Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Haaveilen kotisiivouksesta 2/kk, neliöitä on 180m2. Onko kokemusta mitä tästä pitää pulittaa HYVÄLLE siivoojalle.

Kommentit (20)

30€/h ja siivoaa 200 neliötä n 3-4h ja sisältää aineet. Mutta alussa meni enemmän aikaa kun oli uusia paikka, kun koti tulee tutuksi niin aikaa kuluu siivoojaltakin vähemmän. Meillä menee ehkä normaalia vähemmän aikaa muutenkin kun meillä ei ole edes mattoja joka huoneessa . Sanoisin että mitä sokkeloisempi koti täynnä tavaraa ja leluja niin sitä vaikeampi ammattisiivoojankin siivota ja aikaa palaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

siis mikä on tuntihinta tuon vähennyksen jälkeen

30e tunti on paljon eli kuukaudessa menee jo parisataa euroa vaikka kävisi siivooja vaan kahdesti

tietääkös joku, ti osaako laskea asian

Meillä Helsingissä käy siivooja kerran viikossa 2,5h/kerta 28e tunti. Välillä on taukoa lomien aikan ym.

Kotitalusvähennyksen jälkeen maksettavaa jää vähän päälle 11e/h.

Lähetä siivousospimus ensin verovirastoon niin pääset sen jälkeen tekemään vähennyksen ja arvioimaan siivouskulusi itse netissä verokorttiin.

Mulla pieneni ennakkopidätys verokortissa heti 2% joten todellakin meni vain n. 11e/h viime vuonna siivoukseen..

Minä olen kotisiivousyrittäjä ja tällä hetkellä veloitan 28 e / tunnilta. Sisältää alvit, matkakulut. Pääosin asiakkaan ainein ja välinein teen mutta jos omia käytän en veloita niistä toistaiseksi ainakaan mitään. 4-5 tuntia osuu varmaan aika lähelle 180 neliön kodissa, riippuu hurjasti siitä millainen on koti, ensimmäinen kerta antaa suunnan. :)

Tuleeko vähennys koko 29€ vai vähenentäänkö siitä ensin siivousvälineiden osuus?

Onko vähennys lopullisesta hinnasta todella 60%

Siis 29€ käytännössä 11,60€?

on kouluttamaton ja kaveri-yrittäjän kautta lähes omakustannushintaan palkattu. on riittävän hyvä meille, ei mitään valittamista.

hintaa tulee kotitalousvähennyksen jälkeen 32 e/kerta eli 8 euroa tunti. Ei paha.

Aikaa menee n.3h. 1h / 33.12e, joten kerran viikossa tehty siivous maksaa 99,36e, siitä kotitalousvähennys -60%. Maksettavaksi jää yhdestä kerrasta 39,74e. Kuukaudessa käy 4x. Joten kuukaudessa maksaa 158,96e. Mutta me maksetaan ensin tuo vähentämätön summa eli 397,44e / kk ja tuon -60% saadaan sitten vuoden lopussa veronpalautuksina. Jotenkin niinkin voi tehdä, että sen edun saa heti, eli maksaa kuukaudessa tuon pienemmän summan, mutta siinä täytyy verokorttiin laittaa pienempi se verotus prosentti omasta työstä, tai jotenkin tuonne päin. :) Verotoimistostahan tuonkin saa selville.

En tiedä saiko kukaan tuosta tekstistä selvää, mutta noin meillä.

2,5h menee viikkosiivouksessa. Imurointi, lattien luuttuaminen nihkeällä, matot ja petivaatteet ulos, pölyt ja kaksi vessaa. Kun aikaa jää niin sitten peilejä, ovia pyyhitään, jne. Hinta 28e/tunti, sisälttää kaiken (tarvikkeet ja aineet). Itselle jää siis maksettavaksi 28e/viikko. itse järjestelemme tavarat paikoilleen ja lelut laatikoihin ja astiat koneeseen jne niin että siivojien ei tarvitse arvailla mihin paikkaan tavarat kuuluu. Pirkanmaalla asutaan.

joka siivoaa kerran kuussa perussiivouksen (lattioiden imurointi, matot, lattioiden pesu, keittiön siivous, vessat, kylppäri ja sitten vaihdellen ovet, pölyt, sauna tmv). Aikaa menee n. 250 m2 kuusi tuntia (joskus viisi) ja hinta on ilman kotitalousvähennystä 29 e/h. Ja meillä on ERITTÄIN hyvä siivoja ja hintaan sisältyy myös aineet, jotka haluaa tuoda itse mukana. Henkilöllä on oma toiminimi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat