Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

ei ole mitään järkeä laittaa 10kk päiväkotiin.

Kommentit (22)

Lainaus:

mutta jos et jaksa hoitaa itse niin sitten on. Adoptio voisi olla myös vaihtoehto, noin tulevaisuutta (lapsen) ajatellen.

Kyllä riittäisi maailmassa adoptiolapsia jos sillä perusteella adoptioon laittettaisiin.

P.S Onneksi et ole mun äitini :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Lainaus:

Aina ei ole vaihtoehtoja.

Vaihtoehtoja on aina.

Anna tulla ne vaihtoehdot. Millä maksaa vuokran ja ruuat jos käteen saa jotain 400e/kk?

Lainaus:

Anna tulla ne vaihtoehdot. Millä maksaa vuokran ja ruuat jos käteen saa jotain 400e/kk?

Paljonko on asumistuki?

Mä väitäisin, että kun meidän perhe ( 2 aikuista, 2 lasta) on pärjännyt hoitotuella, niin sillä pärjää kyllä muutkin kun on jotain tajua rahan käytöstä. Mies siis opiskeli tuolloin, ja loppui opintotuki kesken. Kyse on kuitenkin vain pienestä ajasta elämässä.

Kun ei ole varaa jäädä hoitovapaalle, niin pakko viedä päiväkotiin. Unohda nuo jotkut kommentit. Et ole ainut, joka joutuu lapsensa viemään päivähoitoon heti äitiysloman jälkeen.. etkä ainakaan sen takia huono äiti. Joissakin maissahan äitiysloma kestää vain pari kuukautta. Onneksi täällä Suomessa saa olla melkein vuoden kotona.

fanny

lapsi ehtii ehkä jo sairastua päiväkotipöpöistä... Niitä sairaslomapäiviä voi tulla sinullekin töistä.

Kun tiedät jo näin aikaisin tämän probleeman, voisitko kysyä sos.virastosta toimeentulotukea tuoksi yhdeksi kuukaudeksi? Voi olla, että hekin ymmärtävät että olisi järkevää jos lapsi aloittaisi hoidon vasta kesäloman jälkeen...

Mun esikoinen meni marraskuussa 9.5 kk hoitoon ja kuukauden kuluttua tuli kahden viikon joulutauko. Ihan hyvin meni totuttelu taas tammikuussa.

Lainaus:

Äitiysloma loppuu pahasti toukokuussa ja päiväkodit ovat kiinni heinäkuun. Hoitovapaalle ei ole varaa jäädä

Miten voi olla, ettei olisi varaa jäädä kukaudeksi tai kahdeksi hoitovapaalle? Asuntolainasta saa lyhennysvapaata, jos se on se "syy" laittaa lapsi hoitoon. Nauttisit ihanasta, vapaasta kesästä lapsen kanssa.

t. eräs jonka lapset on jo isompia, sen menetetyn kotiäidin vapauden tajuaa vasta sitten jälkikäteen...

Lainaus:

Äitiysloma loppuu pahasti toukokuussa ja päiväkodit ovat kiinni heinäkuun. Hoitovapaalle ei ole varaa jäädä

mutta tällä palstalla ei ole sympatiaa!

ja esikoinen jatkaa joka tapauksessa hoidossa vauvan synnyttyä, niin en saa myöskään kotihoidontuen kuntalisää. 300€ kuukaudessa ei kahta lasta elätetä eikä vuokria maksella.

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat