Olenko liian kova äiti?

Vierailija

4v kaksoseni ovat todella huonoja syömään ja ruokailu on yhtä taistelua.

Kasvussakin heikko syöminen näkyy, painokäyrä on alle -20.

Ruokailun aikana lapset räpii ruokaa, heittelee sapuskaa lattialle, sotkevat pöytää, tappelevat, laulavat, poistuvat pöydästä, syöminen on yhtä sirkusta.

Ollaan kokeiltu kaikkea mahdollista ja tilanne ei vain parane.

Nyt sitten latelin säännöt. Aikaa syödä ruoka on 20min. keittiön munakello ilmoittaa määräajan päättymisen. Jos ruoka on syöty siististi ennen kellon sointia, saa jälkiruuan ja reippaustarran. Kun lapsi on saanut 15 reippaustarraa saa hän palkkion.

Jos ruoka on syömättä kun kello soi, kerätään ruoka pois eikä lapsi saa jälkiruokaa eikä reippaustarraa.Ruokaa saa seuraavan kerran seuraavalla aterialla, vettä saa juotavaksi muulloin.

Mikäli lapsi on sotkenut ruualla, hän myös siivoaa sotkun.

Lisäksi meillä on kielletty kaikki extraherkut kuten jätskit, mehut ja karkit.

Olenko liian kova?

Kommentit (10)

Vierailija

Ja kaksikymmentä minuuttia on takuulla tarpeeksi paljon. Meillä nelivuotias tulee pöytään, syö lautasen tyhjäksi ja poistuu. Aikaa kuluu varmaan kymmenisen minuuttia. Joskus pitää viedä lelu pois jos on tuonut pöytään, joskus pomppaa ikkunaan kesken kaiken. Eikä takuulla heittele ruokaa mihinkään, jos heittelisi niin itse saisi siivota.

Pidä linjasi! Tsemppiä!!

Vierailija

Itsekin ,kun olen sääntöjä miettinyt, olen tullut siihen tulokseen että en ole kohtuuton. Mutta kun ruuan keräsin päivälliseltä pois alkoi sellainen huuto, että pieni epäusko alkoi hiipiä esiin.

Ruuat jäi kummallakin syömättä ja annos oli ihan pieni. Toinen lisäksi heitteli ruokaa lattialle ja joutuikin sotkut siivoamaan.

Ruokaa kävivät äsken pyytämässä mutta totesin, että ruoka-aika oli ja meni.

Tuota aikaa mietin kovasti ja tulin siihen tulokseen, että 20 min. syömiseen riittää ihan hyvin, jos on pitempi aika, on liikaa aikaa siihen muuhun riehumiseen.

Lisäksi mietin, että jos pöydästä poistuu ilman lupaa on se merkki siitä että on syönyt ja ruoka kerätään pois.

T:ap

Vierailija

Tiedät itse parhaiten, mikä on sopiva aika syödä. Minä antaisin omille lapsilleni tosin 30 minuuttia aikaa. Muuten hyvä systeemi!

Vierailija

Mutta meillä laittaisin myös 30 minuuttia ajaksi. Tuo tarra hyvä juttu, ja isompi palkinto! Muista pysyä päätösessäsi, niin oppi menee paremmin perille!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat