millaista ja minkä hintaista lahjaa kehtaa toivoa lapsen kummilta?

Vierailija

Taas yhdet synttärit tulossa ja kummit kyselee mitä lapsi tarvii. Ja jotenkin tuntuu tosi nololta pyytää mitään. Toisaalta toivois itse ettei ne lahjat olis "mitä satttuu". Meillä on monta lasta ja tavaraa on siis kertynyt jo paljon. Ja itse ostetaan kaikki tarpeellinen, eli vaatteet, lelut ja harrastusvälineet.

Yleensä yritän kuunnella kummin ajatuksia ja sanon jos meillä jo sellainen vaate tai tavara on. Nyt kuopuksen kohdalla mietin, että voisi alkaa keräämään jotain omaa lapselle. Vaan kehtaako ehdottaa mitään? Mitä teidän lapset saa kummeiltaan?

Kommentit (7)

Vierailija

niin pyydän itse jotain aivan max. 20 euron hintaista, jos on joku tietty lahja. Yleensä pyydämme vaatetta. Niitä saa koottua sopivan hintaisen paketin ja tulevat aina tarpeen.

Jos tilaa riittää, niin voithan alkaa kerätä lapselle vaikka jotain astioita, aterimia tms. Saavat kummit sitten itse päättää montako osaa kerralla ostavat. Joko lapsuusajaksi vaikka Muumi-sarjaa tai ihan jopa tulevaisuutta varten, jos säilytysongelmaa ei ole.

Poikalapsellehan voi keruuttaa vaikka työkaluja. Kerättävää riittää ja hinnan saa taas määritellä ostaja itse - joskin laadukkaat työkalut eivät ihan halpoja ole. Ja varmasti on käyttöä myöhemmin!

Vierailija

Kun kaikkien kummilasten lahjat laske yhteen, niin vuodessa siitä tulee aika paljon. Itselläni 6 kummilasta.

Mutta kummin näkökulmasta on hyvä asia, jos kummille kerrotan, että lapselle voisi kerätä esim. jotain hopea-sarjaa. Kummi voi ostaa sen hintaisen kuin haluaa ja juuri sillä hetkellä on mahdollista.

Terveisin kummitäti

Vierailija

Ja rohkenin ehdottaa lahjaa, jonka arvo oli 19.90. Lapsi sai kuitenkin lahjaksi 12.90 arvoisen lahjan. (hinta oli sutattu, joten näin läpi). Harmittamaan ei jäänyt "halpa" lahja vaan se, että kehtasin ehdottaa kalliimpaa.

Kummien taloudellisesta tilanteestahan tuo lahjan arvo on paljon kiinni. Ja varmaan siitäkin kuinka paljon ollaan tekemisissä.

Itse mietin jotain hopea sarjaa, täytynee tutustua hintoihin.

Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat