Miten ihmeessä lapsettomat naiset jaksavat työelämässä 30-40 vuotta putkeen?

Vierailija

Siis ei äityslomien ja hoitovapaiden tuomia taukoja.

Kommentit (15)

Vierailija

Työpäivän jälkeen saa kotona ottaa ihan rauhallisesti ja muutenkin tehdä, mitä mieli tekee. Lomalla voi latailla akkuja vaikka kaukoaasialaisella rannalla tai Keski-Euroopan kaupunkikohteissa.

Vierailija

Putkeenko? No, itse olen vielä nuori, 32-vuotias, enkä ole hinkunut työelämästä pois. Saatan toki ottaa muutaman kuukauden opintovapaan ensi vuonna. Myöhemmin, varallisuuden karttuessa, saatan ottaa pitemmänkin opinto- tai virkavapaan. Jos elämä ja työ jatkuvat nykyisellään, niin uskoisin mulla olevan siihen mahdollisuus kymmenen vuoden päästä. Eli kyllä niitä taukoja työelämään saa, jos haluaa. Tietenkin, jos valita pitää, olisin mieluummin koko ajan töissä, kuin kotona lapsen kanssa, koska en lapsia halua. Onhan töissä aina kuitenkin lomat, ja iltaisin ja viikonloppuisin ehtii myös levätä ja rentoutua.

Vierailija

Töissä on käytävä, kun ei kehtaa loisia miehenkään rahoilla himassa.

Vastakysymyksenä voisin kysyä, että miten jotkut naiset jaksavat maata vuodesta toiseen himassa? Välillä tehdään uusi mukula, ettei hyvä äitiys- ja hoitovapaaputki vain katkea ja tarvitse välillä mennä töihin ajattelemaan aikuisten asioita.

Vierailija

Kun ei saa lasta, niin mitä muuta voi tehdä. Lapsettomuus on niin kamala ja kaikkeen ulottuva juttu, että sitä ei voi käsittää, ennenkuin joutuu itse sen kohtaamaan.

Vierailija

Lainaus:

Lapsettomuus on niin kamala ja kaikkeen ulottuva juttu, että sitä ei voi käsittää, ennenkuin joutuu itse sen kohtaamaan.

Mä olen varmaan sitten ymmärtänyt jotain ihan väärin. Mulle lapsettomuus on aina ollut aivan ihana juttu, asia josta en missään nimessä suostuisi luopumaan!

Vierailija

Mä en oo kyllä ajatellu asiaa noin... En ole siis hankkiutunu äidiksi ollakseni pois työelämästä!

Rakastan työtäni, rakastan lastani. Lapsi nyt 10 kk ja teen osittaista työviikkoa. Se järjestely on sopinut meidän perheelle erittäin hyvin. Lasta hoidetaan kotona tällä hetkellä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lapsettomuus on niin kamala ja kaikkeen ulottuva juttu, että sitä ei voi käsittää, ennenkuin joutuu itse sen kohtaamaan.

Mä olen varmaan sitten ymmärtänyt jotain ihan väärin. Mulle lapsettomuus on aina ollut aivan ihana juttu, asia josta en missään nimessä suostuisi luopumaan!

Jos lasta toivova ei lasta saa, niin kamalaa se on! Pahempaa kuin kamalaa, veikkaisin, vaikken ole itse joutunut sitä kokemaan.

Vierailija

Lainaus:

Siis ei äityslomien ja hoitovapaiden tuomia taukoja.

Juu, onnistuu varmaan ihan hyvin. Kunhan kehittää päälleen teflonkuoren, jonka läpi voisi tulla sellaisia kommentteja kuten: "Sä et tajua, kun sulla ei ole omaa lasta!" tai "Kyllä minä äitinä tiedän, että..." tai "Nainen, joka ei ole saanut kokea äitiyttä, ei voi kokea oloansa ihan kokonaiseksi"

Jne, jne....

Vierailija

Ei se äitiys ikävä kyllä tee kenestäkään pätevämpää tai vähemmän pätevää ihmistä. Ja mulle lapsettomuudesta kärsivälle naiselle äitiysloman puute on viimeinen niistä murheista, mitä lapsettomuus tuo tullessaan. Ja kun kuuntelee noiden äitiyslomalta palaavien "levänneiden" äitien puhetta, niin kyllä niistä aika moni on taantunu sen äitiyslomansa aikana aika pahasti ja ovat vielä kaiken lisäksi ihan poikki koko aika ja lihoneet usemman kymmenen kiloa.

T. Lapseton

Vierailija

Voi järkky mikä aihe ylipäätään. Miten asian voi ajatella noin? On totta, että äitiyslomat tuovat työelämässä olemiseen mukavaa vaihtelua, mutta lasten saaminen ja hoitaminen on sen verran työlästä puuhaa, että töihinhän mennään sitten lepäämään :) Ts. Työelämää kyllä jaksaa vaikka kuinka pitkään, pienten lasten äitinä oloa ei jaksa! Onneksi se kestääkin vain joitakin vuosia.

Vierailija

Noh...kun tulen töistä kotiin laitan ehkä jotain ruokaa, lasi viiniä ja kynttilät palamaan ja nautin hiljaisuudesta. Ehkä katson jotain ohjelmia tai kuuntelen musiikkia. Vapaapäivinä saan nukkua pitkään ja ottaa päivätorkkuja silloin kun tahdon. Jos minua ei huvita pestä pyykkiä tai laittaa ruokaa, niin en tee, koska minun ei ole pakko. Lomalla voin keskittyä täysin lepoon ja rentoutumiseen ja tehdä mitä huvittaa tai olla tekemättä.

Että ihan hyvin tässä on jakseltu kuitenkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat