Kannattaako täytekakku täyttää tänä iltana, jos

Vierailija

se syödään huomenna n. klo 18? Vai huomenaamulla vasta?

Tein jo pohjan, säilyyköhän se kuvun alla huoneenlämmössä?

Kiitos!

Kommentit (14)

Vierailija

Ärsyttää syödä sellaisia kuivia käppyrä-täytekakkuja, joita ei ole kostutettu kunnolla! Kyllä mielestäni pitää kostuttaa jo tänään, ei riitä, että aamulla vasta.

Vierailija

Et kostutukseen on hyvä, jos mittaa 0,5 dl nestettä kutakin kakunpohjaan mennyttä kananmunaa kohden. Minäkin teen juuri huomiseksi kakkua ja aion sen kostuttaa ja täyttää tänään. Sitten kylmään yöksi.

Lainaus:

ei todellakaan mene, jos ei nyt litratolkulla sitä nestettä sinne laita - tai jotain pakastemarjoja, ne tietty lätistää tosi nopeasti. Itse en sellaisia kyllä käytä, tuoreita marjoja aina jos marjoja käytän. Tietenkin pitää täyttää jo tänään, sehän nyt on itsestään selvä juttu, ihan perusasioita leipomisessa!

Vierailija

ihan tiedoks, leipomoissa täytetään edellisenäpäivänä seuraavan päivän kakut.

pitää vaan osata kostuttaa varovasti.

eli kun kostutat voit kokeilla sormilla kakun kosteuden, sormiin pitää tirskahtaa pikkuisen nestettä, silloin on sopivan kostea, jos täyttää seuraavalle päivälle.

-leipuri-kondiittori

Vierailija

mutta minä en kyllä täyttäisi, koska ehtii todennäköisesti mennä todella vetiseksi.

Joo, säilyy kuvun alla huoneenlämmössä, ei huolta.

Vierailija

Huomenna aamulla kun täytät niin tajuat sunnuntaina jämiä syödessä, että parempaa tää nyt on.

Riippuu tietty täytteestä, joku rahkavaahto tms. parempi tuoreena heti, mutta jos laitat marjoja/ kosteaa täytettä niin täytä tänään.

Vierailija

Menee ällöttävän vetiseksi huomisiltaan mennessä. Vaikka jotkut näköjään näyttävät täällä kutsuvan vedessä lilluvaa kakkua "ihanan meheväksi" vai miten se nyt olikaan. No, makunsa tietenkin kullakin, mutta ÄLÄ nyt ihmeessä vielä täytä!

Vierailija

sehän on ihan asiakkaasta kiinni mitä tilaat. leipomossa tehdään vaan asiakkaan toiveesta. oot vaan tainnu tilata niin huonon makusta ;)

Vierailija

voit täyttää huomennakin, silloin vain kostutat vähän reilummin.

jos täytät tänään niin kostuta varovaisemmin niin ei ole huomenna kovin vetisen makuinen.

ja jos täyte on kostea niin silloin myös kostuttaa hiukan varovaisemmin :)

-leipuri-kondiittori

Vierailija

ei todellakaan mene, jos ei nyt litratolkulla sitä nestettä sinne laita - tai jotain pakastemarjoja, ne tietty lätistää tosi nopeasti. Itse en sellaisia kyllä käytä, tuoreita marjoja aina jos marjoja käytän. Tietenkin pitää täyttää jo tänään, sehän nyt on itsestään selvä juttu, ihan perusasioita leipomisessa!

Vierailija

no esim ne kakut mitkä ostat kaupasta, fazerin kakut, ne on hirveitä!

mut ite oon leipomo-konditoriassa töissä, ja kaikki tehdään kotitekosesti. harva on valittanu.

leipomotehtaalla tehdyt (fazer) kakut, tehdään täysin koneella. koneet kostuttaa ja täyttää :D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat