Kenellä ekaluokkalainen tulee yksin tyhjään kotiin?

Vierailija

Eli koulupäivän jälkeen on itsekseen kotona?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Lainaus:

Että miksi joku ip-kerhosta ei hae lapsia koulusta? Eräs sukulaiseni on ip-kerhon vetäjä ja he kyllä menivät aina lapsia vastaan koululle ja veivät kerhoon!!! Haloo, eihän kaikkeen nyt tartte suostua! Miten muka lapset itse osaisivat jonkun risteyksen yli mennäkään?

11 elämä on täynnä valintoja kuitenkin vaikka kuinka täällä valitat "kovaa" kohtaloasi. Lapsi ip-kerhoon ja joku aikuinen sieltä kerhosta lapsia vastaan!

Vierailija

Että kuka aikuinen vie lapsia kerhoon? Jos ei ole resursseja, ei ole! Oletko joku 60 000 tienaava Espoosta?

Mikä sinä olet sanomaan, että elämä on valintoja? Sinulle on voinut olla, mutta ei kaikille! Olisi pitänyt arvata, että tällä palstalla ei saa sympatiaa, pelkkää vittuilua vaan! Mitä minun pitäisi valita? Kieltäydyn töistä aina kun soitetaan ja eletään sillä paskalla työttömyyskorvauksella? Mies käy pienipalkkaisessa työssä 40 kilometrin päässä. Eletään edullisessa asunnossa, mutta suuren työttömyyden Pohjois-Karjalassa. Eli mitä minun pitää valita? Kerropa!

Lainaus:

Että miksi joku ip-kerhosta ei hae lapsia koulusta? Eräs sukulaiseni on ip-kerhon vetäjä ja he kyllä menivät aina lapsia vastaan koululle ja veivät kerhoon!!! Haloo, eihän kaikkeen nyt tartte suostua! Miten muka lapset itse osaisivat jonkun risteyksen yli mennäkään?

11 elämä on täynnä valintoja kuitenkin vaikka kuinka täällä valitat "kovaa" kohtaloasi. Lapsi ip-kerhoon ja joku aikuinen sieltä kerhosta lapsia vastaan!

Vierailija

syksyllä, nyt on eskarissa vielä. Ei ole ongelmaa, on itsenäinen ja reipas. Isoveli viidesluokkalainen, tulee kotiin kaveriksi kun/jos tulee

Vierailija

Miehellä on epäsäännöllinen vuorotyö, joten hän on usein kotona iltapäivällä. Lapsi on yksin kotona 1-2 krt/vko ja 1-4h kerrallaan. Joo lynkatkaa vaan.

Vierailija

Vierailija

meillä päin lapset yhdistetyllä 1-2 luokalla, jossa yhteentä 13 lasta. ap- tai ip-kerhoa ei ole saatu, kun ei riittävästi lapsia - kerhojen järjestäminenhän ei ole kunnille pakollista ja niiden saamiseen on olemassa kriteerit. lapset tulevat siis hyvinkin yksin koteihinsa ja yleensä läksyn sekä välipalan jälkeen tapaavat toisiaan. ovat sujuvasti yksinään tai keskenään jopa 5 tuntia. onnneksi on kännykät.

Vierailija

Ekaluokkalainen on kotona 13.45 ja isoveli (10v) tulee sitten tuntia myöhemmin.

Minä tai mies ollaan sitten 17 mennessä aina kotona ja parina päivänä viikossa mummiki pyörähtää tässä tunnin olemassa koululaisten kanssa, saattaa laittaa ruokaa tmv.

Vierailija

Hän lähtee iltapäiväkerhosta tulemaan kotiin niin, että olemme samoihin aikoihin kotona itsekin töistä. Joskus lapsi ehtii kotiin 5-10 min aikaisemmin, mutta useimmin minä olen ekana kotona.

Minusta tuo 2. n mainitsema tunti ON pitkä aika, saati sit, jos olis vielä pitempään yksin!

Vierailija

On sitten varmaan pieni koira ja kilttikin?

Tunti ei ole mielestäni liian pitkä aika kuitenkaan.

Meillä on taas niin, että ekaluokkalainen viihtyy tosi hyvin iltapäiväkerhossa. Siellä on kivaa tekemistä ja erilaisia kerhoja, mutta tosiaan maksaa sen 80€ , jonka olen kyllä valmis maksamaan ainakin tämän lukuvuoden loppuun.

Vierailija

just sellaisen työn ettei tarvii olla jatkuvasti poissa kotoa!!! Itse asiassa tienaisin varmasti paremmin jos hakisin jotain valtion virkaa kaupungista, mutta teenkin sitten freena töitä kotoa käsin ettei lasten tarvitsisi olla pitkiä päiviä hoidossa jne. Että kyllä mä usein myös töistä kieltäydyn jos ei vain perheelle sovi!! Mulla perhe ja lapset menee ensin, ei työ. Mies tienaa vain 25 000 € vuodessa ja lainaa meillä on paljon.

Joo kerroin vain että ainakin meidän seuduilla ip-kerhoista joku aikuinen menee hakemaan lapset koulusta kerhoon!!! Näin tehdään meidän pikkukunnassa ja näin teki eräs sukulainenkin kaupungissa kun oli töissä ip-kerhossa, käveli kaupungin läpi ja haki lapset ja kävelivät kerholle. Mitä hölmöilyä se sellainen on, että oletetaan eka- ja tokaluokkalaisten itse menevän ja pääsevän?? Alkakaa vanhemmat jotain vaatiakin jos kerta maksatte kerhosta jotain!!

T. se edellinen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat