Kestovaippailijat! Pieni galluppi teille :)

Vierailija

Miten monta vaippaa käytössä?

Mitä merkkiä, kaikki samaa vai montaa eri merkkiä?

Mikä on teillä lemppari tai parhaimmaksi havaittu vaippa?

Mistä yleensä hankitte vaipat?

Siksi vähän kyselen kun itsellä paloi tänään käämi kun tuntuu että koko ajan konetta saa pyörittää. Nyt kun ajattelin pestä joka toinen päivä vaippakoneellisen niin huomasin että hyllyssä kaksi puhdasta vaippaa ja pestyt vaipat vielä liian kosteita ottaa käyttöön.

Meillä about 20 vaippaa, osa kuivuu tuskallisen hitaasti joten täytyy varmaan täydentää varastoa noilla nopeammin kuivuvilla vaipoilla.

Meillä tosin vasta kolme kk takana tätä vaipparumbaa joten vielä vähän hakee :)

Kommentit (7)

Vierailija

Miten monta vaippaa käytössä? reilu 30, + kuoria ehkä 6

Mitä merkkiä, kaikki samaa vai montaa eri merkkiä? montaa eri

Mikä on teillä lemppari tai parhaimmaksi havaittu vaippa? BumGenious

Mistä yleensä hankitte vaipat? käytettynä kestovaippayhdistyksen nettikirppiksiltä, muutaman olen ostanut uutena vaippaputiikista

Vierailija

melkein joka päivä :)

Meillä käytössä fuzzit, jotka onneksi kuivaa nopeasti ja samaa kuorivaippaa voi käyttää useammin kuin kerran, jos ipana vain pissailee. Imuna on on merkin omat imut ja harsot. Todella hyväksi havaittu vaippamerkki, jota en voi kuin kehua.

Kestoilu aloitettiin miellä hieman vastahakoisesti ipanan ollessa reilu 3 kuukautta. Sitä ennen mentii kertiksillä. Kokeilin kestoilua jo ä-pakkauksen vaipoilla, mutta lannistuin ja lopetin heti alkuunsa kun koin ne imsevimset jotenkin hankaliksi käyttää. Fuzzeja päädyin kokeilemaan kaverin suosituksesta ja päätin, että mikäli ovat yhtään hankalat , niin annan olla. Mutta ei ole tarvinnut vaiheilla tai katua. Tosi hyvät ja miellyttävät vaipat!

Ostin alkusetin kestovaippakaupasta ja muutamia vaippoja olen ostanut myös huuto.netistä. Meillä käytössä tällähetkellä reilu kymmenen vaippaa, mutta muutama lisävaippa ei olisi pahitteeksi.

Vierailija

Varmaan parikymmentä vaippaa käytössä.

Montaa eri merkkiä, lähinnä Fuzzi Bunzeja ja Ronjan taskuvaippoja, lisäksi paljon itse tehtyjä imuja.

Lempparit nuo yllä mainitut.

Netistä hankitaan.

Vierailija

Meillä on käytössä 10-12 vaippaa. Kaikki on itse tekemiäni pul-taskuja joihin sisälle tulee harso ja välillä lisäimu (bambulangasta neulottuja lärpäkkeitä). Malli on kestovaippainfon sivuilta löytynyt Elsa-Maijan täydellinen vaippa taskuversiona, tykätty on. Vaipankäyttäjä on nyt siis 1v 2kk, nuo taskut on olleet käytössä 8kk iästä asti ja mahtaa mennä vielä kauan kun säätövaraa riittää. Yleensä teen vaipat itse, harsot toki olen ostanut Ekolosta (merkki MaM).

Pienempänä käytettiin myös nauhavaippoja ja itse tehtyjä villiksiä mutta kun poika rupesi kiemurtelemaan niin että vaipan laittaminen tuli mahdottomaksi, siirrytiin noihin taskuihin.

Vaippapyykki pyörii joka toinen päivä. Taskut ja harsot kuivuu nopeasti narulla.

Vierailija

Käytössä on imuina sekalainen läjä käytöstä poistettuja t-paitoja, en ole koskaan jaksanut laskea määrää. Kuoria on ehkä 6, kaksi itsetehtyä fleecekuorta, kaksi popowrappia ja kaksi Bumpya. Eniten tykkään ehkä noista popowrapeista.

Imut hankin omasta tai miehen vaatekaapista ja kuoret joko teen itse tai ostan käytettyinä nettikirppiksiltä. Pesen vaipat muitten 60-asteisten pyykkien seassa.

Vierailija

kolme BumGeniuksen koko vaippaiän menevää taskuvaippaa. Aloitin tytön syntyessä harsoilla, villiksillä ja muutamalla kuorivaipalla, mutta allergiaitkujen alettua helpotin elämääni kertiksillä. Nyt kun sopiva ruoka on löytynyt niin ostin noita BumGeniuksia kokeilumielessä, koska miestä ällötti härsojen vaihtaminen. Nyt sitten tilasin Kanadassa asuvan tuttuni kautta 8 lisää, kun ovat miehenkin mielestä käteviä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat