Kokemuksia välilevynpullistumasta.

Vierailija

Mulla ois miljoona kysymystä, jos kellään olisi kokemusta-

Minkälaista hoitoa, kuntoutusta sait?

Jouduitko/pääsitkö leikkaukseen?

Kuinka pitkään jouduit olemaan sairaslomalla?

Saitko riittävän kipulääkityksen?

Miten selkäsi voi nyt?

Kommentit (6)

Vierailija

mulla ei ollut kovia kipuja kuin ehkä parin viikon ajan sen jälkeen, kun selkä hajosi punttiksella.Sen jälkeen ongelmana oli lähinnä jalan tunnottomuus ja voimattomuus.

Vierailija

Täällä yksi, jolla tosi hankalat selkäoireet. Kävin fysioterapeutilla saamassa jumppaohjeita, joita sitten noudattelin kun muistin... VAiva oli aaltoileva; välillä parempi, välillä huonompi. Raskausaikana vaiva taas nosti päätään ja ajattelinkin, että synnytyksen jälkeen otan itseäni niskasta kiinni ja aloitan aktiivijumpassa käynnin ja kävelyn.

Nyt käytyäni n. puoli vuotta jumpassa 2xvko mun selkä on ollu tooosi hyvässä kunnossa. Tärkeintä on selkä- ja vatsalihasten vahvistaminen; ne "suojelevat" arkaa selkärankaa. Ja tuo fysioterapeutti sanoi mulle myös, että leikkauksia ei enää niin helposti tehdä, sillä leikkauksessa syntyvä arpikudos voi tehdä samanlaisia hermo-oireita kuin itse välilevyn pullistuma; ts. on huomattu, ettei selkäleikkauksista välttämättä ole pitkäaikaista hyötyä.

Eli, mun suositus on, että kunhan pahimmasta kivusta pääsee yli, pikkuhiljaa kannattaa aloittaa selän jumppaus ja vahvistaminen.

Tsemppiä!

Vierailija

Parilla ekalla kerralla lepoa, lopulta leikkaukseen

Kyllä

Noin 6 viikkoa

En muistaakseni juurikaan syönyt, kai olisin saanut

Ihan hyvin (10 vuotta leikauksesta)

Vierailija

Viimeisen kuukauden kivut on olleet niin kovat että kaikki liikkuminen on minimissä. Mulla on siis vaikeuksia liikkua edes sisällä asunnossa.

Oot oikeassa ei ne pelkkien kipujen tai tuskan takia leikkaa. Mulla on voimattomuutta vasemmassa jalassa, jonka takia leikkaus on tarkan harkinnan alla. Pelkään itse että leikkauksesta on enemmän haittaa kuin hyötyä pitkällä tähtäimellä, mutta en voi myöskään elää näiden nykyistenkipujen kanssa.

ap.

Vierailija

Mä yritän tällähetkellä pärjätä lääkkeillä ja vaikeaa on. Menee 9-12 pilleriä päivässä kolmen eri kipulääkkeen coktailina. Toivoisin pääseväni kipuklinikalle.

ap.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat