutanut. Talvivauva oli kivan ikäinen seuraavana kesänä, kun ei vielä kontannut, vaan makoili viltillä nurmikolla, kun oltiin erilaisilla kesäretkillä. Jos ois ollut kuukauden pari vanhempi, ois vipeltänyt pitkin nurmikkoa, eikä äiti ois saanut hetken rauhaa.

Eli kaikissa siis hyviä ja huonoja puolia. Jos saisin valita, olisin mieluiten "keskiraskaana" kesällä, jolloin alkuraskauden pahoinvointi ois ollut talvella, mutta loppuraskauden turvotusta ei vielä kesällä olisi. Toisaalta talvi- tai kevätvauva ois ihana sen tulevan kesän kannalta. Vaikea valinta siis. Onneksi lapsiluku on täynnä, niin ei tarvitse tosissaan miettiä =)

Vierailija

Ja minusta tämä on hyvä. En tykkää esitellä mahaani koko maailmalle ja on kiva, kun sen voi näin talvella kätkeä jakkujen ja huivien alle.

Myös vauvanhoidon kannalta on kiva, kun ei tarvitse kesällä pukea pikkuista niin hirveästi.

Vierailija

Musta oli kiva olla viimeisillään alkuvuonna,tammi-helmikuussa.Jouluna sai syöpötellä hyvällä omalla tunnolla ja hhti hyvin vielä palautuu kesäksi bikini kuntoon ja kovilla pakkasilla oli kiva köllötellä pikku tuhisijan kanssa.Kaikista hirveintä olisi olla viimesillää kesä/heinä ja elokuussa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat