mitä mieltä olette pikkupoikien takatukasta/"enkelin kiharoista"?

Vierailija

ihastus vai kauhistus?

Kommentit (14)

Vierailija

Söpönä pitävät yleensä vain äidit, jotka sellaisia pojilleen kasvattavat. Minusta pojat komistuvat /söpöytyvät heti kun takatukka lopulta jossain vaiheessa leikataan. Mutta makuja on monia.

Vierailija

Sen jälkeen minun mielestä parturiin, mutta ei niitä nyt ihan keskitysleirityyliin tarvitse leikata. Meillä leikattu kiharat 1v8kk iässä pojalta.

Vierailija

mielestäni vajaa 2 vuotiaille. Itse leikkasin oman pojan tukan vähän reilu 2 vuotiaana. Sitä ennen useampi tuntematon luuli lasta tytöksi.

Vierailija

oli ne tytöillä tai pojilla :) tosin niitä tuntuu huomattavasti useammin olevan pojilla...

meillä ei toistaiseksi ole poikia, on vain tuo esikoistyttö, jolla ei tosin ole koskaan ollut mitään enkelikiharia, mutta "kärsii" pakkopitkistä hiuksista - itse en ole koskaan onnistunut pitkiä hiuksia kasvattamaan, koska lapsuudessani aina, kun hiusten mitta ylitti olkapäät, tuli joku sairaus/infektio/muu lääketieteellinen syy, jonka vuoksi hiukset jouduttiin ajelemaan kokonaan pois. Nytpä ne eivät enää edes kasva yli tuon olkapään mitan. Olen siis koko ikäni halunnut pitkiä hiuksia mutta näyttänyt suurimman osan ajasta pulipää-pojalta, joten tyttäreni on pitkähiuksinen niin kauan kuin vaan mahdollista. Onneksi tyttö tykkää itsekin pitää hiukset pitkinä, viimeksi kun kampaaja leikillään ehdotti että leikataan hiukset kokonaan pois niin tytöltä tuli itku...

Mutta, jos meillä olisi poika, veikkaan että mies olisi se joka puolustaisi pojan oikeutta pitkiin hiuksiin :) mies on siis itse pitkähiuksinen pelkästään siitä syystä, että hänellä on oikeus kasvattaa hiuksensa puoleen selkään niin halutessaan, ja mikäpäs siinä.

Vierailija

Olen ajatellut pian leikata lyhyemmäksi, lyhyt tukka on käytännöllisempi. Odotan vain, että pojan tukka vähän vahvistuu, on helpompi leikata nätisti. Nyt on sellaista hentoa latvoista kiharalle kiertyvää sorttia.

Vierailija

ja on jo takatukkaa ja mietin, että mitä noille tekisin. Tosin on niin poika vartaloltaan, että kukaan ei ole tytöksi luullut.Mutta en enään kovin kauaa haluaisi noita kasvattaa, sentään joku raja noissa takahiuksissakin. :) siis pojilla. Mielestäni.

Vierailija

myös yli 2-vuotiaalla. Pojillakin voi olla takaa pidempi tukka. Meillä ainakin parturi jättää takaa hiukset pidemmäksi kun leikkaa kiharahiuksisten pokien hiukset. Ei ole ollenkaan paha. Varsinaiset enkelinkiharat lähtivät ekassa leikkauksessa, sen jälkeen poikien hiukset ovat paksuuntuneet niin paljon, että enkelinkiharaa ei tule.

Minusta koneella lyhyeksi leikatut hiukset ei ole kauniit.

Vierailija

Miksi lapsi pitäisi laittaa johonkin muottiin ja pukea tummansinisiin autopaitoihin tms sukupuolensa vuoksi?! Kääk! Jos hiukset ovat kauniit, ne saa pitää pitkinä. Lettejä en varmaankaan pojalle laittaisi, mutta oma 8-vuotiaani saa rauhassa kasvattaa "rokkitukkaansa", vaikka vähän tyttömäinen tukka onkin. Ketä se haittaa? Pikkupojalla enkelinkiharat on ihanat, omilta olen leikannut muistaakseni ekalta alle vuoden ikäisenä, mitä kovasti kaduin, ja seuraavilta parivuotiaana. SIlloinkin ympäristön painostuksesta eli jos vielä saisin lapsia, niin en varmaankaan leikkaisi niinkään "vanhana". Mutta kukin tyylillään eli tahdon sanoa, että ei kannata tehdä niin kuin muut haluavat vaan kuten itse tykkää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat